Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2019

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 jun 2019 08:40

raven14 schreef: 13 jun 2019 22:37 Wel een beetje een janker:
https://sporza.be/nl/2019/06/13/jakobse ... de-nek-af/
Mmm; rijdt die volgend jaar nog bij quickstep???
Dat gezegd zijnde; RE was al 2 keer eerder vertrokken in de koers, maar kreeg door de oortjes de instructie in te houden. Had hij de laatste keer de oortjes uit en was hij tegen instructies toch doorgereden? Dat lijkt Jacobsen te insinueren. En dat gedoe met die drinkbussen lol!

Pilostilo
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 jan 2015 09:47

Pilostilo 14 jun 2019 09:03

Het is logisch dat hij boos is wanneer Evenepoel alles op 40 km aan bonken zou rijden, dan zou Jakobsen het te lasting krijgen. Wachten en de kaarten van het ploegspel in de hand houden is dan beter. Als je de sterkste bent en dat voelt kun je ook wachten.

Dat Jakobsen geen bidon heeft in de finale is onprofessioneel, maar daar kan dat kleine Belgische mannetje dan weer niks aan doen

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 jun 2019 09:43

Pilostilo schreef: 14 jun 2019 09:03 ... Als je de sterkste bent en dat voelt kun je ook wachten.

...
Maar zo werkt koers volgens mij niet; renners rekenen heel de tijd; 'als ik nu alles geef heb ik straks niets meer over' Daarom gaan verschillende renners wachten tot dieper in de finale. En als je te lang wacht gaat iedereen wel alles geven om te volgen. Een renner zal op 5km van de streep wel het gat toerijden, maar niet op 15km vannde streep. Dus wachten is niet altijd het beste advies. Zeker niet voor de renner met de grote motor. Alleen voor Jacobsen was wachten goed. Maar de vraag blijft of Evenepoel mocht doorrijden....

Er zal binnen de ploeg goed gepraat moeten worden....

Walter

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6056
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 jun 2019 12:10

Iemand nog reactie gehoord van die renner die voor de nationale ploeg uitkomt (ik weet even niet hoe die ploeg samengesteld is of hoe dat werkt in deze koers). Die lek had, maar geen wiel kreeg van de neutrale wagen?

Wellicht omdat die man het niet zo netjes vond dat de renner zijn achterwiel enigszins richting de auto had gegooid. Beetje lomp maar ook weer niet overdreven. Of was er wat anders aan de hand, had die neutrale wagen meneer niet het juiste vervangende wiel voor deze renner? (wel/geen schijf?). En hoe kan zo'n persoon de koers dan beïnvloeden voor die specifieke renner? (ok. op dat punt in koers wegvallen aan de kop, ben je net als Terpstra gewoon kansloos verder voor de dag).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3339
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 14 jun 2019 12:21

Hij had wat lelijks geroepen en dat wiel gegooid. De exacte tekst is me niet bekend ☺️
Afbeelding

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 14 jun 2019 12:32


Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jun 2019 14:04

Ze hadden hem genegeerd toen hij zin hand op stak. Daarop werd hij begrijpelijk boos, hij zat mee in de kopgroep. Toen stopten ze vervolgens wel om hem een wiel te weigeren omdat hij tierend en vloekend verhaal wilde halen.

Tja. Je zou voor minder boos kunnen worden. Ik zeg ontslaan die man en nooit meer toelaten in een koers! Renners vol met adrenaline kunnen wel eens bits reageren, get over it!!!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jun 2019 14:17

Lekker verantwoordelijkheidsgevoel trouwens van de ploeg Yates :shock:
Laten Alaphilippe gewoon 13 minuten vooruit rijden :cry:
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 14 jun 2019 14:40

Laat het 13 minuten blijven. Yates heeft ruim 16 minuten voorsprong, dus waarom zouden ze zich nu druk maken?
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jun 2019 16:14

Daar gaat het me niet om. Ineos rijdt nu de achterstand wat korter. Dat hoort de gele ploeg te doen in mijn ouderwetse opvatting over koersen....
Do or don’t, there is no try

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 jun 2019 16:22

Vind ik ook niet; als iemand een etape wil winnen moeten ze maar aanvallen. Als iemand de leidersplaats wil aanvallen moeten ze ook maar aanvallen.
Maar als je een etape wil winnen met iemand die slecht staat in het klassement; waarom je druk maken als leidersploeg? Er moet niet altijd als junioren gereden worden (waar de leidersploeg op alles springt en in de finale meestal tenonder gaat)

Walter

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jun 2019 16:40

Tja misschien hebben jullie gelijk. Ik vind aleen dat je leiderschap moet tonen als je je in die positie bevindt. Ook al is het maar voor de bühne. Gewoon de kop nemen en het verschil niet te groot laten worden
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie