Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2019

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 21 jul 2019 22:17

Ik kan alleen maar zeggen: wat een geweldige tour! Iedereen ligt op het rooster en wat ik verwachte is Alaphippe aan het kraken maar hij heeft zich geweerd als een leeuw! Ben benieuwd hoe de concurrentie Pinot nog een loer gaan draaien want bergop is hij niet te kloppen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 21 jul 2019 22:29

Kelderman man van glas of toch gewoon veel pech? Vind het een prachtige coureur, jammer dat hij waarschijnlijk gaat afstappen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15933
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 jul 2019 23:10

i-mac schreef: 21 jul 2019 20:52 Ik gun het Pinot ook, maar ik hoop bij deze dat een deel van het Franse (lees = chauvinistisch) publiek zich een beetje kan inhouden als dichte belagers beter zouden presteren, of dicht in de buurt zouden komen. Vele wielerliefhebbers weten hoe het Franse publiek kan reageren als het hen niet aanstaat. Niks verkeerd met chauvinistisch te zijn, wel integendeel.
Fransen worden bij momenten aggressief chauvinistisch.
Ik heb het vorig jaar meegemaakt in Bordeaux, uitzending van de match België - Frankrijk op het WK.
De sfeer was heel vijandig, had totaal niets meer met sport te maken.
Ze begonnen tijdens de match enkele keren de Marseillaise te zingen op een manier van 'wie doet ons wat'.
Vanaf dan heb ik het wat gehad met de term 'chauvinisme' als het over Frankrijk gaat.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 22 jul 2019 08:39

daniel1975 schreef: 21 jul 2019 21:24
Sulla schreef: 21 jul 2019 20:21 En toch.....als het klopt dat Kruijswijk vaak in de laatste week het minste verval laat zien, en dit voor hem de lastigste klim is........
Hoezo zou dit de lastigste klim zijn? Die slotklim was toch niet uitzonderlijk beroerd?
Niet de lastigste klim, maar voor Kruijswijk de lastigste. Maar ik praat de commentatoren van de NOS na, die hadden het er over dat Kruijswijk veel beter is op de lange wat geleidelijker klimmen van de Alpen, dan de wat meer grilligere klimmetjes van de Pyreneeën met heel veel tempowisselingen en afwisseling van het percentage. Geen idee of dat hout snijdt, daarom ook het "als het klopt" in mijn bovenstaande reactie.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4496
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 22 jul 2019 09:21

Met welke strategie kan Kruijswijk de Tour winnen? Ik zie hem niet demareren op klim, althans dan zal Pinot toch vrij makkelijk meespringen. Sky/Ineos taktiek om zodanig tempo te rijden dat iedereen er achteraan afwappert klinkt ook te mooi om waar te zijn... In de afdaling het verschil maken ook niet... dat al z'n vijf concurrenten een slechte dag hebben en Kruijswijk niet... lijkt me ook sterkt

Kán t uberhaupt wel?

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 22 jul 2019 09:31

Zelf constant blijven presteren, en hopen op een moment van zwakte bij de tegenstanders.

Aanvallen zie ik hem niet doen inderdaad. Vorig jaar “mocht” hij weg, omdat hij al wat achterstand had.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 968
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 22 jul 2019 09:44

kxlight schreef: 22 jul 2019 09:21 Met welke strategie kan Kruijswijk de Tour winnen? Ik zie hem niet demareren op klim, althans dan zal Pinot toch vrij makkelijk meespringen. Sky/Ineos taktiek om zodanig tempo te rijden dat iedereen er achteraan afwappert klinkt ook te mooi om waar te zijn... In de afdaling het verschil maken ook niet... dat al z'n vijf concurrenten een slechte dag hebben en Kruijswijk niet... lijkt me ook sterkt

Kán t uberhaupt wel?
Ligt aan de vorm van de dag. In de giro van 2016 kon ie het ook. Als iedereen op z`n limiet zit en jij hebt nog wat over is het prijs. Het parcours in de Alpen leent zich ervoor, kwestie van afwachten hoe de onderlinge verhoudingen liggen.
In ieder geval is het parcours voor hem ideaal en heeft hij geweldige knechten om de koers hard te maken. Winnen zal lastig worden maar is niet onmogelijk.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 22 jul 2019 09:51

Uiteindelijk staat het allemaal op een vaatdoek, behalve Allaphillipe die er nog wat voorsprong heeft. Die zal misschien nog wel eens kraken. Maar dan heb je direct Thomas, Kruiswijk, Pinot, Bernal en Buchman die het allemaal kunnen doen. Wie weet komt het aan op de bonificatie seconden.
Ze hoeven er ook niet allemaal op dezelfde dag af natuurlijk. En als je uiteindelijk echt de sterkste bent bergop, dan moet dat tempo voldoende kunnen zijn om ze te lossen. Ook al is het zonder een splijtende demarage. Alleen met veel wind op de berg (Galibier bijv), is volgen/luwte een voordeel. Maar als het echt op de top 5 van het klassement aankomt, is het man tegen man en ga je maar heel weinig profijt hebben van "volgen".
Alleen mentaal kan het wel een dingetje zijn, als je demarreert zal iemand mentaal kunnen breken, als je op je eigen tempo zo hard mogelijk omhoog rijdt zal iemand langer kunnen aanklampen omdat er geloof en hoop blijft.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7950
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 22 jul 2019 10:11

Pinot en Buchmann zijn voor mij de gevaarlijkste klanten! Maar had Pinot niet altijd een slechte dag in een grote ronde? Meestal na de rustdag? Bernal laat nog niet zijn beste klimkunsten zien vermoed ik maar misschien wordt het gewoon niet beter. Het is in elk geval de mooiste tour sinds jaaaaaren!

De laatste berg op de een na laatste dag zal de scherprechter kunnen worden. Smullen dus!

Hulde aan Alaphilippe prachtig zo'n knokker, die geeft de koers kleur.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 22 jul 2019 10:50

Over de jonge Quintana waren de kenners het ook allemaal eens dat hij toekomstig tourwinnaar was maar die belofte heeft hij nog niet kunnen inlossen. Ik beschouw Bernal wat dat betreft in dezelfde categorie: komt binnen met hoge verwachtingen van de experts maar moet het nog laten zien.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 22 jul 2019 11:01

De topper die durft te rijden om te winnen i.p.v. niet te verliezen wint deze tour. Daarom geef ik Pinot de beste kans, of Stevie moet dit net als verleden jaar nogmaals durven. Zie ook Froome verleden jaar in de Giro.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37613
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2019 11:16

Na de afgelopen twee dagen ga ik ook voorzichtig geld inzetten op Pinot.
Zou ook wel mooi zijn. En dan Kruiswijk graag tweede ;-)
Less is bore

Plaats reactie