Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielertransfers 2019/2020

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 okt 2019 06:36

Tuurlijk mag hij mee. De vraag is meer of ze vier sprinters mee kunnen nemen. Daar willen ze een truc voor uithalen. Omdat Jan-Willem ook op de weg kan fietsen is er bedacht om dat bij hem te combineren. Lijkt mij overigens voor hem zelf niet ideaal.
Volgens mij is J-W ook nog student. Van een gezin is ieder geval nog geen sprake. Hij deelt een woning met Taco van der Hoorn. Het is weer een jaar investeren om zichzelf te laten zien. Of het beeld bij de profploegen daardoor gaat veranderen, betwijfel ik. Een PCT zou dan sneller kunnen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 okt 2019 11:22

Maar welke proconti of WT resultaten heeft hij het afgelopen jaar dan laten zien? Op de baan heeft hij goed gepresteerd, maar dat heeft echt wel invloed gehad op zijn wegresultaten en dat is nou net waar de wegteams naar kijken.

Los daarvan heeft hij bij BEAT natuurlijk een baanbegeleiding, waar hij bij die wegteams alleen maar van kan dromen. Dus zo'n gekke keuze is het nou ook weer niet.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 okt 2019 14:12

Een etappe in de ronde van België en 12e in Gent-Wevelgem. Dat correspondeert aardig met pro continentaal niveau imho.
Wel vraag ik mij af in welk team hij dan had gepast. Er werd hier vooral gesproken Wanty en Correndon maar ik vraag mij af of die Belgen wel zitten te wachten op zo'n eigenwijze Hollander. Dan kan je verder nog kiezen tussen Italië en Frankrijk. Waarschijnlijk had hij dan alleen in Frankrijk terecht gekund waar hij vervolgens een heel programma met koersen -met namen waarvan de rest van de wereld denkt dat het iets is dat je in een restaurant kunt bestellen- kan gaan rijden i.p.v. zich focussen op de spelen.

Dat de spelen voor hem nog niet zeker zijn, is reden temeer om voor een ploeg te kiezen die hem daar wel voor laat gaan.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 okt 2019 18:49

Het Deense Riwal-Readynez zou in beeld zijn geweest voor J-W, naast Corendon. Riwal heeft nu al een beetje het stokje van Roompot over genomen door het aantrekken van meerdere Nederlandse renners, zoals Piotr Havik en Arvid de Kleijn.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 07 nov 2019 12:53


Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 07 nov 2019 13:01

Nog niet zolang geleden was het normaal om je contract uit te dienen, of je het wilde of niet. Ondertussen moet tenminste 1 keer je contract verbreken en naar een ander team hoppen anders tel je niet echt mee zo lijkt het. Op deze manier kunnen we mogelijk nog wat verwachten komend jaar bij TJV. Daar zijn genoeg haantjes die mogelijk een tegevallend programma moeten gaan rijden volgend jaar.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 nov 2019 13:17

Dat zal wel mee gaan vallen denk ik hoor. Ten eerste is er genoeg te verdelen voor de toppers> En ten tweede is er in een winnend team al snel een stevige cohesie, kijk naar DQS
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 nov 2019 13:23

Greipel naar ICA, dat was althans voor mij toch wel een opvallende move!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 nov 2019 19:40

Enzzo schreef: 07 nov 2019 13:17 Dat zal wel mee gaan vallen denk ik hoor. Ten eerste is er genoeg te verdelen voor de toppers> En ten tweede is er in een winnend team al snel een stevige cohesie, kijk naar DQS
Of cohesie zoals bij Movistar? Die hebben ook best wat gewonnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 09 nov 2019 06:15

Theoretisch is er inderdaad genoeg te verdelen, maar als iedereen hetzelfde wil (TdF) krijg je al scheve gezichten voor de start: klassement vs sprint of een beetje er tussenin. De kans dat je de prestatie van TI-Raleigh in 1980 gaat herhalen is minimaal.

DQS en Movistar hebben tenminste een keuze gemaakt voor dag succes of juist klassements ambities. TJV wil op papier overal een kans maken zo lijkt het. De vraag is of de poppetjes dat ook zo zien en zich stilzwijgend schikken in de doelen die door het team gezet worden.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 09 nov 2019 09:03

De contracten van Groenewegen, Dumoulin en Roglic zijn recent afgesloten. Ik ga er vanuit dat dit soort situaties zijn besproken en mogelijk zelfs vastgelegd.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 03 dec 2019 20:21


Plaats reactie