Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2019

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 16 apr 2019 11:29

Gilbert "de Phille", moet zowat de meest complete ééndagsrenner van zijn generatie zijn.
Als je zijn palmares bekijkt.

Brabantse Pijl 2x
Waalse Pijl
Clasica San Sebastian
Ronde van Lombardije 2x
Luik Bastenaken Luik
Amstel Gold Race 4x
Strade Bianchi
Parijs Tours 2x
Ronde van Vlaanderen
Parijs Roubaix
Wereldkampioen

Ik vind het indrukwekkender dan bijvb Boonen zijn palmares.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 16 apr 2019 13:02

amclassic-fan schreef: 16 apr 2019 11:28 ............

Als er een moment van wachten was geweest dan was dat na de fietswissel, daar was er pas overzicht voor de ploegleiding wie waar nog was. Maar daar reed hij gewoon tussen de auto's. Anders rij je ook niet 2x 1+ minuut dicht op het peloton dat er aardig de gang in heeft.

...........
Zoals ik eerder al zei, in de live-uitzending was VanAert toch vaak in beeld tijdens beide achtervolgingen. Het was dus duidelijk te zien op welke stukken hij alleen reed, en wanneer hij in de buurt van de volgwagens kwam.
Op de kasseistroken hebben de volgwagens zijn inhaalrace duidelijk vertraagd. Het scheelde geen haar of hij moest de kant in.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 16 apr 2019 13:04

Kiekeboe schreef: 16 apr 2019 11:29 Gilbert "de Phille", moet zowat de meest complete ééndagsrenner van zijn generatie zijn.
Als je zijn palmares bekijkt.

Brabantse Pijl 2x
Waalse Pijl
Clasica San Sebastian
Ronde van Lombardije 2x
Luik Bastenaken Luik
Amstel Gold Race 4x
Strade Bianchi
Parijs Tours 2x
Ronde van Vlaanderen
Parijs Roubaix
Wereldkampioen

Ik vind het indrukwekkender dan bijvb Boonen zijn palmares.

Het palmares van Gilbert beslaat een meer diverser type koersen maar dat van Boonen is wel een stuk uitgebreider.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16237
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 apr 2019 13:56

Als sprinter heeft Tom wat meer kleine koersen gewonnen en hij heeft meer monumenten op zijn naam staan maar als je kijkt naar alle klassiekers, het WK en ritten in grote rondes dan is het toch aardig gelijk.

Wat mij betreft voegt hij zich met deze zege definitief in het rijtje met generatiegenoten Boonen en Cancellara.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 apr 2019 13:59

Op papier wel, maar om niet onderbouwde redenen voelt het allemaal nog iets dubbeler dan bij de andere twee.
Less is bore

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 16 apr 2019 14:15

gede schreef: 16 apr 2019 11:00 CUT

Case closed. Niet één van de twee ploegmaats bij Van Aert laten was een tactische blunder van formaat.
Wat wil je nu eigenlijk met dat gedram en gehamer...
Je kan het nog honderd keer herhalen, maar het wordt dan nog geen uitgemaakte zaak.
Voor de koers had het waarschijnlijk ook helemaal niks uitgemaakt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 16 apr 2019 14:18

Keezx schreef: 16 apr 2019 14:15
gede schreef: 16 apr 2019 11:00 CUT

Case closed. Niet één van de twee ploegmaats bij Van Aert laten was een tactische blunder van formaat.
Wat wil je nu eigenlijk met dat gedram en gehamer...
Je kan het nog honderd keer herhalen, maar het wordt dan nog geen uitgemaakte zaak.
Voor de koers had het waarschijnlijk ook helemaal niks uitgemaakt.
OK, dus we mogen van jou geen dingen meer bespreken die niets meer uitmaken?

Goed dan. Zoals ik al zei, case closed.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16237
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 apr 2019 14:24

Alle drie hebben ze het grootste gedeelte van hun carrière voor schimmige ploegen gereden en komen ze heel sympathiek over. Als dat dubbele over doping gaat zie dat niet echt.

Ga je de palmaressen bekijken dan hangt het er een beetje vanaf hoeveel waarde je aan bepaalde koersen hecht maar ik vind dat Gilbert wel bonuspunten scoort met de diversiteit. Als Nederlander vind ik natuurlijk ook da de AGR nauwelijks onderdoet voor een monument :mrgreen: .

Stiekem ben ik altijd een beetje fan geweest van die rare Waal in een Franse ploeg die langzaamaan de harten van Vlaanderen en de fans ver daarbuiten heeft weten te veroveren.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 apr 2019 14:34

Kiekeboe schreef: 16 apr 2019 11:29 Gilbert "de Phille", moet zowat de meest complete ééndagsrenner van zijn generatie zijn.
Als je zijn palmares bekijkt.

Brabantse Pijl 2x
Waalse Pijl
Clasica San Sebastian
Ronde van Lombardije 2x
Luik Bastenaken Luik
Amstel Gold Race 4x
Strade Bianchi
Parijs Tours 2x
Ronde van Vlaanderen
Parijs Roubaix
Wereldkampioen

Ik vind het indrukwekkender dan bijvb Boonen zijn palmares.
Lijkt wel heel erg veel op het erelijstje van vader Vander Poel (Adrie) Met uitzondering van Parijs-Robaais.
Dus als Matthieu ook maar enigszins op papa lijkt, en vooralsnog steekt hij hem zelfs voorbij, dan is het inderdaad wachten op MVDP voor zo'n indrukwekkende lijst!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

gede
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 21 mar 2010 01:38

gede 16 apr 2019 14:38

Enzzo schreef: 16 apr 2019 14:34
Kiekeboe schreef: 16 apr 2019 11:29 Gilbert "de Phille", moet zowat de meest complete ééndagsrenner van zijn generatie zijn.
Als je zijn palmares bekijkt.

Brabantse Pijl 2x
Waalse Pijl
Clasica San Sebastian
Ronde van Lombardije 2x
Luik Bastenaken Luik
Amstel Gold Race 4x
Strade Bianchi
Parijs Tours 2x
Ronde van Vlaanderen
Parijs Roubaix
Wereldkampioen

Ik vind het indrukwekkender dan bijvb Boonen zijn palmares.
Lijkt wel heel erg veel op het erelijstje van vader Vander Poel (Adrie) Met uitzondering van Parijs-Robaais.
Dus als Matthieu ook maar enigszins op papa lijkt, en vooralsnog steekt hij hem zelfs voorbij, dan is het inderdaad wachten op MVDP voor zo'n indrukwekkende lijst!
Ik vind het wel nog een wat vroeg om MVDP nu al aan zo'n erelijst te gaan verbinden...

Ik vind de carrière van Gilbert ook completer dan die van Boonen, ook al heeft Boonen daar 10x meer publiciteit voor gekregen. Gilbert kan gewoon meer terreinen aan. Hij heeft eigenlijk zijn hele topcarrière ook zonder capsones afgewerkt.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 apr 2019 14:50

Gekke vraag misschien maar wat ik mij af vroeg: waarom start Jumbo niet in de Brabantse Pijl (of Scheldeprijs… of Nokere..) ?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 apr 2019 14:56

Dat vraag ik me ook al een tijdje af ja! Ik begrijp sowieso niet veel van dat team, niet als sprintvoorbereidingstactiek en qua ploegentactiek al helmaal niet meer na de beelden van afgelopen Parijs Robaais.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie