Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Remco Evenepoel

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 aug 2020 22:06

daniel1975 schreef: 29 aug 2020 21:09
fiedoo schreef: 29 aug 2020 20:56
daniel1975 schreef: 29 aug 2020 17:49 Ik zie niet goed wat hier zo slecht is aan de berichtgeving?
Aparte actie (ogenschijnlijk gerichte actie), sport met een verleden, een ploegleider met verleden: vragen stellen is dan toch logisch?
daniel: lefevere heeft geen dopingverleden, leer dat nu eens aanvaarden. Lefevere is nooit veroordeeld punt, mag jij nog beweren wat je wil. Wat ik van de beelden zelf denk lees je hier eerder.
Sorry Fiedoo, dat is naïviteit van de allerbovenste plank. Het enige wat ontbreekt is een smoking gun, maar verder is het overduidelijk dat Lefevere tot over zijn oren in het dopingcircus heeft gezeten. Alleen al Mapei is ruimschoots voldoende bewijs.
Niet veroordeeld is hetzelfde als Lance die nooit is gepakt.

Daniel, niet veroordeeld is onschuldig. Zo werkt het nu eenmaal.
En dan kun je zelf de allergrootste verdenkingen hebben maar dat betekent nog niet dat je iemand die per definitie (ergo bij wet) onschuldig is zomaar kunt blijven wegzetten als de grootste leugenaar, dopingfascilitator, bedrieger etc. die er in het huidige peloton rondloopt.
Stop daar gewoon eens mee. (en voor de duidelijkheid; ik deel je bedenkingen bij die ploeg om wille van het dubieuze verleden)

Er rijdt ook een ploeg rond onder begeleiding van een zekere Riis. En ook nog een ploeg onder leiding van een ex Rabo zondaar (Niermann van Jumbo Visma)
Allen eveneens met zeer besmette, en in dit specifieke geval bewezen dopingverledens.
En zo kunnen we er nog wel een paar opnoemen. Dus hou alsjeblieft op met telkens alleen je pijlen op Lefevre af te schieten! Het wordt zo langzaamaan een beetje vervelend.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 29 aug 2020 22:27

@enzzo een ander mag hier posten wat hij of zij wil. Ook als jij het daar niet mee eens bent. Als het onbetamelijk wordt dan wordt het wel gemodereerd.

En niet veroordeeld is zeker niet onschuldig. Dat is niet schuldig bevonden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 aug 2020 22:36

ja maar tienduizend keer hetzelfde verhaal neerpennen voegt niet echt iets toe aan de de discussie toch?
En neen: niet veroordeeld is gewoon onschuldig in een rechtstaat. Daar is het hele rechtssysteem op gebaseerd!! En da kun je als mens nog honderd keer iets anders vinden maar gelukkig is er een systeem waarbinnen mensen al dan niet veroordeeld worden. Als we dat los gaan laten komen we in een anarchistische rechteloze maatschappij terecht. Niet echt een ideaalsituatie lijkt me...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 aug 2020 22:40

Die bewezen renners hebben straf gehad of spijt betuigd.
Lefevere hoort bij de mensen die doping faciliteerden; dat is nog vele malen verachtelijker dan het gebruik zelf als renner vind ik persoonlijk.
En je moet als wielerpeloton zulke figuren die ook BEWEZEN dopingsartsen in dienst nemen gewoon niet willen. Zelfs zonder bewijs niet, alleen al voor de beeldvorming.
Het wielrennen in totaliteit is helaas ook schuldig aan het feit dat het aura van doping er omheen blijft hangen door mensen als Riis en Lefevere te accepteren.

En kan ik er wat aan doen dat Evenepoel toevallig voor hem rijdt ;-)
Less is bore

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 29 aug 2020 22:44

Volgens mij is de onschuld hier niet vastgesteld dus suggereert onschuldig iets wat het niet is.

Er is overigens een forumlid met wat meer dopingkennis die hier een poosje geleden heeft verteld wat de huidige stand van zaken is. Moraal was dat de doping weer ver voor loopt op de regelgeving en controlemogelijkheden. Ofwel nu bloed afnemen en over 10 jaar (of meer) weten we wie er schoon is en wie niet deze tour.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 29 aug 2020 23:12

Ja laten we ons vooral bezig gaan houden met wat er over tien jaar allemaal boven komt borrelen....
Sorry hoor maar laat mij voorlopig maar even genieten van dat beetje koers wat we voorlopig te zien krijgen.
Noem me naïef, noem me een believer, zolang het interessant is om naar te kijken laat ik me graag bedriegen.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 30 aug 2020 22:00

bakboord1 schreef: 29 aug 2020 22:44 Volgens mij is de onschuld hier niet vastgesteld dus suggereert onschuldig iets wat het niet is.
Benieuwd wat je reactie is wanneer jij op die manier zonder enig bewijs dingen in de schoenen geschoven krijgt.
Afbeelding

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2024
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 30 aug 2020 22:32

If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Lefevre zat al zo vaak zo dicht bij het dopingvuur (zelf gebruikt en in zijn ploeg door de begeleiding waar hij ploegleider van is) dat het wel erg naïef zou zijn als hij ineens gestopt zou zijn met het trucje dat hem zoveel succes heeft gegeven de afgelopen decennia.
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Waarom ga je als cleane wielrenner dan rijden voor een man met zo’n verleden?
Dan weet je dat vroeg of laat jij ook onder de verdenking komt. Ik las dat hij er van moest huilen.
Volgens mij zou een talent als evenepoel wel kunnen kiezen voor welke ploeg hij rijdt. Of zou er toch een reden zijn om juist wel voor Lefevere te kiezen..

Suggestief maar ik noem het andersom ook naïef of kop in het zand steken.

i-mac

i-mac 30 aug 2020 22:54

bakboord1 schreef: 30 aug 2020 22:32 Waarom ga je als cleane wielrenner dan rijden voor een man met zo’n verleden?
Dan weet je dat vroeg of laat jij ook onder de verdenking komt. Ik las dat hij er van moest huilen.
Volgens mij zou een talent als evenepoel wel kunnen kiezen voor welke ploeg hij rijdt. Of zou er toch een reden zijn om juist wel voor Lefevere te kiezen..

Suggestief maar ik noem het andersom ook naïef of kop in het zand steken.
Misschien zoals iedereen voor de centen? En in België heeft DQS nog steeds een naam als een klok bij de wielerliefhebbers. net zoals Rabobank een grote naam was in Nederland.

En het mag er misschien heden ten dag wat cleaner aan toegaan, het is en blijft topsport. En dat gaat, tot spijt wie het benijdt, nog steeds gepaard met "foefelen". Of we dat nu graag hebben of niet, het is zo. Ofwel haak je af, ofwel blijf je toch kijken. Veel andere keuze is er niet.?

En nog dit, het is opvallend hoeveel renners er na hun prof carrière in het wielerwereldje blijven (wat ergens wel te begrijpen is). Maar om dan te denken dat die oude vossen hun oude streken gaan verleren ...

En je kan dan nog wel een beschuldigende vinger uitsteken naar de topsport wat doping aangaat, de medische wereld werkt er heel graag aan mee. Want ook daar zijn de centen van veel groter belang dan menigeen durft te denken. En voor hen moet het ook niet altijd op een koosjere manier gebeuren.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 30 aug 2020 23:08

Volgens de geruchten kon hij ook naar Sky en Mitchelton Scott.
Vooral Sky zou erg veel geld hebben geboden, aldus het kamp Evenepoel.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 aug 2020 00:27

bakboord1 schreef: 30 aug 2020 22:32 If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

Lefevre zat al zo vaak zo dicht bij het dopingvuur (zelf gebruikt en in zijn ploeg door de begeleiding waar hij ploegleider van is) dat het wel erg naïef zou zijn als hij ineens gestopt zou zijn met het trucje dat hem zoveel succes heeft gegeven de afgelopen decennia.
Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Waarom ga je als cleane wielrenner dan rijden voor een man met zo’n verleden?
Dan weet je dat vroeg of laat jij ook onder de verdenking komt. Ik las dat hij er van moest huilen.
Volgens mij zou een talent als evenepoel wel kunnen kiezen voor welke ploeg hij rijdt. Of zou er toch een reden zijn om juist wel voor Lefevere te kiezen..

Suggestief maar ik noem het andersom ook naïef of kop in het zand steken.
dus als er iemand met een "verleden" bij lotto jumbo" komt moeten alle renners het daar aftrappen? Je kunt het ook zo stellen: als iemand 25 jaar lang in het wielrennen zit en men heeft nog nooit bewijs van doping gevonden is het onwaarschijnlijk dat hij schuldig is :-) maar ik geloof dat er in de armstrongtijden niemand (of bijna niemand) onschuldig was, en wie bekend heeft is dat in 99% van de gevallen van moeten. Het lijkt mij wschlk dat Lefevere doet wat een manager doet en zijn staf en renners vrij laat. Dat is ook een manier om buiten schot te blijven. Wat mij opvalt is dat er nu veel minder prestatiegerelateerd over doping gesproken wordt( maar het is dan ook een nederlandse ploeg die momenteel iedereen naar huis rijdt natuurlijk daar waar andere jaren het een belgische ploeg betrof die veel won.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 31 aug 2020 00:34

i-mac schreef: 30 aug 2020 22:54
bakboord1 schreef: 30 aug 2020 22:32 Waarom ga je als cleane wielrenner dan rijden voor een man met zo’n verleden?
Dan weet je dat vroeg of laat jij ook onder de verdenking komt. Ik las dat hij er van moest huilen.
Volgens mij zou een talent als evenepoel wel kunnen kiezen voor welke ploeg hij rijdt. Of zou er toch een reden zijn om juist wel voor Lefevere te kiezen..

Suggestief maar ik noem het andersom ook naïef of kop in het zand steken.
Misschien zoals iedereen voor de centen? En in België heeft DQS nog steeds een naam als een klok bij de wielerliefhebbers. net zoals Rabobank een grote naam was in Nederland.

En het mag er misschien heden ten dag wat cleaner aan toegaan, het is en blijft topsport. En dat gaat, tot spijt wie het benijdt, nog steeds gepaard met "foefelen". Of we dat nu graag hebben of niet, het is zo. Ofwel haak je af, ofwel blijf je toch kijken. Veel andere keuze is er niet.?

En nog dit, het is opvallend hoeveel renners er na hun prof carrière in het wielerwereldje blijven (wat ergens wel te begrijpen is). Maar om dan te denken dat die oude vossen hun oude streken gaan verleren ...

En je kan dan nog wel een beschuldigende vinger uitsteken naar de topsport wat doping aangaat, de medische wereld werkt er heel graag aan mee. Want ook daar zijn de centen van veel groter belang dan menigeen durft te denken. En voor hen moet het ook niet altijd op een koosjere manier gebeuren.
Als je voor DQS gaat rijden zal het zeker niet voor de centen zijn, zo goed betalen die niet. Je krijgt er als jonge gast tijd om te groeien (zie laurens de plus o.a.) en ze zijn correct met hun renners. Wie lang gekwetst is wordt zonder probleem doorbetaald en bij een ongeval zoals jakobsen of evenepoel zet lefevere desnoods zelfs een privévlucht in voor de familie. Ook een woord is een woord bij Lefevere, als hij een afspraak maakt over bvb een contract is een woord genoeg en houdt hij zich er aan. Om oo eens iets positiefs te zeggen over L. :P :P
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie