principe van wachten bij een valpartij is volgens mij: was er op dat ogenblik strijd tussen de ploegen of niet. Een wandelend peleton waar een massale valpartij gebeurt en men dan plotsklaps begint voluit te koersen kan niet. Als de strijd al voluit was losgebarsten op het ogenblik van de valpartij moet er ook niet gewacht worden , temeer omdat dan de valpartij ook een gevolg kan (wschlk zal) zijn van het nemen van de risico's bij voluit koersen.
Waar de vueltaleiding echter het recht zich toeëigent om de gevallen renners te laten stayeren begrijp ik toch ook niet. Dit is zuiver koersvervalsing.
vuelta 2019
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Vueltaleiding? Dat is gewoon de UCI jury die besluit om geen barrage te maken. Als er 5 renners tegen de vlakte gaan dan komen die ook maar op één manier terug en dat is achter auto's, maar als het een massale valpartij is dan mag het op eens niet meer?
'okee, UCI dan, als je de puntjes op de i wilt. Meestal wordt het oogluikend toegestaan , zeker als er nog geen finale is, Je kunt moeilijk als er een kolonne auto's tussen de gevallenen en de kop is alle auto's wegtoveren. Maar hier waren ze serieus aan het stayeren en als UCI-jury dit zomaar gaan goedkeuren, heb ik toch vragen bij. Zelfs al was het etisch niet echt mooi van movistar.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7980
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Misschien hadden ze nog iets goed te maken uit de eerste week? Zwembadjes en stilstaande motoren bijvoorbeeld?
Het is sowieso heel arbitrair maar feit is wel dat er gevallen werd just voor een waaier stuk. Dus dan is het ook wel
Fair om de breuk te dichten voor het echt losbarst vind ik
Het is sowieso heel arbitrair maar feit is wel dat er gevallen werd just voor een waaier stuk. Dus dan is het ook wel
Fair om de breuk te dichten voor het echt losbarst vind ik
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
Dit ging over het moment dat Bora het op de kant zetten nadat Roglic terug was in het peloton.MarkVeenstra schreef: ↑13 sep 2019 18:52Ze gingen er letterlijk bij liggen, met vrijwel de hele ploeg... Dat klopt wel
Campagnolo Ultra Dork
Over terugkomen en stayeren achter de ploegleiderswagen moeten gewoon duidelijke regels komen. Nu is het volstrekt willekeurig.
In ieder geval gebeurt er tenminste iets in deze ronde. Heel de laatste week volproppen met zware bergetappes is helemaal niet nodig. De renners moeten de koers maken en die doen dat dus blijkbaar liever in dit soort ritten.
In ieder geval gebeurt er tenminste iets in deze ronde. Heel de laatste week volproppen met zware bergetappes is helemaal niet nodig. De renners moeten de koers maken en die doen dat dus blijkbaar liever in dit soort ritten.
Campagnolo Ultra Dork
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7980
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Interessante analyse. Maar de omstandigheden speelden wel een grote rol toch? Dus het hoeft niet altijd bergop te gaan? Maakt de Vuelta wel veel meer een ronde met verrassende elementen zo...
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
Natuurlijk heeft de wind ook een handje geholpen maar we hebben nu wel 3 weken koers gezien. Misschien niet iedere dag maar het is beter dan 2 weken in slaap vallen voor de buis met een paar leuke koersdagen er tussendoor en daarna 1 week in slaap vallen voor de buis tot de laatste 5km van de laatste klim.
Hooggebergte is dus zeker niet altijd nodig maar wat heuvels en/of wind zul je altijd moeten hebben om het voor de klassementsmannen interessant te maken.
Hooggebergte is dus zeker niet altijd nodig maar wat heuvels en/of wind zul je altijd moeten hebben om het voor de klassementsmannen interessant te maken.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6102
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Sorry, het is een Facebook link. Maar bianci USA heeft beelden van de crash... Ging toch bijzonder naar onderuit daar in die bocht.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6097243685
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6097243685
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik meen een aantal jaar geleden dat QS ook bij een massale valpartij bij Dwars door Vlaanderen het zelde trucje deed.Enzzo schreef: ↑13 sep 2019 16:35Je bedoelt Quintana? Die was de aanstoker. Valverde heeft het in elk geval nog stil gelegd maar niet voordat DQS aan de bel trok.El Pistolero schreef: ↑13 sep 2019 16:15 Laten we hopen dat Movistar dit nog duur komt te staan in het peloton. Valverde wat een laffe klootzak is dat zeg.
Roglic lag er niet bij maar wel ander TJV mannen. Tony Martin abandon vanwege de val
Toen was het een goede tactic een beetje meten met 2 maten van DSQ.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ligt aan de situatie imho: is het volle bak koers, dan doorkoersen. Is het keuveltempo en dan na een valpartij ineens het gas vol open trekken is minachting imho.
Less is bore