Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2018 / 2019

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 03 feb 2019 07:52

EmPeHa schreef: 02 feb 2019 18:05
fiedoo schreef: 02 feb 2019 17:35
EmPeHa schreef: 02 feb 2019 17:20 Als ik de deskundigen mag geloven, zal de mannen wedstrijd morgen meer de beloften van vandaag als voorbeeld hebben. Pidcock reed gewoon weg bij Eli. Een goede M vdP zal dat ook kunnen. Er op en er over.
Pidcock heeft zich eerst een paar ronden "weggestoken". Vraag is of VDPoel niet dezelfde fout als Yserbyt maakt door te vroeg weg te rijden.
Met de wind en die lange rechte stroken is een groepje in het voordeel, als ze elkaar verstaan natuurlijk. En eerlijk gezegd, ik denk wel dat het bij de belgische mannenploeg wel goed zit.
Daar heb je gelijk in. Bij de Flandriencross stond er ook wind. Reden voor VdPoel om zo lang mogelijk met Meeuwsen te rijden. Van Aert en Aerts zullen moeten samenwerken om een kans te maken. Aan de andere kant heeft bij elke wedstrijd totnutoe de sterkste gewoon gewonnen.
Meeusen zat te sterven in het wiel. Ik denk niet dat Mathieu daar veel hulp aan heeft gehad.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 03 feb 2019 08:49

EmPeHa schreef: 02 feb 2019 18:05
fiedoo schreef: 02 feb 2019 17:35
EmPeHa schreef: 02 feb 2019 17:20 Als ik de deskundigen mag geloven, zal de mannen wedstrijd morgen meer de beloften van vandaag als voorbeeld hebben. Pidcock reed gewoon weg bij Eli. Een goede M vdP zal dat ook kunnen. Er op en er over.
Pidcock heeft zich eerst een paar ronden "weggestoken". Vraag is of VDPoel niet dezelfde fout als Yserbyt maakt door te vroeg weg te rijden.
Met de wind en die lange rechte stroken is een groepje in het voordeel, als ze elkaar verstaan natuurlijk. En eerlijk gezegd, ik denk wel dat het bij de belgische mannenploeg wel goed zit.
Daar heb je gelijk in. Bij de Flandriencross stond er ook wind. Reden voor VdPoel om zo lang mogelijk met Meeuwsen te rijden. Van Aert en Aerts zullen moeten samenwerken om een kans te maken. Aan de andere kant heeft bij elke wedstrijd totnutoe de sterkste gewoon gewonnen.
ter info:
Tom Meeusen (zonder W) zit niet eens bij de Belgische selectie.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 03 feb 2019 12:02

Na de 4e plek van Thibau Nys en de 3e van Marianne Vos nu een regenboogtrui voor een van mijn persoonlijke favorieten. Blijkbaar hebben mensen uit stucadoor families goede genen voor het veldrijden. Nu van der Heijden uit Schaijk en eerder Groenendaal.

Het voorprogramma , leuke koersen om te zien , zit er op. Nu aftellen tot 15.05uur voor de hoofdschotel. Hup Toon Aerts

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 feb 2019 12:09

haha! vroeger waren het de stratemakers, tegenwoordig de stucadoors :)

Alleen hadden ze wel even ‘ne beuzzeke over d’r snoet mogen trekken voor het eerste interview :lol:
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 feb 2019 13:24

Gisteren bij de vrouwen lag het parcours erg toch leuker bij als vandaag. Vandaag zal het door de zon en wind er toch een stuk minder technisch bij liggen, die schuine kant zal voor een prof ook geen enkel probleem zijn lijkt me. Wat schiet er dan nog over qua techniciteit :|.
Jammer dat we het dan moeten hebben over in groep rijden, niet vroeg aanvallen om in de wind te zitten, beetje atypisch cyclocross.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 03 feb 2019 14:26

Een WK-onwaardig parcours.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 03 feb 2019 14:30

NoChain schreef: 03 feb 2019 13:24 Gisteren bij de vrouwen lag het parcours erg toch leuker bij als vandaag. Vandaag zal het door de zon en wind er toch een stuk minder technisch bij liggen, die schuine kant zal voor een prof ook geen enkel probleem zijn lijkt me. Wat schiet er dan nog over qua techniciteit :|.
Jammer dat we het dan moeten hebben over in groep rijden, niet vroeg aanvallen om in de wind te zitten, beetje atypisch cyclocross.
Het zou mij ook niet verbazen dat op het stuk waar Brand gister een paar keer weggleed en niemand tot boven reed een aantal profs dat straks wel gaat lukken.
Atypisch maakt niet. Belangrijk is dat de acteurs maar voor een grote amusementswaarde zorgen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 feb 2019 14:32

Ik vind het sowieso een parcours zonder fantasie, erg saai.
Net nog even wat beelden van de GP Sven Nys gekeken. Dat is pas een cross parcours!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 03 feb 2019 16:34

Mooie en verdiende winnaar.

Enkel zijn présence op het podium valt wat tegen 🙄😎

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 03 feb 2019 16:54

In het begin was het nog even met de billen knijpen, maar daarna was het al snel duidelijk dat de terechte kampioen ging winnen. En wat mij betreft is het vooral een geluk dat Aerts niet gewonnen heeft, bij hem moet ik altijd denken aan zo'n zijige ouderling die stiekem de katjes in het donker knijpt...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 03 feb 2019 17:28

Karl66 schreef: 03 feb 2019 16:54En wat mij betreft is het vooral een geluk dat Aerts niet gewonnen heeft, bij hem moet ik altijd denken aan zo'n zijige ouderling die stiekem de katjes in het donker knijpt...
Haha :lol:

hayes

hayes 03 feb 2019 17:35

Mooi WK gezien. Spannender dan ik had verwacht/gevreesd. Van Aert kan altijd pieken op zo'n momenten.
Uiteraard de verdiende winnaar! :winkthumb:
Het deed Mathieu toch wat. De spanning/stress voordien moet toch behoorlijk groot geweest zijn.

En nu de blik vooruit op het wegseizoen.
Eindelijk :D

Plaats reactie