Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2019

hayes

hayes 18 mei 2019 20:15

Alles samen nog geen uur live gekeken deze week.
En het duo dat commentaar heeft , sorry maar haal die jongens uit elkaar. Je hoort in bijna elke zin dat ze elkaar niet kunnen uitstaan. En als ik mag kiezen, haal dan onze Belgische jongen maar weg. Blijkt die van Pervijze afkomstig te zijn, al bij al 10 km van bij mij...

Vroeger kan je in Vlaanderen nog switchen naar het Engels commentaar maar dat lukt helaas niet meer.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 18 mei 2019 21:30

Ach het Engelse commentaar is niet veel beter. Dit is een beetje afhankelijk van wie commentaar geeft. Vaak krijg je hele uitzettingen over hoe ze zelf 10 jaar geleden in het criterium van [verzin iets onbekends] ook een scherpe bocht in het parkoers zat.
Dit jaar is Magnusson erbij waardoor het iets minder Brits gericht is en wat meer recente en relevante ervaringen uit de koers, maar tegelijkertijd is het vermaak er niet beter op geworden.

el_loco
Forum-lid
Berichten: 969
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 19 mei 2019 09:48

De koers is gewoon saai deze week. Lange etappes met weinig vuurwerk. Daar wordt het commentaar ook niet beter op. Karsten Kroon vind ik goed te pruimen overigens. Misschien niet helemaal een ideaal duo wat er nu zit, maar een beetje onderlinge spanning/verschil van mening kan het juist interessant maken.
Maar zoals gezegd, de eerste volle week was gewoon saai en het uitvallen van Dumoulin helpt mijn beleving ook niet. We gaan in de derde week vast een mooi gevecht tussen Nibali, Roglic, Yates en misschien Lopez zien, nu is het nog even overleven...

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 19 mei 2019 12:01

Ik kan het commentaar van Jeroen en Karsten juist heel erg goed pruimen. Het schuurt een beetje maar wel op de goede manier. Stel je voor dat je dit soort etappes met het gezever van de Belg moet uitzitten. Daar zou je spontaan zwaar depressief van worden...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7963
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2019 12:21

Keezx schreef: 18 mei 2019 10:52 HET verschil met vorig jaar is dat Yates niet op ieder bergje op het eind in de aanval trekt.
Maar er zijn dit jaar helaas geen bergen te bekennen waar hij op weg kan huppelen. Althans niet in de finale van de etappes deze week. Volgende week oogt al niet veel beter.

Eigenlijk denk ik dat het een zege is dat Dumoulin zich nu op de Tour kan gaan richten. Die ellenlange etappes in de regen van afgelopen week lijken me echt slopend als voorbereiding voor een goed klassement in de Tour..
Ik vraag me af of hij nog mee kan/mag doen aan de Dauphine als voorbereiding?

Stel je voor dat je dit soort etappes met het gezever van de Belg moet uitzitten
Dat zou juist fantastisch zijn! Alles behalve die blaaskaak van een Kroon met zijn grove taal zou geweldig zijn!!
Wie bedoel je eigenlijk met "de Belg"? alle belgen? Jeroen? Toch niet het magistrale duo Karl en José mag ik hopen?!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2019 13:31

Karl en Jose zijn op lange termijn ook dodelijk saai en té chauvinistisch.
Jeroen is niet geschikt imho. Lijkt wel of hij een Karl&Jose-tje wil doen en dat lukt niet/komt niet over.
Kroon is veel deskundiger en prettiger om naar te luisteren.
Less is bore

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 19 mei 2019 13:44

Volgens mij is de adoratie van mensen voor Karl en José vooral om te laten zien wat voor geweldige wielerconnaisseurs ze wel niet zijn. Ik vind het grappig maar ook tegelijkertijd wel een beetje zielig voor ze.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

hayes

hayes 19 mei 2019 14:24

José De Cauwer maakt het allemaall wat luchtiger. Michael Wuyts kan wat betweterig overkomen.
Karl Vannieuwkerke zit er wat tussenin vind ik.

Gisteren twee minuten discussie tussen Jeroen en Karsten over interviews geven met een fietsbril op. :roll:

Ben nu Eurosport aan het livestreamen met Engels commentaar. Stukken beter toch hoor :winkthumb:

Knullige fietswissel van Campenaerts daarnet :?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7963
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2019 14:41

Ja dat ging niet heel lekker nee. Maar wat zit hij mooi op die tijdritfiets zeg!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37660
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 mei 2019 16:12

Ik heb de discussie niet gehoord, maar wat zijn die 100% brillen toch afschuwelijk lelijk.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7963
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 19 mei 2019 16:26

Yates zakt door het ijs!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 mei 2019 16:47

wat is en blijft die die roglic ongelooflijk goed zeg! En wat een mooie houding om zijn fiets tijdens het tijdrijden.
Ook goed gereden van campenaerts natuurlijk maar is niet voor niets werelduurrecordhouder.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie