Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

el_loco
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 29 aug 2020 09:47

Of het nu illegaal snoepgoed is of niet, het ziet er wel raar uit op beeld. En Lefevre (of eigenlijk: welke ploegleider of wielrenner dan ook) op z`n mooie ogen geloven dat het niks was, zo naïef kun je toch nauwelijks meer zijn...

i-mac

i-mac 29 aug 2020 10:15

timo2.0 schreef: 29 aug 2020 09:32 Want als je renner in kritieke toestand in een ravijn ligt dan is je eerste gedachte een onschuldig bidonnetje veilig te stellen.
Het beste is om de persoon te laten liggen. Zaken die in dat geval in de achterzak zitten , of die het slachtoffer hinderen, zorgen voor een nog groter oncomfortabel gevoel.. En dan wachten op professionele hulp.

De pers heeft weer een kluif om aan te knabbelen. En velen lopen in hun val.

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 29 aug 2020 11:44

i-mac schreef: 29 aug 2020 10:15
timo2.0 schreef: 29 aug 2020 09:32 Want als je renner in kritieke toestand in een ravijn ligt dan is je eerste gedachte een onschuldig bidonnetje veilig te stellen.
Het beste is om de persoon te laten liggen. Zaken die in dat geval in de achterzak zitten , of die het slachtoffer hinderen, zorgen voor een nog groter oncomfortabel gevoel.. En dan wachten op professionele hulp.

De pers heeft weer een kluif om aan te knabbelen. En velen lopen in hun val.
Daar ben ik het deels mee eens, maar dat is nou juist het probleem. Zie je hem nou alle zakken goed aftasten en leegmaken? Absoluut niet. Hij vist heel welgemikt iets uit 1 zakje dat hij dan razendsnel wegmoffelt. Ik vind dat er in het geval van een beladen sport er erg bizar uitzien. Daarom dat ik al zei: een wat langer beeld vooraf zou nuttig zijn.

i-mac

i-mac 29 aug 2020 11:58

Ik ga er van uit dat renners niet veel bij hebben in hun achterzak. Ze krijgen genoeg eten en drinken vanuit de volgwagen. En ze hebben allemaal wel een batterijtje bij voor de oortjes (denk ik toch).

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 29 aug 2020 13:07

Goh ja, en waar is de volledige video waar je alles ziet wat Bramati doet? Ik zie enkel maar heel korte stukjes waar je dit ziet, dan ziet het er sowieso vreemd uit en kan je alles uit z'n context halen.
Is er nu echt iemand die gelooft dat ze in 2020 nog met een bidon met doping rondrijden?

Edit: officieel statement
https://www.deceuninck-quickstep.com/en ... 5AQoOlN3h4

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 29 aug 2020 13:20

Tja ze kunnen de boekjes toch niet blijven vullen met Corona alleen. Media en ethiek: het is al lang geen huwelijk meer, gewoon triest (en niet alleen ten tijde van Corona en Evenepoel)
Afbeelding

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4467
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 29 aug 2020 13:31

+1
Media en ethiek... waar is het fout gegaan.
Het is tenenkrommend hoe de media, kranten en actualiteitenprogramma’s enz. tegenwoordig omgaan met wat ze roepen. Enige vorm van objectieve berichtgeving is helaas volkomen zoek.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 29 aug 2020 17:06

Normaal gesproken deel ik je mening maar wat is hier precies niet objectief aan? De UCI stelt een onderzoek in naar het wegpakken van een item en vermeende datacommunicatie en de media berichten daarover. Tot zover weinig subjectiviteit.

Bovendien kun je verwachten dat je wat meer onder een vergrootglas ligt als je exceptioneel presteert. All in the game.
t.a.f.k.a.e.h.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 29 aug 2020 17:15

TL@ schreef: 29 aug 2020 13:20 Media en ethiek: het is al lang geen huwelijk meer, gewoon triest
Met dank aan de sociale media.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37359
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 aug 2020 17:49

Ik zie niet goed wat hier zo slecht is aan de berichtgeving?
Aparte actie (ogenschijnlijk gerichte actie), sport met een verleden, een ploegleider met verleden: vragen stellen is dan toch logisch?
Less is bore

i-mac

i-mac 29 aug 2020 18:58

daniel1975 schreef: 29 aug 2020 17:49 Ik zie niet goed wat hier zo slecht is aan de berichtgeving?
Aparte actie (ogenschijnlijk gerichte actie), sport met een verleden, een ploegleider met verleden: vragen stellen is dan toch logisch?
Dus moeten regisseurs vanaf nu alle renners die een tuimelperte laken, van dichtbij filmen ... want je maar nooit welk sensationeel "iets" we kunnen de wereld insturen. ...

Dat het wielrennen niet onbesproken is, is zacht uitgedrukt. Maar door alles nog eens extra uit te vergroten help je de sport niet.

Ik blijf erbij, de media zoals we die vandaag kennen is in de hoofdzaak op zoek naar sensatie. Dat zie je ook aan de koppen die ze gebruiken. Positieve zaken worden ook wel vermeld, maar ergens in een klein hoekje.

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 29 aug 2020 19:49

Bramati: Dus ik heb zijn radiootje, repen, gel, suikers weggenomen en in mijn zak gestoken. Op een foto is ook nog te zien dat zijn helm was verwijderd. Dat is alles.”

Lefevere: Bramati haalde de ‘finalebidon’ van Evenepoel uit zijn achterzak. Daar zitten volgens hem bij zijn ploeg enkel onschuldige middelen in. “Cola, Red Bull of een beetje cafeïne. Niks dat verboden is. In die van ons zitten al zeker geen pijnstillers, want onze ploeg doet niet aan smeerlapperij. Tramadol hebben wij nooit ofte nimmer gebruikt.

Officiële verklaring: Het voorwerp uit de achterzak van Remco was een flesje met voedingsproducten.

Die verschillende berichten maken het verhaal in ieder geval niet geloofwaardiger.

Plaats reactie