Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2018 / 2019

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 feb 2019 07:03

Yep, is de gefrustreerde volksmenner Wuyts weer, ze hebben vorige week in bijna alle categorieen klop gehad.
Je hebt het over de opmerking van het weggiechelen van moeilijke vragen door Annemarie Worst, in ieder geval komt ze spontaan en welgemeend over, itt tot Wuyts!
Vandaar dat ze het nu ook constant hebben over de gemiste samenwerking van de nederlanders bij de dames elite, en hoe dom dat wel niet was.
Dat Sanne Cant gewoon de sterkste was komt eenvoudigweg niet in ze op......
Frustraties, frustraties jonge, als grootste cyclocrossnatie niet als eerste eindigen in het medailleklassement. :(
Over biergooiende belgen heb ik ze dan weer niet meer gehoord.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 10 feb 2019 10:03

Volgens mij hoorde ik wel een opmerking over die opgestoken middelvinger.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 10 feb 2019 10:05

Nu ben ik geen fan van Wuyts maar de vraag of Worst achter Betsema aan moest is gewoon een terechte journalistieke vraag, staat volledig los van het feit dat Cant de beste was. Dat Worst de vraag wat weglacht en er niet op in gaat is gewoon een vaststelling, geen kutuitspraak. Ook Betsema fietst er in haar uitleg wat omheen.
Vos was (op sporza) meteen na de wedstrijd er nog het duidelijkste over toen die vraag kwam; je kan toch niet beginnen remmen, zei ze.
Persoonlijk denk ik dat dat wel een mogelijkheid is, dat het een andere winnaar had opgeleverd dat weet je natuurlijk niet, maar dan was je er zeker van geweest dat je alles geprobeerd had.

Ik vond het bij de mannen ook bedroevend om te zien dat wanneer VanAert terug komt tot bij VdP hij meteen de kop neemt met VdP in het wiel. Het deed me denken aan Quintana of Nibali die op het wiel springen van Contador, terwijl Froome in het geel rijdt.

De Belgen hebben het overigens erg goed gedaan in alle categorieën (behalve dan de dames beloften). Het is niet omdat je op sterkere renners stuit (Tulitt, Pidcock, VdP) dat je renners het niet goed doen.

Het biergooien en andere baldadigheden is een probleem. Persoonlijk ben ik van mening dat er geen alcohol zou mogen geschonken worden op een veldrit. Er is hier daarover nogal eens een discussie geweest, blijkbaar is dat financieel een probleem.
Dat VdP (vooral vader dan) daarover problemen maakt alsof zijn zoon de enige renner is die dit overkomt is een beetje een scheve redenering. Nys heeft dit heel z'n carrière meegemaakt, door diezelfde dronken Belgen (herinner u Loenhout). Voor alle duidelijkheid, het is ook geen typisch Belgisch/Vlaams fenomeen. Herinner u wat Liboton te verduren kreeg in het Nederlands Oss, daar bleef het niet bij bier maar ook fysiek geweld werd gebruikt door de supporters van Stamsnijder en Groenendaal (Rijn). Merckx had het voor in Frankrijk en Italië en recenter Armstrong en Froome in de Tour.

freakyy
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2016 15:46

freakyy 10 feb 2019 10:30

Ik vond de teneur van de verslaggeving ook vrij matig. Cant was de beste in koers, Brand misschien de sterkste maar die heeft zichzelf de das omgedaan. De andere drie vrouwen reden volledig op de max en ik heb toch ze toch ook verschillende gaten voor elkaar zien dichtrijden. Veel meer kan je niet verwachten in het veldrijden volgens mij. Dat constante gehamer op het 'Nederlandse blok' werd wel enigzins vermoeiend. Eerst wordt Cant gepositioneerd als de underdog om vervolgens over te gaan in de grote overwinnaar die onaanraakbaar is (gezien het hele seizoen is het allebei nogal grote onzin).

Net zoals dat de volledig Nederlandse dominatie bij de vrouwen onder 23 ook besproken werd alsof het nogal tegenviel dat ze pas in de laatste ronde iedereen op een hoop fietsten. Ook daar was zogenaamd geen sprake van samenwerking terwijl Nagengast in de laatste ronde de hele groep uit elkaar trok voor de twee topfavorietes.

Grappig dat de Belgische mannen blijkbaar geen ploegtactiek of iets nodig hadden om VDP af te stoppen...

Ik ben groot van van Sporza, maar zeker Wuyts heeft bij vlagen nogal last van overdreven nationalistische trekjes en een zeker dedain voor de noorderburen.

De toon en vraagstelling aan Worst, zo hoor je ze tegenover de Belgische renners niet in ieder geval.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 feb 2019 10:34

Volksmenner Wuyts zou eens een voorbeeld moeten nemen aan de coureurs die alleen maar met respect over en met elkaar praten, en niet constant van die onderhuidse sneren uitdelen.
En Hereijgers die als een mak schaap overal mee instemt van wat Wuyts oreert.
Dit gezeik begon al op woensdag bij de 1e cyclocrosswedstrijd na het WK in Maldegem.

Idd zo ervaar ik het ook freaky!

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 10 feb 2019 11:28

Mensen die zich aan het chauvinisme van Wuyts ergeren zouden dat vooral met een korreltje zout moeten nemen want dankzij Sporza , VTM en Playsports kunnen we in NL al jaren van het prachtige veldrijden genieten.
Anders zijn we veroordeeld om naar het schaatsen te kijken en de chauvinistische verslaggeving daarbij is vele tallen malen ergerlijker dan dat van Wuyts.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 10 feb 2019 11:32

Herehijgers begint elke zin met; ja, ja, nee, nee.... dus weet je nooit of hij met Wuytje instemt of niet... :roll:
Dat is natuurlijk wel slim van deze Belg.
...

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 10 feb 2019 11:37

PassoEira schreef: 10 feb 2019 11:28 Mensen die zich aan het chauvinisme van Wuyts ergeren zouden dat vooral met een korreltje zout moeten nemen want dankzij Sporza , VTM en Playsports kunnen we in NL al jaren van het prachtige veldrijden genieten.
Anders zijn we veroordeeld om naar het schaatsen te kijken en de chauvinistische verslaggeving daarbij is vele tallen malen ergerlijker dan dat van Wuyts.
Goed punt.

Nederlandse (NOS) verslaggeving bij schaatsen én wielrennen is niet om aan te horen. En inderdaad enorm bevooroordeeld als het om landgenoten gaat.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 10 feb 2019 12:11

Het ontgaat me alleen even waarom je schaatsen zou moeten gaan kijken als er geen veldrijden op tv is ;)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 10 feb 2019 12:27

Hadden we het over schaatsen?
Het wordt tijd dat die fossiel van een Wuyts plaats gaat maken voor een frisse jonge gast als Maarten Vangramberen, dat is pas een verademing tov van Julius Caesar.
Laatst gewijzigd door scottpch op 10 feb 2019 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 10 feb 2019 12:35

Vangramberen.


Enne, Wuyts is gewoon een (wat oudere) mens die z’n best doet. Geen fossiel.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 10 feb 2019 12:48

Is de superprestige vanmiddag nog ergens te zien? Behalve achter een decoder?
o'7o

Plaats reactie