Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2019

mackersv2.0
Moderator
Berichten: 3069
Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48

mackersv2.0 19 jul 2019 21:56

Doping praat maar weer verwijderd.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 20 jul 2019 01:29

Wat ik niet begrijp is dat Alaphilippe door vele "experts" als kansloos voor de eindoverwinning wordt gezien.... "In het hooggebergte is maar de vraag of hij mee kan" Hebben die de tour van 2018 dan niet gezien, volgens mij won hij de bergtrui en won hij 2 bergetappes (1 in de Alpen en 1 in de Pyreneeën, daarnaast werd hij 2e in Mende. Schijnbaar ben je dan niet goed in de bergen :roll:

En ja in de tijdrit van dat jaar op de voorlaatste dag liet hij het lopen maar in het Baskenland 2e in de tijdrit, Parijs nice 3e in de tijdrit, tour van GB ook weer 2e in de tijdrit. In de Jaren daarvoor ook wel eens een tijdrit gewon in Californië en in Parijs Nice, dus helemaal uit het niets kwam zijn tijdrit overwinning ook niet.
Laatst gewijzigd door ericpeters op 20 jul 2019 01:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 20 jul 2019 01:32

Dat waren twee etappes waarin hij meeging in een vroege vlucht. Dat is toch van een andere orde dan meekunnen als de skytrein gas geeft.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2019 07:13

De bollentrui zegt tegenwoordig niets. Dat betekend dat je een solide klimmer bent die lekker punten kan scoren in vluchten.
Mee gaan met de topklimmers is echt wel andere koek. Neem de AdH etappe vorig jaar: Ala wel punten op de Croix de Fer, maar komt in de einduitslag niet voor. Even snel de top 15 opgezocht, die zit al op 4.5 min.
Maar wie weet vanmiddag, om 17.30 weten we meer. Zou wel een giller zijn.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jul 2019 07:25

Na vandaag is het duidelijk. Kan hij mee op de Tourmalet, dan moeten we serieus rekening houden met hem.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 jul 2019 08:03

Of Mas gaat een nummerde opvoeren staat op 2:44.
We gaan het beleven mss vandaag.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 20 jul 2019 08:04

En over dat “serieus” kunnen we dan ongetwijfeld lekker gaan speculeren.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 jul 2019 08:30

Dat is toch ook niet vreemd? Het verleden laat zien dat het slechts aan weinig mensen is gegeven om zowel het het gehele voorjaar als klassiekerrenner absolute top te zijn en ook in de Tour.
Even ongeacht mijn vooroordeel tav de begeleiding van QS en Ala is dat gewoon een feit?
Blijft gewoon hypocriet dat dat soort artsen wel betrokken mogen zijn en Lance geweerd wordt en dat voedt de speculatie imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
PietH
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018 10:18
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar PietH 20 jul 2019 09:16

Dat uitbundige gedrag na de streep had ongetwijfeld ook te maken met de adrenaline van de verrassende overwinning. Het is tenslotte nogal een druistig mannetje. Meteen daarna moest hij toch wel even gaan zitten en zag het er al heel wat realistischer uit.

Dit op-en-af parcours was op z'n lijf geschreven denk ik, maar toch bijzonder dat hij kan winnen van de grote namen. Ik ben benieuwd hoe goed hij dan vandaag nog is.
Als hij er zo bovenuit blijft steken zal het steeds moeilijker worden om te geloven. Een knagende twijfel in het achterhoofd bij bijzondere prestaties is jammer genoeg bijna onvermijdelijk tegenwoordig. Desondanks vind ik de tour tot nu toe echt genieten.
🚴🏻Strava

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2019 09:27

ericpeters schreef: 20 jul 2019 01:29 Wat ik niet begrijp is dat Alaphilippe door vele "experts" als kansloos voor de eindoverwinning wordt gezien.... "In het hooggebergte is maar de vraag of hij mee kan" Hebben die de tour van 2018 dan niet gezien, volgens mij won hij de bergtrui en won hij 2 bergetappes (1 in de Alpen en 1 in de Pyreneeën, daarnaast werd hij 2e in Mende. Schijnbaar ben je dan niet goed in de bergen :roll:

En ja in de tijdrit van dat jaar op de voorlaatste dag liet hij het lopen maar in het Baskenland 2e in de tijdrit, Parijs nice 3e in de tijdrit, tour van GB ook weer 2e in de tijdrit. In de Jaren daarvoor ook wel eens een tijdrit gewon in Californië en in Parijs Nice, dus helemaal uit het niets kwam zijn tijdrit overwinning ook niet.
:like: Inderdaad!! Feitenkennis boven speculatie :like:
Bovendien heeft INEOS (wat vroeger Sky was) op de rustdag al uitgesproken dat ze hem gevaarlijk vinden. En aangezien die mannen hem elke dag in het peloton zien rijden kunnen we dat best serieus nemen!
Benieuwd hoe het Duracelkonijn straks reageert als Mas zijn podiumambitie waar gaat maken...
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2019 09:28

Trouwens knappe rit van Pinot en ook van Kruijswijk. Alleen vond ik zijn verval relatief groot. Iets te hard begonnen?
Do or don’t, there is no try

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 jul 2019 10:14

Ik vind zijn naam een stuk irritanter dan hij zelf. Beetje show mag toch wel, dat kleurt de sport. Vermakelijke tv levert het op, net als van Gaal in de avondetappe. Sagen, Cavendisch is zijn goede tijd.

De verwachting is dat ie een keer een slechte dag heeft, maar het laten lopen geloof ik niets van. Dan de op opmerking ze hebben geen mannen, ze staan met twee top 10. Je kan het uitspelen ook. Tuurlijk hebben ze daarna niemand, Maar dat heeft Jumbo ook niet als we beginnen met klimmen zijn er vaak ook nog maar twee over.

Verwacht wel dat Ineos heel hard gaat rijden vandaag, die willen weten wat er overblijft, maar dat is ook een risico voor henzelf.

We hebben dit jaar een zeer vermakelijke tour nu al leuker dan de drie weken giro van dit jaar, die kon me niet bekoren dit jaar.

Plaats reactie