Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2019

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 21 jun 2019 16:13

Wat ik me vooral afvraag in deze soap, waar is Spekenbrink gebleven? Je zou toch verwachten dat hij op dit soort momenten de regie neemt. Maar hij is niet te zien of te horen en de rest spreekt allemaal voor z'n beurt.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2019 16:43

Heeft alle schijn van een puinhoop achter de schermen....
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2019 18:09

Helaas, Jody vandaag weer duidelijk de sterkste.
Zal ongetwijfeld een enorm talent zijn, maar had zo fijn geweest als ie niet bij Sky, QS of Astana had gezeten.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jun 2019 20:21

daniel1975 schreef: 21 jun 2019 18:09 Helaas, Jody vandaag weer duidelijk de sterkste.
Zal ongetwijfeld een enorm talent zijn, maar had zo fijn geweest als ie niet bij Sky, QS of Astana had gezeten.
Die mens heet: Egan Arley Bernal Gómez en verdient en beetje respect voor wat hij klaarspeelt. En zijn ploeg heet INEOS en niet Sky. En verder heeft Deceuninck - Quick-Step ook een sponsornaam die je kunt respecteren. Daarnaast heeft laatstgenoemde net als Astana helemaal niets te maken met INEOS dus die stemmingmakerij is echt niet nodig.
Dat de hele wielerwereld zo rot is als een mispel weet iedereen die dit circus al jaren volgt maar telkens dezelfde, arbitrair gekozen ploegen daarmee associëren is A) selectief, B) buitengewoon irritant en C) niet bevordelijk voor de sfeer en cohesie op dit forum.
Dus een oprecht gemeend verzoek van mij: hou daar mee op!

En daarnaast:vond ik het buitengewoon deprimerend dat team INEOS vandaag weer "en bloc" de koers heeft gedomineerd en geheel heeft verlamd. En dat op zo'n mooie 'kasseienweg" in een prachtige omgeving. Daar gaat mijn hoop op een open Tour de France..
Do or don’t, there is no try

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 21 jun 2019 21:04

Enzzo schreef: 21 jun 2019 20:21
daniel1975 schreef: 21 jun 2019 18:09 Die mens heet: Egan Arley Bernal Gómez en verdient en beetje respect voor wat hij klaarspeelt. En zijn ploeg heet INEOS en niet Sky. En verder heeft Deceuninck - Quick-Step ook een sponsornaam die je kunt respecteren. Daarnaast heeft laatstgenoemde net als Astana helemaal niets te maken met INEOS dus die stemmingmakerij is echt niet nodig.
Dat de hele wielerwereld zo rot is als een mispel weet iedereen die dit circus al jaren volgt maar telkens dezelfde, arbitrair gekozen ploegen daarmee associëren is A) selectief, B) buitengewoon irritant en C) niet bevordelijk voor de sfeer en cohesie op dit forum.
Dus een oprecht gemeend verzoek van mij: hou daar mee op!

En daarnaast:vond ik het buitengewoon deprimerend dat team INEOS vandaag weer "en bloc" de koers heeft gedomineerd en geheel heeft verlamd. En dat op zo'n mooie 'kasseienweg" in een prachtige omgeving. Daar gaat mijn hoop op een open Tour de France..
Perfect verwoord. Veel te veel azijn hier.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 21 jun 2019 21:09

Is het nou echt zo bijzonder wat Bernal doet? Uiteindelijk bestond de tegenstand uit Dennis en Pozzovivo, die bij Dennis moest blijven (en zo dom was om nog wat bonusseconden van Dennis af te snoepen) Ik mag toch hopen dat de tegenstand in de TdF wat sterker is...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jun 2019 21:52

In dit geval heb ik de heer Bernal helemaal niet beschuldigd van welk gebruik dan ook. Volgens mij mag ik volledig mijn teleurstelling uiten dat Sky alweer de volgende mogelijke winnaar klaar heeft staan en dat het niet eens een andere ploeg is dan de genoemde drie. Zou namelijk heel goed zijn voor de aantrekkelijkheid van de koers in zijn algemeenheid zijn.
En verder noemt de halve wereld Ineos nog Sky, DQS nog QS en Jumbo-Visma gewoon Jumbo.
Kan mij niet indenken dat er veel mensen het niet met mij eens zullen zijn en wel eens andere ploegen willen zien.

En wat mijn respect voor die ploegen betreft; dat ligt op hetzelfde niveau als dat die ploegen hebben voor het publiek en sportiviteit.....(sorry, je vroeg erom).
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2019 22:41

Karl66 schreef: 21 jun 2019 21:09 Is het nou echt zo bijzonder wat Bernal doet? Uiteindelijk bestond de tegenstand uit Dennis en Pozzovivo, die bij Dennis moest blijven (en zo dom was om nog wat bonusseconden van Dennis af te snoepen) Ik mag toch hopen dat de tegenstand in de TdF wat sterker is...
Eens, Dennis een matige klimmer en en P. een redelijke knecht die bovendien de Giro in de benen heeft.

Overigens ook wel eens met Daniël, maar, ik vind wel dat je ploegen bij de juiste naam moet noemen behalve natuurlijk Jody want dat grapje blijft leuk. Que si...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7824
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 21 jun 2019 22:50

Karl66 schreef: 21 jun 2019 21:09 Is het nou echt zo bijzonder wat Bernal doet? Uiteindelijk bestond de tegenstand uit Dennis en Pozzovivo, die bij Dennis moest blijven (en zo dom was om nog wat bonusseconden van Dennis af te snoepen) Ik mag toch hopen dat de tegenstand in de TdF wat sterker is...
Precies wat ik ook dacht! als het nu echt bovenmenselijk was zou ik ook meteen in mineur zijn maar als ik iets heb gezien vandaag dan is het wel het feit dat Bernal (van INEOS) best te kloppen lijkt door evenredig sterke klimmers die hij in de Tour gaat tegenkomen.
Wat me dan wel weer een beetje aan het schrikken maakte was de kracht van zijn ploeg. En als je dan bedenkt dat ze in de Tour een nog sterkere opstelling hebben dan vrees ik voor mijn kijkplezier. Maar goed, tegen die tijd heeft iedereen zijn sterkste opstelling in slagorde dus hopelijk is er dan strijd!

En wat een superknecht is die Pozzovivo zeg! eerst voor Nibali beulen in de Giro en nu weer voor Dennis! Suf inderdaad dat hij die 3 seconden van zijn kopman wegkaapt. Morgen zien hoeveel die waard zijn...
Do or don’t, there is no try

bever
Forum-lid
Berichten: 2103
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 22 jun 2019 01:00

havana schreef: 21 jun 2019 06:35
bever schreef: 20 jun 2019 22:10 Doet Landa mee ?
Ja, maar die reed de Giro dus die kunnen we afschrijven voor het AK in de Tour.
Ik denk het niet...We'll see ;)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2019 06:25

Met de huidige periode tussen beide rondes is het simpelweg niet mogelijk deze beide op niveau te rijden. Dat heeft de recente geschiedenis duidelijk aangetoond. Daar is niet eens één uitzondering op te vinden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jun 2019 10:34

Vorig jaar nog twee man op het podium...

Bernal is voorlopig nog niet de allerbeste maar zonder Froome, Dumoulin en Nibali is er weinig concurrentie meer over. De grootse concurrent zou zomaar Thomas kunnen zijn.

Voorlopig zijn we in ieder geval nog niet van Ineos af. Na Bernal komt Sivakov er nog aan en daarna wapperen ze vast met een flinke stapel flappen voor de neus van Lefevere om Evenepoel over te nemen.

Wat de lol er nu aan is om alle toppers en kopen om zo alle grote rondes te domineren snap ik echt niet. Als de UCI niet snel met een budgetplafond komt haken er straks echt veel kijkers af. We moeten het dit seizoen al hebben van de valpartijen van Bernal, Froome en Thomas om het nog spannend te maken in de grote rondes.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie