Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2020 (start niet meer in Utrecht)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 nov 2020 23:11

Een groot deel daarvan is te wijten aan de ploegtactiek van Jumbo. Die willen de Sky tactiek nabootsen zonder zelf een origineel plan te hebben. En dat dwingt Roglic in de positie zoals hij die in de Tour en deze Vuelta heeft moeten uitspelen.
Als je hem los zou laten zou hij veel attractiever uit de verf komen vermoed ik.
Ik vind de tactiek van Jumbo echt dodelijk voor het wielrennen en volgens mij is die tactiek ook gruwelijk achterhaald nu, zeker in dit vreemde koersjaar.
Jammer dat ze zelf niet met een nieuw iets kunnen komen! Dat heeft ze in mijn bescheiden optiek namelijk ook de zege in de Tour gekost. Kijk de interviews maar eens terug die Allan Peiper gaf gedurende de Tour. Die was bijna boos dat Pogacar zijn ware aard en kracht toonde in de rit over de Peyresourde...
Do or don’t, there is no try

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 nov 2020 11:41

ypuh schreef: 10 nov 2020 22:42
Enzzo schreef: 10 nov 2020 22:11
impe, pantani, ocaña, kuiper,
Wellicht niet de erelijsten van Merckx maar ieder zijn lijst toch bijzonder indrukwekkend hoor!

Net als die van Roglic trouwens! En die kan nog wat jaartjes mee.
Dit jaar één van de eerste terechte groene trui winnaars in de Vuelta!
En dan ook nog eens de beste allrounder-zoals een ronderenner betaamt- en ook nog eens een paar etappezeges waaronder een tijdrit. Hoezo saai?!! Hoezo geen uitstraling?!
Hoeveel meter heb je hem op kop zien rijden? En hij is tot 2 of 3x toe zelfs 'gelost'.

Begrijp me niet verkeerd, alleen maar mooi en hij speelt het slim. Zijn sprints zijn fantastisch en elke laatste kilometer is het knallen, maar om Roglic te zien hoefde je deze Vuelta de TV niet voor 16.30u aan te zetten om alles mee te krijgen.

Het is niet zo erg als dat ik hier beschrijf, ik heb genoten deze Vuelta en prachtige koers gezien, maar Kruijswijk (die nooit een grote rond zal winnen) zal ik over een aantal jaar nog zijn aanval op de Croix de Fer herinneren en van Roglic weet ik nu al amper nog een memorabel moment (behalve hoe hij op z'n fiets zat in de afsluitende tijdrit, met dat helmpje).

Hoe kan je zo goed zijn, zoveel winnen, zo'n sterke renner zijn en nog steeds zo weinig indruk achter laten? En dan ben ik zelfs nog een beetje 'fan' en fanatieke volger.
dat bedoel ik dus: je kunt een fantastische erelijst hebben (indurain- froome bvb) en toch niet begeesteren. Neem dan bvb ludo dierckxsens die nooit iets won bij de profs en toch nog steeds populair is bij de massa, zoveel jaren later. Van contador kan ik mij zo een aantal van zijn overwinningen voor de geest halen
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 11 nov 2020 11:44

ypuh schreef: 10 nov 2020 22:42
Enzzo schreef: 10 nov 2020 22:11
impe, pantani, ocaña, kuiper,
Wellicht niet de erelijsten van Merckx maar ieder zijn lijst toch bijzonder indrukwekkend hoor!

Net als die van Roglic trouwens! En die kan nog wat jaartjes mee.
Dit jaar één van de eerste terechte groene trui winnaars in de Vuelta!
En dan ook nog eens de beste allrounder-zoals een ronderenner betaamt- en ook nog eens een paar etappezeges waaronder een tijdrit. Hoezo saai?!! Hoezo geen uitstraling?!
Hoeveel meter heb je hem op kop zien rijden? En hij is tot 2 of 3x toe zelfs 'gelost'.

Begrijp me niet verkeerd, alleen maar mooi en hij speelt het slim. Zijn sprints zijn fantastisch en elke laatste kilometer is het knallen, maar om Roglic te zien hoefde je deze Vuelta de TV niet voor 16.30u aan te zetten om alles mee te krijgen.

Het is niet zo erg als dat ik hier beschrijf, ik heb genoten deze Vuelta en prachtige koers gezien, maar Kruijswijk (die nooit een grote rond zal winnen) zal ik over een aantal jaar nog zijn aanval op de Croix de Fer herinneren en van Roglic weet ik nu al amper nog een memorabel moment (behalve hoe hij op z'n fiets zat in de afsluitende tijdrit, met dat helmpje).

Hoe kan je zo goed zijn, zoveel winnen, zo'n sterke renner zijn en nog steeds zo weinig indruk achter laten? En dan ben ik zelfs nog een beetje 'fan' en fanatieke volger.
dat bedoel ik dus: je kunt een fantastische erelijst hebben (indurain- froome bvb) en toch niet begeesteren. Neem dan bvb ludo dierckxsens die nooit iets won bij de profs en toch nog steeds populair is bij de massa, zoveel jaren later. Van contador kan ik mij zo een aantal van zijn overwinningen voor de geest halen, van roglic omzeggens geen enkele van meer dan een jaar terug, van froome 2: de rit dat hij op wiggins moest wachten en de rit dat hij de giro gewonnen heeft tegen dumoulin (sestriere).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie