Pagina 127 van 153

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 19 aug 2019 08:29
door i-mac
De reactie : https://www.hln.be/sport/wielrennen/na- ... ~a99c87cd/

Er is één iets waar ik niet mee akkoord ga in dat artikel, en dat is het feit dat ze het moeten doen met het materiaal dat de aankomstplaats levert. Dan moet je maar eisen dat een bepaald soort afsluiting wordt gebruikt.

In het eerste artikel zie ik een afsluiting die toeschouwers probleemloos vooruit duwen. En dat is om problemen vragen.

Los van alles, worden alle steden en gemeenten (zeker in Nederland) vol gegooid met verkeersremmers allerhande. En daar kan een organisatie weinig aan doen. Als het zo verder gaat, zal men alleen nog kunnen koersen langs grote steenwegen, of kleine landelijke wegen.

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 19 aug 2019 09:51
door MarkVeenstra
Probleem van die hekken zijn dan ook de pootjes die uitsteken..
Je hebt ook dit: Afbeelding

Ik weet niet of dit type hek weer andere gevaren of issues met zich meebrengen.., maar in ieder geval steken ze niet uit richting de wielrenners.
Ironisch genoeg heten ze "finish barriers".

Obstakels zoals drempels, als het belangrijk genoeg is dan valt daar wel een innovatie op te maken die je (al is het maar voor de finale), kan toepassen op de drempels. Bij een NSK door de TU wijk in Delft, hebben de studenten dat een jaar of 12 geleden zelfgebeund omdat de drempel echt te scherp was.
Vluchtheuvels zijn lastiger, misschien versmallen naar halve rijbaan, en dat verloop ruim de tijd geven. Maar dan heb je sowieso een bottleneck. Paaltjes aan de zijkanten van de weg, zou je van te voren een serie hekken kunnen plaatsen, om te voorkomen dat renners langs of over de stoep er voorbij gaan. En in de finale, toch maar weghalen, of de finishlocatie slim kiezen.

Helaas is het met alles, oplossingen kosten altijd geld, moeite, mankracht of prominentie van de finishlocatie. Dus voor organisaties en gaststeden allemaal nadelig. Dan moet er voldoende push zijn vanuit de renners en de UCI om het toch af te dwingen.

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 19 aug 2019 14:42
door i-mac
MarkVeenstra schreef: 19 aug 2019 09:51 Probleem van die hekken zijn dan ook de pootjes die uitsteken..
Je hebt ook dit: Afbeelding

Ik weet niet of dit type hek weer andere gevaren of issues met zich meebrengen.., maar in ieder geval steken ze niet uit richting de wielrenners.
Ironisch genoeg heten ze "finish barriers".
Worden al gebruikt ...


Afbeelding

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 19 aug 2019 14:46
door i-mac
Deze hekkens mét een opblaasbaar kussen lijken me het beste wat er is.
Dat zal wel wat kosten, maar veiligheid mag iets meer kosten. Op die manier hou je toeschouwers net dat ietsje verder weg van de renners. Al zal je de smartphone er nog niet verder van weghouden.
Afbeelding

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 19 aug 2019 15:08
door MarkVeenstra
ze worden al gebruikt.., maar niet in de binck bank tour ;). kennelijk.
incl opblaaskussen kan, maar ik vraag me af wat die gaan doen voor een wielrenner. Uitkomen bocht kan t wel schelen, maar als je in langs richting met 60 of 70 in t uur ten val komt, dan gaat een luchtkussen je val niet breken of verminderen (misschien wel verergeren, als je een terugstuitereffect krijgt). Incl risico's van eronder terrecht komen. Bij het schaatsen moeten de kussens rechtopstaand zijn en meebewegen, ook in shorttrack. En dat is dan juist voor een vrijwel haakse impact. Anders krijg je het Erben Wennemars effect in Nagano 1998, met arm onder de kussens door en schouder uit zijn kom.

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 21 aug 2019 11:32
door Enzzo
Wout Poels als kopman naar de Vuelta.

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 21 aug 2019 11:34
door havana
Opvallend, want hij zou de Vuelta niet rijden. Mogelijke scenario's

1. INEOS heeft hem geselecteerd omdat er simpelweg geen andere kopman beschikbaar was. Bernal heeft de Tour al gereden, Thomas heeft er geen zin in en Froome is geblesseerd.
2. Wout heeft bijgetekend en als beloning mag hij als kopman rijden.
3. Wout heeft bij een ander team getekend en mag als beloning voor bewezen diensten de kopman uithangen in de Vuelta.

(vul aan)

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 21 aug 2019 11:55
door daniel1975
1 of 2 lijkt mij meest logische.

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 21 aug 2019 12:04
door havana
Overigens een bijzonder zwak team dat INEOS opstelt. Waar is bijvoorbeeld De la Cruz? Die zou je toch verwachten in een Spaanse ronde...

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 21 aug 2019 12:12
door Ernie C.
Hij moet het kopmanschap wel delen met Geoghegan Hart. Dat duel zal hij toch op zijn minst moeten winnen om ooit nog eens kans te maken op het kopmanschap.

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 21 aug 2019 14:53
door mrcoffee
Idd INEOS voor de Vuelta., het lijkt erop dat er inflatie is binnen het team.

Doull, Elissonde, Geoghegan Hart, Henao, Kiryienka, Poels, Puccio, Stannard....

De la Cruz stond wel op de shortlist voor de Vuelta maar ik keek op procyclingstats en dan heeft hij objectief gezien gewoon een vrij slecht jaar. https://www.procyclingstats.com/rider/david-de-la-cruz

Ik denk dat hij gewoon niet goed is op het moment. Henao is het ook niet dit jaar. Dus mag Poels aan de bak en die zie ik in deze Vuelta echt niet winnen laat staan podium rijden. Het is een beetje leeg bij INEOS en ik denk dat ze de transfermarkt nog wel opgaan.

Re: Wielerseizoen 2019

Geplaatst: 21 aug 2019 14:53
door Karl66
havana schreef: 21 aug 2019 11:34 Opvallend, want hij zou de Vuelta niet rijden. Mogelijke scenario's

1. INEOS heeft hem geselecteerd omdat er simpelweg geen andere kopman beschikbaar was. Bernal heeft de Tour al gereden, Thomas heeft er geen zin in en Froome is geblesseerd.
2. Wout heeft bijgetekend en als beloning mag hij als kopman rijden.
3. Wout heeft bij een ander team getekend en mag als beloning voor bewezen diensten de kopman uithangen in de Vuelta.

(vul aan)
4. Ineos vindt de Vuelta een @#$#@%%!-ronde, omdat ze Froome op salbutamol betrapt hebben en dus moet Poels hem voor straf als kopman rijden, omdat hij naar een ander team gaat.