Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Grote rondes zonder oortjes?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 dec 2018 18:28

Met het verbieden van oortje los je dit soort tot-in-de-finesses-doorgedreven wetenschappelijke vorm van koersen niet op. Sky bedenkt dan echt wel wat anders. Als je renners niet meer via oortje mag informeren, dan bedenken ze wel iets waarin op het dsplay van hun garmin te zien is hoeveel Watt ze moeten gaan trappen de volgende 5 km.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 06 dec 2018 18:43

mao schreef: 06 dec 2018 17:27 Niemand kan toch voor zijn dat er een medewerker van Sky achterin de auto zit met een iPad op zn schoot die precies in de gaten houdt hoeveel watt voor welke periode en met welke hartslag is gereden, en dan vervolgens aangeeft wat het meest efficiënte wattage is voor de komende 5 (klim) kilometer.
Hierboven is geen toekomst voorspelling maar gewoon de realiteit in 2018.
En die renners van Sky zijn robots die iedere dag hetzelfde vermogen over dezelfde periode kunnen trappen? Waar een nitro knopje op zit mocht het allemaal toch nog niet genoeg zijn? Hoe had je dat voor je gezien? Iedere minuut ontvangt iedere renner een update hoeveel Watt meer of minder er getrapt dient te worden?

Zonder oortjes en vermogensmeters kunnen ze precies hetzelfde spelletje spelen. Wat ze doen is namelijk een tempo pakken dat ze net lang genoeg vol kunnen houden en als je maar goed genoegen renners hebt dan kan je zo rijden als Sky doet. Overigens deed USPS precies hetzelfde in het verleden of bijvoorbeeld Astana/Movistar in de Giro/Vuelta.

We hebben de afgelopen jaren tientallen koersen op.1 en .hc niveau gezien waar geen oortjes gebruikt mochten worden. Daar zaten hele leuke koersen tussen, maar ook genoeg hele saaie koersen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 dec 2018 20:10

Karl66 schreef: 06 dec 2018 16:45 Het grootste verschil met zijn tegenstrevers is dat zij allemaal in zijn wiel blijven zitten en dus een nog groter treintje voor zich hebben, terwijl Froome nog wel eens de boel in de finale op de kant trekt met Sagan, wegrijdt in een afdaling of een belachelijke solo in de Giro begint. Ik heb niks met Froome en nog minder met Sky, hij komt vaak onzeker op de fiets over en zijn fietsstijl is om te huilen, maar om te doen of hij alleen maar in een wiel naar de finish gebracht kan worden is niet bepaald de waarheid.
dat laatste heb ik niet beweerd hoor. 'k Zei enkel aan wat ik denk als ik aan Froome denk.
'k Had ook kunnen zeggen als ik aan froome denk moet ik ook denken aan armstrong en US-postal maar dat zou dan weer te negatief kunnen bekeken worden.
Af en toe is er inderdaad een uitschieter maar die zijn eerder zelden.
Alle respect voor de prestaties van froome maar geef mij maar renners zoals contador of nibali, altijd klaar voor iets speciaals.
Maar dan nog liever Froome dan Quintana, dat is pas een grijze muis.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 06 dec 2018 23:13

Dat ben ik helemaal met je eens, ik zie ook veel liever Nibali of Aru rijden. Maar wat dat betreft is Dumoulin natuurlijk ook een saaie renner, in de tijdrit tijd op de concurrenten pakken en ik de bergen aanhaken. Wat dat betreft kan je beter tijdritten verbieden dan oortjes. Alleen als er minder tijdrit kilometers in een ronde zitten, dan staat Nederland op zijn achterste benen, want dan wordt Dumoulin benadeelt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 dec 2018 20:33

Dumoulin saai?! die durf juist een keer in de (tegen)aanval te gaan getuige afgelopen Giro en Tour.
zelfs zo ver dat hij de latere tijdritten niet meer de volle 100% heeft.
En tijdrijden is in de komende tour al zo goed als verbannen ten faveure van Bardet en co
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2018 09:44

Sky stopt in ieder geval met sponsoren na dit seizoen. Hopelijk vinden ze niemand die hetzelfde budget kan ophoesten want de saaiheid van Sky komt grotendeels door het verschil in budget. Het zou prettig zijn als de toppers van Sky een beetje verdeeld gaan worden over verschillende ploegen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 dec 2018 09:46

Erg goed nieuws
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8447
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 dec 2018 10:49

Ernie C. schreef: 12 dec 2018 09:44 Sky stopt in ieder geval met sponsoren na dit seizoen. Hopelijk vinden ze niemand die hetzelfde budget kan ophoesten want de saaiheid van Sky komt grotendeels door het verschil in budget. Het zou prettig zijn als de toppers van Sky een beetje verdeeld gaan worden over verschillende ploegen.
Er zal wel een rijke Rus,Arabier of Chinees instappen.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37371
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2018 13:46

Ernie C. schreef: 12 dec 2018 09:44 Sky stopt in ieder geval met sponsoren na dit seizoen. Hopelijk vinden ze niemand die hetzelfde budget kan ophoesten want de saaiheid van Sky komt grotendeels door het verschil in budget. Het zou prettig zijn als de toppers van Sky een beetje verdeeld gaan worden over verschillende ploegen.
Erg goed nieuws!
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2018 21:43

Inderdaad; verdelen over andere ploegen zou geweldig zijn. Poels en Dumoulin gebroederlijk als Limburgs duo in dezelfde ploeg?
Helaas vrees ik ook voor poenerige Russen die een nieuwe hobby zoeken...
Do or don’t, there is no try

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 12 dec 2018 23:11

Sunweb neemt toch geen renners van verdachte ploegen?..
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 dec 2018 01:21

Sky verdacht?! dat hebben ze toch allemaal onder het tapijt geveegd?
Maar serieus; ik denk dat de verdachtmakingen op het moment van vrije markt transfers al snel ondergeschikt wordt aan winstkansen voor de nieuwe werkgever. Aan de andere kant:
Hoe zal dit verder gaan? Brexit hangt in de lucht en het lijkt er op dat er volgend jaar nog steeds geen definitief antwoord is op hoe en wanneer dat gaat plaatsvinden, if at all.
Sky heeft inderdaad een rafelrandje dus welke ploegsponsor gaat in zee met renners uit die ploeg?
Al die kampioenen en beloften hebben nu mega salarissen die de meeste andere ploegen niet kunnen ophoesten dus wie heeft er volgend jaar nog emplooi?

Ergo: Kon nog wel eens een complexe materie worden dit!
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie