Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vanaf je smartphone meeluisteren met de koersradio

Gebruikersavatar
JuanGuillermo
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 26 jun 2018 09:20
Locatie: Omg. Arnhem

Gebruikersavatar JuanGuillermo 22 jan 2019 11:45

De Belgische wielerbond komt met een app waarmee je tijdens de koers live kan meeluisteren met de koersradio.

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/a ... -je-mobiel

Goede ontwikkeling? Wie van jullie gaat dit gebruiken?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 22 jan 2019 12:44

Voor de man (m/v) die niets missen wil kan het interessant of leuk zijn. Van mobilofoonverkeer is meestal niet veel chocola te maken, maar dat merk je dan tzt wel weer. Wel grappig dat ze een manier gevonden hebben om een verbinding te maken van het radio/mobilofoonverkeer naar internetverkeer.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 22 jan 2019 15:58

Eindelijk ;-).

Het is iets dat me sinds ik (jeugd)wielerrenwedstrijden wat volg me totaal ontgaat dat zoiets niet al lang bestaat....
Of toch tenminste iets waar je de onwikkeling van de wedstrijd kan volgen.
Nu nog hopen dat ze goede richtlijnen gaan geven voor de kwaliteit van de gegeven info. Soms is de info van de koersradio echt van bedenkelijk niveau (de 2 wedstrijden in Frankrijk die ik een volgde waren een verademing).

Walter

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 22 jan 2019 16:08

Nee_Nee schreef: 22 jan 2019 12:44 ...Wel grappig dat ze een manier gevonden hebben om een verbinding te maken van het radio/mobilofoonverkeer naar internetverkeer.
Dat is niet de moeilijk: er zijn redelijke ontvangers die je direct op de computer aansluit.
Maar vooral; ik vermoed dat ze de internet radio niet eerst over de radio sturen maar dat de speakers direct in hun smartphone zullen spreken en van daaruit streamen. Want naar wie zouden ze de radio moeten uitsturen die wel de uitzending op het internet krijgt*?
Dus zolang dat er internet in de buurt is, zal er gestreamd kunnen worden.

Walter

* waarbij dat er misschien kan gewerkt worden met meerdere zenders....als een zender geen internet heeft stuurt er eentje die wel internet heeft (en wat kms verder rijdt) het signaal door. Die moet dan wel een vertaling radio-internet streamen doen.

Plaats reactie