Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2019

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 jun 2019 14:55

wasbeer2006 schreef: 13 jun 2019 11:21
Enzzo schreef: 12 jun 2019 19:53 Ik begrijp eigenlijk niet wat je nu bedoelt. Denk je dat Tom nu juist wel of niet meer kans maakt?
Movistar deed het anders best aardig in de Giro hoor...
Er wordt vaak gezegd, TD wint de tour toch niet want Froome/sky wint.
Maar zo zie je wat er kan gebeuren.

Wat ik bedoel voor Tom is: Altijd voor de Tour gaan!!! Dat is de enige manier om hem een keer te winnen. We kunnen er lang of kort over praten maar de tour blijft toch HET evenement met de Giro op een mooie tweede plaats, maar daarna is er niet veel voor de ronderenner.

Quintana gaat nooit de tour winnen, met de huidige stand gaat een "klimmer" nooit de tour winnen daar is ie te zwaar voor. (Tenzij ook Thomas en TD niet in vorm zijn of uitvallen) Landa kan, maar dat vind ik geen winnaar.
Totaal niet mee eens. Ten eerste moet Tom lekker doen wat ie zelf wil, ten tweede hoeft hij niets te bewijzen aangezien hij de Giro al een keer gewonnen heeft. Verder vind ik de Giro op z'n minst net zo mooi als de Tour, is de volledige focus op 1 ronde ook vol risico (zie Froome) en ben je in de Tour afhankelijk van veeel meer dan alleen je eigen vorm omdat er 15 potentiele winnaars mee doen.

De Tour is HET evenement voor de doorsnee mens. Voor de echte wielerliefhebbers zijn er meer mogelijkheden om jezelf onstervelijk te maken zoals een WK of Ronde van Vlaanderen. Last but not least zit Tom helemaal niet te wachten op de extra aandacht die een Tour overwinning met zich mee brengt. Zo'n Joop Zoetemelk is 72 en kan nog steeds niet normaal over straat.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 13 jun 2019 15:05

ypuh schreef: 13 jun 2019 14:55 Last but not least zit Tom helemaal niet te wachten op de extra aandacht die een Tour overwinning met zich mee brengt. Zo'n Joop Zoetemelk is 72 en kan nog steeds niet normaal over straat.
:lol:

Thomas had vorig jaar het voordeel dat er ook naar Froome werd gekeken, dit jaar is de volle aandacht voor hem.
Mooi voor Bernal denk ik, die zit dan in dezelfde positie als Thomas vorig jaar.

hayes

hayes 13 jun 2019 15:50

http://www.cyclingnews.com/news/dan-mar ... QkbY8I6c9E

Moet toch echt wel heftig geweest zijn...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 jun 2019 18:36

(weet een niet meer wie) schreef:Kelderman, talent ja, mentaal niet goed genoeg voor aansprekende resultaten.
Daar ben ik het wel mee eens ja! Ook wel met de analyse van Ernie dat hij nog helemaal niet de kans heeft gehad om mentaal te groeien. Maar ik herinner mij beelden van Kelderman die na een Tour etappe 2016 in de Bus van, toen nog Lotto Jumbo, een bakje gekookte aardappelen zat te eten omdat hij "al dat vreemde Franse eten maar niets vond" :shock:

Als je dan het verschil ziet met de volwassenheid en de wereldwijsheid van Tom Dumoulin op + die leeftijd/dat zelfde jaar dan is er wel een verschil. (WK Qatar '16: vond hij een verachtelijk land qua mensenrechten en het WK was leuk voor de centjes van UCI maar als renner was hij het liefst thuis gebleven)
In mijn optiek is dat meer een winnaar met relativeringsvermogen en ook nog een overwogen mening tegenover een "aardappeleter"

Over Aardappeleters gesproken; onze vriend uit Nuenen, Kruiswijk, gaat de komende dagen zijn gebied in. Benieuwd wat hij laat zien en wat hij in de Tour gaat doen. Ook meer een winnaarstype vind ik. En hij houdt van aanvallen dus altijd goed!!

(voor de goede orde; het zijn maar meningen en observaties hè)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 jun 2019 19:43

ypuh schreef: 13 jun 2019 14:55
Totaal niet mee eens. Ten eerste moet Tom lekker doen wat ie zelf wil, ten tweede hoeft hij niets te bewijzen aangezien hij de Giro al een keer gewonnen heeft. Verder vind ik de Giro op z'n minst net zo mooi als de Tour, is de volledige focus op 1 ronde ook vol risico (zie Froome) en ben je in de Tour afhankelijk van veeel meer dan alleen je eigen vorm omdat er 15 potentiele winnaars mee doen.

De Tour is HET evenement voor de doorsnee mens. Voor de echte wielerliefhebbers zijn er meer mogelijkheden om jezelf onstervelijk te maken zoals een WK of Ronde van Vlaanderen. Last but not least zit Tom helemaal niet te wachten op de extra aandacht die een Tour overwinning met zich mee brengt. Zo'n Joop Zoetemelk is 72 en kan nog steeds niet normaal over straat.
Maar TD geeft zelf ook aan graag de Tour te willen winnen. Ik vind persoonlijk de Giro mooier en schijf hem persoonlijk misschien nog wel hoger aan dan de tour omdat het vaak veel gevarieerder is. Gaat ook nergens om bewijzen een topsporter wil resultaten halen en de ploeg en sponsoren ook.

De Tour is niet voor de doorsnee fans, meer voor een breder publiek, maar ook vooral voor de commercie.

Ik denk niet dat TD op zijn fiets zit en denkt, laat ik die tour maar niet winnen al die aandacht mijn hele leven......... ;)

Ben het niets eens met dat Kelderman nog geen tijd heeft gehad mentaal sterker te worden dat had ie al 6/7 jaar kunnen zijn. Het zit er gewoon niet in, net als bij 90% van de renners. Dat is geen diskwalificatie maar het verschil tussen absolute top en heel goed zijn.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 jun 2019 20:14

Vuelta 2017 was van Wilco Kelderman gewoon goed. Liet zich niet van de wijs brengen door Barguil die het een keer liet afweten. Uiteindelijk 4e algemeen.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 14 jun 2019 00:17

Wat hebben ze eigenlijk met froome zijn heup gedaan? Hersteld met platen en vijzen of een prothese?

Ik hoop voor hem het laatste want de eerste optie is een heel lang herstel en faalt ook meestal waardoor hij weer al vlug een jaar kwijt zou zijn.

Nu als zijn bekken ook gebroken is dan gaat hij nog niet vlug terug op een fiets zitten vrees ik.

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 14 jun 2019 06:10

Djemz schreef: 14 jun 2019 00:17 Wat hebben ze eigenlijk met froome zijn heup gedaan? Hersteld met platen en vijzen of een prothese?

Ik hoop voor hem het laatste want de eerste optie is een heel lang herstel en faalt ook meestal waardoor hij weer al vlug een jaar kwijt zou zijn.
Prothese zou misdadig zijn op zijn leeftijd, ik vermoed een intramedullaire nagel of schroeven.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 14 jun 2019 07:37

wouterj schreef: 14 jun 2019 06:10
Djemz schreef: 14 jun 2019 00:17 Wat hebben ze eigenlijk met froome zijn heup gedaan? Hersteld met platen en vijzen of een prothese?

Ik hoop voor hem het laatste want de eerste optie is een heel lang herstel en faalt ook meestal waardoor hij weer al vlug een jaar kwijt zou zijn.
Prothese zou misdadig zijn op zijn leeftijd, ik vermoed een intramedullaire nagel of schroeven.
Als zijn heup te dicht bij de bal afgebroken is dan is het nochtans de enige optie. En eigenlijk als hij nog verder wil met zijn carrière is het de enige optie aangezien het herstel van de andere optie bijna een jaar duurt en als de doorbloeding van de heupkop niet goed is moet hij uiteindelijk toch nog een prothese maar zijn ze weer rond de 8 maanden verder.. Nuja als hij zoiezo een jaar aan de kant zit met andere breuken is het weer een ander verhaal.

Ik heb het vorige maand tegen gekomen en ben ook pas 35.. Ze konden me niet beloven dat het met schroeven ging lukken omdat het te dicht bij de bal afgebroken was want dan sterft de bal af. Ik heb dan zelf voor een prothese gekozen.

De Clercq is 32 en zit ook met een prothese nadat zijn operatie om de heup te herstellen ook mislukt was.

Dat ik er nog 1 of 2 nieuwe ga moeten hebben weet ik nu ook al.
Laatst gewijzigd door Djemz op 14 jun 2019 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jun 2019 09:14

Het grote, en in mijn optiek enige voordeel van de Tour tov die andere twee rondes is het tijdstip. Vakantie, zomer, veel publiek en kijkers. Dat is historisch zo gegroeid en daarom zijn ze de grootste met de grootste mond.

Overigens vind ik zelfs Vuelta vaak mooier dan de Tour. Vooral in noord west Spanje is het vaak genieten qua landschap en koers. Spanje en Italie zijn sowieso veel interessantere landen dan het vaak wat tuttige Frankrijk. Mijn mening
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 14 jun 2019 13:03

Enzzo schreef: 14 jun 2019 09:14 Het grote, en in mijn optiek enige voordeel van de Tour tov die andere twee rondes is het tijdstip. Vakantie, zomer, veel publiek en kijkers. Dat is historisch zo gegroeid en daarom zijn ze de grootste met de grootste mond.

Overigens vind ik zelfs Vuelta vaak mooier dan de Tour. Vooral in noord west Spanje is het vaak genieten qua landschap en koers. Spanje en Italie zijn sowieso veel interessantere landen dan het vaak wat tuttige Frankrijk. Mijn mening
Eens. Half Europa trekt naar Frankrijk toevalligerwijs wanneer de Tour daar is. Ik kijk ook het meeste uren naar de Tour, simpelweg omdat ik dan vaak vakantie heb of het rustig op kantoor is.

Het deelnemers veld bij de Tour is wel spectaculair t.o.v. de Giro dit jaar. Een Nibali, Carapez en Roglic zouden in de Tour waarschijnlijk niet (allemaal) in de top-3 eindigen.

Tijdens de Vuelta ben ik vaak al een beetje wielermoe. De meeste hoogtepunten zijn dan al geweest en het zijn met name de renners die een tegenvallend seizoen hadden die zich nog een keer op kunnen laden. Het landschap en mooie plaatjes kun je het beste vergelijken met een dorre woestijn en (in tegenstelling tot wat je zou denken), wordt ik daar niet echt warm van.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7980
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 14 jun 2019 14:12

Dan ken je Spanje toch echt niet zo goed hoor. Die hoogvlakte in het midden is echt niet het enige stuk Spanje. En ja, in het najaar is de waterschaarste vaak evident aanwezig, ook in gebieden buiten Castilie en Leon.
Maar Catalonië, Baskenland, Galicië, Asturias etc blijven prachtige gebieden. Picos de Europa is een majestueus berggebied.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Plaats reactie