Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
De Tukker
- Forum-lid
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
- Locatie: Enschede
De Tukker
14 dec 2018 12:07
Karl66 schreef: ↑14 dec 2018 11:54
...
Dus dan komt de volgauto straks weer naar voren gereden...
...
Vandaar dat ik later als aanvulling ook aangaf dat w.m.b. de ploegleiderswagen in ieder geval altijd achter het peloton moet blijven of liever nog helemaal moet verdwijnen.
Alleen een paar brommers met camerapiepels op het parcours en neutrale materiaalwagens.
Als iedereen dan ook nog met een 'gestandaardiseerde' fiets rijdt (nodig om compatibiliteit met de materiaalwagen te waarborgen) dan zitten de prestaties dus niet meer in het materiaal maar in de renners. En daar was 't mij in dit topic om te doen.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
-
Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7980
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Enzzo
14 dec 2018 13:40
De mooiste tour uit mijn leven was die van 1989. Lemond verslaat op de laatste dag Fignon in de tijdrit en pakt met 8 seconden verschil de gele trui en de eindwinst.
En de verhitte discussie onder vooral de Franse renners en pers ging over het feit dat Lemond een triatlonstuur gebruikte. technologische innovatie dus.
Wat jij hierboven beschrijft is terug naar een eenheidsworst en spartaanse omstandigheden. Dat haalt juist alle jus er uit denk ik
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
-
remmiedepemmie
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
remmiedepemmie
14 dec 2018 14:10
Tja, een E-bike is ook technologische vooruitgang.
-
rob74
- Forum-lid HC
- Berichten: 5892
- Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
- Locatie: Utrecht
-
Contact
rob74
14 dec 2018 15:05
Die voorwaarde van 'gestandariseerde' fiets gaat helaas niet werken, vrees ik. De fietsenindustrie is groot sponsor van het wielercircus. Zonder de sponsoring van fietsenmerken, vallen er veel ploegen financieel om. En die fietsen industrie investeert massaal in de wielrennerij om nieuwe fietsen te verkopen. Nieuwe technologie introduceren; of we er nu op zitten te achten of niet en of het een vooruitgang is of niet, boeit even niet. Maar als ze zich moeten houden aan een boel standaarden, dan kappen ze met sponsoring
-
MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6100
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
MarkVeenstra
14 dec 2018 16:18
Dan kijk je maar naar de Japanse keirin school/competitie. YouTube ff op Theo bos die daar een seizoen zijn heil gezocht heeft.
Maar oortjes verbieden is het onderwerp van discussie. Niet oortjes verbieden icm ploegleiderwagens, materiaalstandaardisatie etc. Je kunt het een keer benoemen, past bij de mening. Maar je hebt het dan over een heel veel bredere discussie. Waaruit direct blijkt dat oortjes alleen niet de oorzaak van het "probleem" zijn (saaiheid, regiseerbaarheid). En dat verbod dus ook niet de oplossing gaat brengen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
-
Erik1.0
- Forum-lid
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
- Locatie: Nijmegen
Erik1.0
14 dec 2018 16:25
De prestaties zitten hem echt niet in het materiaal... In de pro-tour is het gewoon allemaal in orde en pak je daar de winst echt niet. Ook het verschil in TT-bikes is marginaal... investeren in windtunneltesten en de renner aerodynamisch op de fiets zetten maakt een groter verschil.
-
TL@
- Forum-lid HC
- Berichten: 5923
- Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15
TL@
14 dec 2018 16:32
Tenzij 3T je fietssponsor was
Ik denk niet dat oortjes verbieden veel gaat uitmaken. Er zijn de afgelopen jaren zat koersen geweest zonder oortjes, dat gaf ook niet zoveel verschil. En zelfs met oortjes misrekenen de ploegen zich toch geregeld (kijk maar naar afgelopen Vuelta)
-
Karl66
- Forum-lid
- Berichten: 2362
- Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
- Locatie: Emmen
Karl66
14 dec 2018 16:33
De Tukker schreef: ↑14 dec 2018 12:07
Karl66 schreef: ↑14 dec 2018 11:54
...
Dus dan komt de volgauto straks weer naar voren gereden...
...
Vandaar dat ik later als aanvulling ook aangaf dat w.m.b. de ploegleiderswagen in ieder geval altijd achter het peloton moet blijven of liever nog helemaal moet verdwijnen.
Alleen een paar brommers met camerapiepels op het parcours en neutrale materiaalwagens.
Als iedereen dan ook nog met een 'gestandaardiseerde' fiets rijdt (nodig om compatibiliteit met de materiaalwagen te waarborgen) dan zitten de prestaties dus niet meer in het materiaal maar in de renners. En daar was 't mij in dit topic om te doen.
Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Dat zijn ideeën waarvoor geen enkele grond in het wielrennen is en waar ook geen enkele discussie over is. Het laat wel zien dat de discussie over de oortjes niet zoveel grond heeft. Want wat men wil is terug naar de tijd van voor de oortjes, maar dat heeft volgens jou dus alleen maar zin als je de situatie van voor de oortjes helemaal afschaft. Want anders verandert er nog steeds niks...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7980
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Enzzo
14 dec 2018 17:20
remmiedepemmie schreef: ↑14 dec 2018 14:10
Tja, een E-bike is ook technologische vooruitgang.
Goed argument… Een E-bike is geen fiets maar een gemotoriseerd voertuig, ergo; niet toegestaan
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"