Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2019

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 apr 2019 22:14

Zo denk ik er ook over. En inderdaad, de prestatie van de ploeg en de winnaar. Helemaal niets met lafheid van DQS te maken, gewoon slim en heel sterk gereden!!
Alleen als VDP niet had moeten inhalen vanwege zijn eigen stomme capriolen was hij denk ik meegesprongen. Wat een supertalent is dat zeg!

Verder toch een beetje een tegenvallende koers gezien met bij tijd en wijle spannende momenten. Maar mooi dat de nieuwe generatie nu doorbreekt.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Rayb81
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 mei 2014 09:41

Rayb81 07 apr 2019 22:16

`ik las in een nieuwsbericht dat hij pas op 5km van de finish wist dat er nog iemand vooraan reed.
Hij dacht -toen hij als eerste boven kwam op de laatste helling- dat hij voorop weet, niet wetende dat er al eentje weg gereden was op de klim er voor.

Dat is wel weer redelijk knullig imo.

Zoals het er nu voorstaat kan hij met de allerbeste meedoen.
Weinig splijtende demarrages gezien vandaag op de klimmen van de toppers.
vd Poel had nog wel wat in huis ondanks zijn inspanning om terug te komen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 apr 2019 00:02

Enzzo schreef: 07 apr 2019 22:14 Zo denk ik er ook over. En inderdaad, de prestatie van de ploeg en de winnaar. Helemaal niets met lafheid van DQS te maken, gewoon slim en heel sterk gereden!!
Alleen als VDP niet had moeten inhalen vanwege zijn eigen stomme capriolen was hij denk ik meegesprongen. Wat een supertalent is dat zeg!

Verder toch een beetje een tegenvallende koers gezien met bij tijd en wijle spannende momenten. Maar mooi dat de nieuwe generatie nu doorbreekt.
Als je met 3 man in de groep zit mag je toch wel wat meer verwachten dan opzichtig voor de tweede plaats te koersen van een ploeg die zich "the Wolfpack" noemt. "De schoothondjes van Lefevere" had ze beter gestaan vandaag.

Maar ook de rest van koers vond ik het al een stuk minder dan in het begin van het voorjaar, zowel qua plan als het lef om te koersen.
Campagnolo Ultra Dork

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 08 apr 2019 00:30

anderson99 schreef: 07 apr 2019 19:07
bve schreef: 07 apr 2019 18:21 MvdP draait de 3 laatste hellingen zowat als laatste op en komt telkens met de eerste 3 boven. Daar verliest hij echt zn Ronde in mijn ogen, maar wat een atleet. Met wat meer ervaring gaat hij alle grote voorjaarskoersen kunnen winnen.
🙄 Gelukkig is van der Poel wel wat nuchterder dan z'n groupie fans.
Welke groupie fans? Hij zei zelf dat hij zich liet wegdrummen, iets wat iedere kenner tijdens de wedstrijd zag. Goed dat jij weet dat MvdP kansloos is in Milaan Sanremo of Parijs Roubaix, kijken we toch met andere ogen naar de koers.

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 08 apr 2019 06:45

Ernie C. schreef: 08 apr 2019 00:02 Als je met 3 man in de groep zit mag je toch wel wat meer verwachten dan opzichtig voor de tweede plaats te koersen van een ploeg die zich "the Wolfpack" noemt. "De schoothondjes van Lefevere" had ze beter gestaan vandaag.
Tja, winnen ze met overmacht staat het dopingtopic dagenlang vol, vallen ze door de mand zijn het schoothondjes. Het zal altijd iets zijn zeker. Asgreen heeft een fantastische wedstrijd gereden trouwens.

Verdiende winnaar, sterkste man wss MVDP, terug een net niet Van Avermaet....maar waar was Sagan? Die viel er opnieuw compleet door op het einde.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 08 apr 2019 08:05

Rayb81 schreef: 07 apr 2019 22:16 `ik las in een nieuwsbericht dat hij pas op 5km van de finish wist dat er nog iemand vooraan reed.
Hij dacht -toen hij als eerste boven kwam op de laatste helling- dat hij voorop weet, niet wetende dat er al eentje weg gereden was op de klim er voor.

Dat is wel weer redelijk knullig imo.

Zoals het er nu voorstaat kan hij met de allerbeste meedoen.
Weinig splijtende demarrages gezien vandaag op de klimmen van de toppers.
vd Poel had nog wel wat in huis ondanks zijn inspanning om terug te komen.
Wel raar dat hij dan niet vol doorrijdt na de Paterberg als hij denkt dat hij op kop is, hij laat zich precies vrij gemakkelijk terug uitzakken tot de groep.

i-mac

i-mac 08 apr 2019 08:13

Ernie C. schreef: 08 apr 2019 00:02 Als je met 3 man in de groep zit mag je toch wel wat meer verwachten dan opzichtig voor de tweede plaats te koersen van een ploeg die zich "the Wolfpack" noemt. "De schoothondjes van Lefevere" had ze beter gestaan vandaag.
Hoe denk je over diezelfde "schoothondjes" als ze naar een andere ploeg gaan? Dat velen het hier niet hebben voor Lefevere en zijn manschappen, daar kan ik best inkomen. Meer zelfs, het is je goede recht. Maar sommige reacties worden op de lange duur gewoonweg zielig. Misschien zegt het meer over de personen in kwestie, dan over de renners.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2019 08:50

Dit is natuurlijk flauw; als je jezelf de (belachelijke) term Wolfpack toedicht mag iemand daar grappen over maken als je vervolgens flauw koerst met 3 man in de kop.
Als het Jumbo, Sky of weetikveelwie was overkomen was er ook over gepraat. Alleen hebben die nu even niet de mogelijkheid voor zo’n woordgrapje.
Less is bore

i-mac

i-mac 08 apr 2019 09:09

daniel1975 schreef: 08 apr 2019 08:50 Dit is natuurlijk flauw; als je jezelf de (belachelijke) term Wolfpack toedicht mag iemand daar grappen over maken als je vervolgens flauw koerst met 3 man in de kop.
Als het Jumbo, Sky of weetikveelwie was overkomen was er ook over gepraat. Alleen hebben die nu even niet de mogelijkheid voor zo’n woordgrapje.
Dat was mijn vraag niet. Mijn vraag was hoe me reageert op oud renners van DQS. Ik heb de koers niet gezien, dus moet ik er ook niets over zeggen.

Wat de naam Wolfpack betreft, ben ik het me je eens.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7974
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 apr 2019 09:35

daniel1975 schreef: 08 apr 2019 08:50...
Als het Jumbo, Sky of weetikveelwie was overkomen was er ook over gepraat. Alleen hebben die nu even niet de mogelijkheid voor zo’n woordgrapje.
"Dumbo Vismaarachterhetnet?" Voorlopig gelukkig niet aan de orde qua seizoensresultaten. Sky daarentegen...

Dat DQS met twee topfitte kandidaten in de kop niet het initiatief nam om de leider terug te halen vond ik inderdaad ook schandalig. Ze loerden elkaar gewoon een poosje uit op een zeker moment. Ik denk dat ze onderling niet voor elkaar wilde rijden die twee. Inderdaad niet heel wolfpackerig maar eerder luie pups.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2019 10:03

Heeft QS in het verleden vaker last van gehad: bij de sterksten in de koers maar niet koersen.
Less is bore

Roelants
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 jul 2015 13:14

Roelants 08 apr 2019 11:07


Plaats reactie