Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2019

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 30 jan 2019 21:46

daniel1975 schreef: 30 jan 2019 19:18 Als je bij QS rijdt wel; dan wordt alles bedekt met de mantel der adoratie ;-)

Maar serieus: wat is het verschil tussen een sissend Marokkaantje ‘hey skatje’ of zo met een fan op de foto gaan staan? Als dat als professional je humor is, ben je maar een zielig sneu pikkie.
Wat een zure reactie. Reken je nu Keisse zijn misstap aan, of je frustratie over QS?

Als ik de reacties hier lees zijn er heel wat die nooit een fout maken, niet privé en niet professioneel. Respect. Ik behoorlijk niet tot die vlekkeloze categorie.

Keisse heeft een misstap begaan in een fractie van een seconde. Hij erkent dat volledig, zonder uitvluchten of vergoelijken. Het verschil is overigens dat dat "Marrokaantje" dat constant doet, en Keisse op een hele carrière één keer in a split second die stommiteit begaat. Wat het niet goedpraat, maar er is wel een verschil.

Als mens is Keisse overigens zeer toegankelijk en aimabel. Met nu een vlek op zijn blazoen. Die duizenden keren dat hij wél tijd maakt voor fans en gewillig op de foto ging zonder stommiteit, zijn blijkbaar niet van tel.

JDW
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 30 jan 2019 22:40

Laat ons zeggen dat Keisse al eens een serieuze vlek op zijn blazoen heeft gehad.

Uitsluiting vind ik buiten proportie voor dit voorval. Opvallend wel dat alle renners van QS zich vandaag net na de finish slecht begonnen voelen en niet hebben deelgenomen aan de podiumceremonie. Orders van the godfather denk ik.

Opvallend ook wel dat er hier vrij veel reactie komt op het voorval. Toen Terpstra een hele ploeg Colombianen de stempel van terroristen gaf, werd hier voor zover ik weet niet naar gekraaid.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 jan 2019 10:36

Haha! je zegt het ja, had ik niet eens aan gedacht dat voorval Terpstra.

Maar gaat niet over algemeen fatsoen, nee het zijn de calvinistische moraalridders die elke gelegenheid aangrijpen om hun azijn over alles wat met QS te maken heeft uit te sprietsen.
En dan ook nog iemand die een naar racisme neigend voorbeeld er bij sleept wat kant nog wal raakt in dit verband.

Ik kan me nog herinneren dat iemand hier op het forum letterlijk schreef dat "Alaphilippe maar eens hard op zijn pratende XXXje moest gaan in de afdaling”
Daar was ik echt ontdaan van, zulke harde taal en zo’n enorm gebrek aan respect. Geen hond die daar echter problemen mee had hier. Dat is pas triest
Do or don’t, there is no try

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 31 jan 2019 12:09

Misschien moet je eens opzoeken wat een whataboutism is...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15822
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 jan 2019 12:17

Karl66 schreef: 31 jan 2019 12:09 Misschien moet je eens opzoeken wat een whataboutism is...
Google:
Whataboutism, soms vernederlandst tot whataboutisme, soms ook onder de vorm whataboutery, is een drogreden waarmee kritiek afgewimpeld wordt door verwijzingen naar totaal andere situaties zonder dat daarbij de kritiek zelf wordt ontkracht. Het woord is gevormd door het Engelse what about.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 31 jan 2019 12:37

En wat die calvinistische moraalridders betreft, die zijn nog strenger voor hun eigen helden dan voor anderen. Het verhaal van Terpstra ken ik niet (al lijkt me dat een prima case om nog wat extra azijn over QS uit schenken) Maar als je kijkt naar de situatie van Terpstra die gediskwalificeerd werd in de Eneco tour na zijn akkefietje met Wijnants. Toen werd hij behoorlijk aangepakt en was dat de belangrijkste reden om hem geen wielrenner van het jaar te maken.
Een vergelijkbare situatie is die van Kjeld Nuis, die dit jaar gediskwalificeerd werd en verhaal ging halen bij de jury. Die man is echt afgemaakt hier in Nederland.

Dus nee, dit heeft niks met calvinistisch moraalridderschap te maken. Dit was een geval van een renner in sponsorkleding, met een gebrek aan beschaving en gebrek aan respect voor zijn fans.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 jan 2019 12:56

:lol:
Leuk! ik heb voor jou speciaal deze er even bijgehaald: "De cirkelredenering”

Een cirkelredenering, kringredenering of petitio principii (ook wel aangeduid als circulus in probando of het Engelse Begging the question) is een drogreden die volgt uit een manier van redeneren waarbij al als juist wordt aangenomen wat nog bewezen moet worden, of waarbij feiten gebruikt of aangehaald worden waarvan de spreker/schrijver verkeerdelijk veronderstelt dat ze al bestaan of verwezenlijkt zijn.
Do or don’t, there is no try

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 31 jan 2019 13:02

Voor het Keisse geval; je moet het ook zien in de Latijns-Amerikaanse context. Daar probeert men van een macho cultuur af te geraken. Dus alles wat niet vrouwvriendelijk is, kan een zekere tegenreactie verwachten.... wat Keisse gevoeld heeft....

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 jan 2019 13:36

Klopt! in Spanje geldt dat momenteel ook; anti-machismo. Geen slechte ontwikkeling en in dat licht bezien is het wel terecht dat er gestraft wordt. Maar uitsluiting gaat wat ver vind ik.
Do or don’t, there is no try

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 31 jan 2019 14:10

Enzzo, het komt een beetje dom over als je hier het begrip cirkelredenering bij gaat zoeken. Iedereen kan die foto zien, er valt er niet zoveel aan te bewijzen dat die feiten zijn gebeurd, ze zijn namelijk op die foto te zien.

Keize en Evenepoel dachten een grapje te kunnen maken ten koste van een fan. Dat grapje laat een gebrek aan beschaving en respect zien en als jij dat een normaal gedrag vindt, dan zegt dat vooral iets over jou.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 31 jan 2019 14:33

Karl66 schreef: 31 jan 2019 14:10 Enzzo, het komt een beetje dom over als je hier het begrip cirkelredenering bij gaat zoeken. Iedereen kan die foto zien, er valt er niet zoveel aan te bewijzen dat die feiten zijn gebeurd, ze zijn namelijk op die foto te zien.

Keize en Evenepoel dachten een grapje te kunnen maken ten koste van een fan. Dat grapje laat een gebrek aan beschaving en respect zien en als jij dat een normaal gedrag vindt, dan zegt dat vooral iets over jou.
Dikke +1, wat een lomp gedrag.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 jan 2019 14:48

Pelep schreef: 30 jan 2019 21:46
daniel1975 schreef: 30 jan 2019 19:18 Als je bij QS rijdt wel; dan wordt alles bedekt met de mantel der adoratie ;-)

Maar serieus: wat is het verschil tussen een sissend Marokkaantje ‘hey skatje’ of zo met een fan op de foto gaan staan? Als dat als professional je humor is, ben je maar een zielig sneu pikkie.
Wat een zure reactie. Reken je nu Keisse zijn misstap aan, of je frustratie over QS?

[knip]

Het verschil is overigens dat dat "Marrokaantje" dat constant doet, en Keisse op een hele carrière één keer in a split second die stommiteit begaat. Wat het niet goedpraat, maar er is wel een verschil.
Volgens mij gaf ik duidelijk de scheiding aan tussen plagen van QS in 1e alinea en het serieuzere deel in de 2e alinea.
En een 'dat marrokkaantje' doet het altijd en Keisse 1x? Mooie aanname.....
Less is bore

Plaats reactie