Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2018 / 2019

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 14 jan 2019 10:54

Op wat voor fiets rijdt Lucinda Brand tegenwoordig de cross? Ik heb het niet heel duidelijk kunnen zien, leek me een TCX waar de Giant/LIV stickers vanaf waren gehaald ivm Cervelo-sponsoring. En Vos tegenwoordig ook op een TCX, wel met LIV stickertje.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 14 jan 2019 12:26

MarkVeenstra schreef: 14 jan 2019 06:27 Op een iets serieuzere noot. Op wat baanwielrennen in de jaren 20 na, is in Nederland de koers pas echt wat gaan leven met van est in de jaren 50. Dat is wel rijkelijk laat als je dat afzet tegen België, Italië en frankrijk. Je kunt ook beargumenteren dat Nederland qua evenementen nooit echt losgekomen is. We hebben de amstel gold als klassieker, maar dat is wel een erg jonge klassieker.voor de rest, wat kleine kersjes en een etappe koers gedeeld met de Belgen.

We kunnen hier echt wel een pot fietsen. Er is interesse voor, er zijn heel veel amateur en toerfietsers. Maar de cultuur en geschiedenis is echt niet zo groot als bij de Belgen (of Fransen of Italianen).
Dat is dus waar ik op doel. Even een periode meer succes speelt nauwelijks een rol en daar gaat het niet om.
We maken zelfs even in dat opzicht de omgekeerde wereld mee. In sporten waar België altijd succesvol was oogsten momenteel NL-ers (wielrennen op de weg, veldrijden, motocross) terwijl het in het voetbal en hockey het omgekeerde geldt.
Het komt misschien nog zo gek dat in het schaatsen ,een kleine sport met een echte Nl-se of beter gezegd Friese cultuur, Belgen beter gaat scoren.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 14 jan 2019 12:27

Weet iemand een goede stream waar de cross in Otegem goed te zien is?

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 14 jan 2019 19:39

Spykerracing90 schreef: 14 jan 2019 10:54 Op wat voor fiets rijdt Lucinda Brand tegenwoordig de cross? Ik heb het niet heel duidelijk kunnen zien, leek me een TCX waar de Giant/LIV stickers vanaf waren gehaald ivm Cervelo-sponsoring. En Vos tegenwoordig ook op een TCX, wel met LIV stickertje.
Dat zag ik ook. Daarnaast reed Nieuwenhuis op zijn Giant waar de merknaam van is verwijderd.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 14 jan 2019 20:54

Spykerracing90 schreef: 14 jan 2019 10:54 Op wat voor fiets rijdt Lucinda Brand tegenwoordig de cross? Ik heb het niet heel duidelijk kunnen zien, leek me een TCX waar de Giant/LIV stickers vanaf waren gehaald ivm Cervelo-sponsoring. En Vos tegenwoordig ook op een TCX, wel met LIV stickertje.
Wielerflits.nl / Lucinda Brand schreef: Geen Cervélo
Het NK veldrijden reed ze niet op fietsen van Cervélo – de fietsen van haar ploeg Team Sunweb – en dat had zo zijn redenen. “De fiets waar ik op reed, is inderdaad geen Cervélo. Ik ben heel blij dat ze me de mogelijkheid gaven om mij de laatste drie wedstrijden niet van fiets te hoeven laten wisselen. Dat is gewoon heel prettig, want met deze fiets ben ik nog vertrouwd.”

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 14 jan 2019 21:16

Dan moet de wielerbond ook iets doen met dat talent ... .

Maar terug naar de cross! Leuke wedstrijd, dat BK. Ik was al gemakkelijkheidshalve gaan koken toen Wout zo ver voorop zat. Van het NK helaas niets gezien maar ik neem aan dat het daar bij de dames een stuk spannender was dan bij de heren. Dat WK bij de vrouwen zou wel eens goed een oranje podium kunnen worden.

Is er al een idee van de selectie bij de Nederlandse dames of mag al dat talent samen in de boot naar DK?

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 15 jan 2019 20:54

De nationale kampioenen van het afgelopen weekeinde:
België: Toon AERTS
Nederland: Mathieu VAN DER POEL
Zwitserland : Timon RÜEGG
Frankrijk : Clement VENTURINI
Duitsland: Marcel MEISEN
Tsjechië: Michael BOROŠ
Polen: Marek KONWA
Groot-Brittanië: Thomas PIDCOCK
Denemarken: Sebastian FINI CARSTENSEN
Kroatië: Matija MEŠTRIĆ
Hongarije: Balázs VAS
Italië: Gioele BERTOLINI
Luxemburg: Vincent DIAS DOS SANTOS
Portugal: Márcio Fernando SANTOS BARBOSA
Ierland: David CONROY
Oostenrijk: Gregor RAGGL
Zweden: David ERIKSSON
Spanje: Felipe ORTS LLORET

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 18 jan 2019 19:26

Nog wat beelden van andere nationale kampioenschappen.

CH : https://www.youtube.com/watch?v=5CzM_016qKk
D ; https://www.youtube.com/watch?v=GlUp6Inv9Yk
CZ: https://www.youtube.com/watch?v=JkouPNNyLB4
F : https://www.youtube.com/watch?v=N96E-3wqBWk

Het zou mooi zijn als over twee weken in Bogense de omstandigheden gelijkaardig zijn als die van het CH-kampioenschap in Sion.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 26 jan 2019 16:28

Mooie zege van Kevin Pauwels in Zonnebeke. Niet verrassend was dat Lars Boom er niet veel van terecht bracht.
https://sporza.be/nl/matches/veldrijden ... ke-mannen/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37366
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jan 2019 16:53

Boom is al jaren een overschatte renner imho.
Less is bore

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 jan 2019 18:10

In Rucphen werd er ook gereden: Lars van der Haar 1, Joris Nieuwenhuis 2 en Thijs Aerts 3.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 jan 2019 20:04

PassoEira schreef: 26 jan 2019 16:28 Mooie zege van Kevin Pauwels in Zonnebeke. Niet verrassend was dat Lars Boom er niet veel van terecht bracht.
https://sporza.be/nl/matches/veldrijden ... ke-mannen/
pauwels werd niet geselecteerd voor het WK van volgende week. Ik vind dat, indien een land bvb 7 renners mag selecteren, iedereen moet selecteren obv van zijn ranking van de uci tot en met de 20° plaats. Vanaf dan mag men vrij selecteren wie men wil.
Ook zo een systeem vor de wegrenners.
Nu is het dikwijls zo dat men goede renners kan thuis laten die eigenlijk wel een selectie verdienen.
Of Pauwels die nu echt verdiende laat ik in het midden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie