Wielerseizoen 2019
Dat ligt er aan wat je voor die tijd hebt gedaan,freewheelen of 250km koers.Als je zelf met een vermogensmeter rijd dan spreken de cijfers toch indrukwekkend.PietH schreef: ↑24 apr 2019 22:08 Ja dat bedoel ik te zeggen, ruim 300 Watt is voor hem waarschijnlijk een beetje herstellen.
Echt gemiddelde: https://www.strava.com/activities/2307958367
Dat laatste half uur kun je uit de analyse halen als je het stukje voor de eindkilometers selecteert.
edit:Overigens trap hij die 831W wel wat minder lang dan een minuut, meer in de buurt van de 45 seconden. De laatste 8km gemiddeld ca 425W
Allemaal heel straf, maar volgens mij niet extreem voor een toprenner toch?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Nou geen 250km voluit koers dus met 278W gemiddeld, zoals eerder genoemd.
Ter vergelijk: in Gent-Wevelgem reden de toppers allemaal ruim boven de 300W gemiddeld volgens Velon. Winnaar Kristoff 345W met top boven de 1400W in de sprint. In Strade Bianche reed van Aert gemiddeld 363W. Beiden maar een paar kilo zwaarder als ik procyclingstats moet geloven.
Ik rijd met vermogensmeter en kan me überhaupt niks voorstellen bij de cijfers van welke elite of top amateur renner dan ook, en Van der Poel zit duidelijk bij de absolute besten. Het is inderdaad heel indrukwekkend voor een gewone sterveling. Maar de vraag was hoe het zich verhoudt tot de andere renners. Ik zou zeggen uitzonderlijk maar niet heel uitzonderlijk.
Het uitzonderlijk mooie van de finale zat hem voor mij vooral in de samenloop van gebeurtenissen, de overmoedig pokerende koplopers, de voortdenderende achtervolgers die alle groepjes oppikken, Kwiatkowsky die bij de koplopers komt, Van der Poel die na de laatste bocht overwacht ziet dat het misschien nog te halen is, alles geeft en er overheen knalt.
Ter vergelijk: in Gent-Wevelgem reden de toppers allemaal ruim boven de 300W gemiddeld volgens Velon. Winnaar Kristoff 345W met top boven de 1400W in de sprint. In Strade Bianche reed van Aert gemiddeld 363W. Beiden maar een paar kilo zwaarder als ik procyclingstats moet geloven.
Ik rijd met vermogensmeter en kan me überhaupt niks voorstellen bij de cijfers van welke elite of top amateur renner dan ook, en Van der Poel zit duidelijk bij de absolute besten. Het is inderdaad heel indrukwekkend voor een gewone sterveling. Maar de vraag was hoe het zich verhoudt tot de andere renners. Ik zou zeggen uitzonderlijk maar niet heel uitzonderlijk.
Het uitzonderlijk mooie van de finale zat hem voor mij vooral in de samenloop van gebeurtenissen, de overmoedig pokerende koplopers, de voortdenderende achtervolgers die alle groepjes oppikken, Kwiatkowsky die bij de koplopers komt, Van der Poel die na de laatste bocht overwacht ziet dat het misschien nog te halen is, alles geeft en er overheen knalt.
Strava
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
https://www.hln.be/sport/wielrennen/363 ... ~afa6460d/
Lees nu idd dat dat de NP was. Maar alsnog vergelijkbaar met van der Poel.
Lees nu idd dat dat de NP was. Maar alsnog vergelijkbaar met van der Poel.
Strava
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Maar wielrennen is net even een stukje meer dan hard kunnen fietsen. Je moet het namelijk ook nog op het juiste moment op de juiste plaats doen. Je ziet bij de elite z/c genoeg jongens rijden die de vermogens wel kunnen trappen, maar alsnog koersen niet uitrijden, omdat ze niet op het juiste moment op de juiste plaats zitten.
Nen hongerklop is nog wat anders, als je dat zelf al gehad hebt dan weet je wat dat doet met je lijf, zeker als je nog blijft doorrijden. In die toestand rijd je in overlevingsmodus en ga je nooit meer rijden voor de prijzen, niet vergelijkbaar dus.
Spurten voor winst en dan wat op de grond gaan liggen, is voor de winnaar, de tweede zal dat dus maar zelden doen, daar gaat het over. Waarmee ik niet zeg dat ze dat niet mogen doen, ik vind het wel grappig en ik geloof best dat Mathieu daar dieper is geweest dan ik ooit zal gaan
Overigens reed Valverde de AGR met een gemiddeld wattage van "slechts" 215W / 264W NP.
(Strava naam Bala Balin)
Wat ik leuker vond vandaag was de etappe in de Ronde van de Alpen.
Wat heb ik ouderwets lopen genieten van de aanvallen van Nibali!
Dit was gewoon lekker domweg net als vroeger constant aanvallen, tot 6x toe op dezelfde klim wegrijden, heerlijk dat gespeel met de mannen van Froome en Froome himself
(Strava naam Bala Balin)
Wat ik leuker vond vandaag was de etappe in de Ronde van de Alpen.
Wat heb ik ouderwets lopen genieten van de aanvallen van Nibali!
Dit was gewoon lekker domweg net als vroeger constant aanvallen, tot 6x toe op dezelfde klim wegrijden, heerlijk dat gespeel met de mannen van Froome en Froome himself
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Kan me maar 1 rit herinneren in de Vuelta vorig jaar waar de top 5 helemaal kapot was echt kapot was de finish was op de top. Daar was niks gespeeld.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Valverde zal 10-15 kg lichter zijn van MvdP, dan hoef je een pak minder vermogen te trappen.Rayb81 schreef: ↑26 apr 2019 00:01 Overigens reed Valverde de AGR met een gemiddeld wattage van "slechts" 215W / 264W NP.
(Strava naam Bala Balin)
Wat ik leuker vond vandaag was de etappe in de Ronde van de Alpen.
Wat heb ik ouderwets lopen genieten van de aanvallen van Nibali!
Dit was gewoon lekker domweg net als vroeger constant aanvallen, tot 6x toe op dezelfde klim wegrijden, heerlijk dat gespeel met de mannen van Froome en Froome himself
Droevig nieuws.
https://www.telegraaf.nl/sport/3499940/ ... -overleden
https://www.telegraaf.nl/sport/3499940/ ... -overleden