Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2019

jopie89
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:25

jopie89 27 jul 2019 17:13

Bernal is een verdiende winnaar. Jammer voor Alaphilippe dat hij alsnog van het podium dondert, hij is degene die echt kleur gegeven heeft aan deze Tour (wat, met uitzondering van Bernal, misschien niet echt gezegd kan worden van de overige klassementsrenners). Jumbo-Visma was bijna van het niveau Sky van de vorige jaren, maar Kruiswijk zelf was net niet goed genoeg om het af te maken. Ik vrees dat dit voor hem misschien wel dè kans was om de Tour te winnen en dat hij de komende jaren geconfronteerd zal worden met een sterker wordende Bernal, Froome, Dumoulin...

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 27 jul 2019 17:20

Bernal de sterkste de beste. Ik vond het een top Tour , jammer voor Pinot.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 jul 2019 17:24

jopie89 schreef: 27 jul 2019 17:13 Bernal is een verdiende winnaar. Jammer voor Alaphilippe dat hij alsnog van het podium dondert, hij is degene die echt kleur gegeven heeft aan deze Tour (wat, met uitzondering van Bernal, misschien niet echt gezegd kan worden van de overige klassementsrenners). Jumbo-Visma was bijna van het niveau Sky van de vorige jaren, maar Kruiswijk zelf was net niet goed genoeg om het af te maken. Ik vrees dat dit voor hem misschien wel dè kans was om de Tour te winnen en dat hij de komende jaren geconfronteerd zal worden met een sterker wordende Bernal, Froome, Dumoulin...
kruiswijk zal nooit een grote ronde winnen, hij kan/wil enkel verdedigend rijden, zo win je geen grote ronde. Toch proficiat voor zijn prestatie(s) in deze tour.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 27 jul 2019 17:28

En ook leuk De Plus tegen verslaggever: "boks", tot twee keer aan toe, maar hij had het niet door.
Bikers are not alone

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 27 jul 2019 18:05

t'Is wel duidelijk de berg heeft een muis gebaard.Ik heb de hele uitzending gevolgd op npo1, maar de commentaar , van het laatste gedeelte van de klim; was al even bedroevend en onrealistisch ivm. de kansen van 'what to do's) van vooral de hoofdcommentator (Kruithof of zoiets) het begon echt op mijn zenuwen te werken.Het is nu wel duidelijk kruiswijck heeft het niet in zich om een tour te winnen al was het dit jaar een uitgelezen kans (wegens manco's topfiguren , ontgoocheling van anderen en het noodlot dat toesloeg bij andere kandidaat) Hij heeft zich goed verweerd maar dat was het dan ook... Maar het zweverig gedrag van de commentator was er over voor mij . Ik luister (kijk) kijk bijna uitsluitend naar npo1 omdat in normale omstandigheden de commentaar veel realistischer dan op sporza een hoger graad van nuchterheid vertoond.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 27 jul 2019 18:16

INEOS was uiteindelijk gewoon weer de sterkste met twee rijders. Wat dat betreft was er helemaal geen sprake van een buitenkans. Misschien hadden Roglic en/of Dumoulin het iets beter gedaan. Dat zou dan plek twee zijn. Geheel in lijn met de Tour van vorig jaar.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 jul 2019 18:17

de franse tv ging de laatste km ook de mist in door totaal geen beelden te brengen van de strijd (???) om de podiumplaatsen. En Valverde blijft een patent hebben op de laatste km, verbazend dat hij dat nog altijd kan.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 27 jul 2019 18:19

toch verbazend dat telkens weer ineos (sky) de tourwinnaar levert?
In het geval bernal niet totaal onverwacht maar wie had in wiggins, froome en thomas ooi een tourwinnaar gezien?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

jopie89
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 27 dec 2006 12:25

jopie89 27 jul 2019 18:22

EmPeHa schreef: 27 jul 2019 18:16 INEOS was uiteindelijk gewoon weer de sterkste met twee rijders. Wat dat betreft was er helemaal geen sprake van een buitenkans. Misschien hadden Roglic en/of Dumoulin het iets beter gedaan. Dat zou dan plek twee zijn. Geheel in lijn met de Tour van vorig jaar.
Ze waren collectief nochtans veel minder sterk dan de voorgaande jaren. Daarboven misten ze hun absolute kopman (Froome) en hadden zowel Bernal (ging normaal Giro rijden maar door valpartij last minute alles op de Tour) als Thomas (slechte winter en valpartij in Zwitserland) allebei een slechte voorbereiding. Als de concurrentie een kans had om de Tour te winnen dan was dat dit jaar.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 jul 2019 18:28

En daarvoor hadden pinot en Jumbo de sleutel in handen maar helaas, valpartijen, blessures, schorsingen en weersomstandigheden beslisten anders. C’est la vie
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jul 2019 18:31

Tsja, als, als, als.... als Dumoulin met deze Jumbo ploeg naar de tour was gegaan had hij grote kans op winnen gehad.
Maarja, zere knie en een ploeg die het dit jaar niet heeft.....

De enige ‘als’ die wederom uitkomt is dat ‘als’ de bloemen worden uitgedeeld Sky weer bovenaan staat. Jammer maar waar.
Less is bore

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 770
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 27 jul 2019 19:59

Ik constateer dat velen zich hier uitputten in bijna euforische meningen over deze tour. Dan neem ik dan maar de gelegenheid om toch een stuk zware teleurstelling te ventileren, voor wat het waard is dan.
Er waren maar twee renners die als doelstelling hadden: De tourwinst, nummer 1 worden. Tweede worden hoort daar niet bij. Dat waren helaas de twee van Ineos.
De rest ging voor het podium, Derde worden is dus schijnbaar een doel.
Wanneer en ga ik het nog meemaken komt er een tour waarbij er meerdere renners uit verschillende ploegen voor de touroverwinning strijden en niet voor podium.
Ik constateer dat Egan Bernal (hoe terecht zijn overwinning ook is) niet één keer serieus is aangevallen. Datzelfde geldt ook voor Geraint Thomas.
Het was dan ook een deceptie om te horen dat Thibaut Pinot moest afstappen. Hoewel ook hij het over podium had i.p.v. winnen heeft hij in elk geval toch iets geprobeerd.

Plaats reactie