Over de wielersport en zijn beoefenaars.

UCI komt met super WK

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 jun 2018 10:00

Misschien kunnen we het world tour principe dan ook herorganiseren ;), zonder dubbele koersen. Dus een hogere dichtheid van topwielrenners bij elke koers. Kleinere teams, financieel gezondere situatie voor teams (kleinere sponsoren kunnen makkelijker aanhaken), als voor organisaties omdat ze niet hoeven te concurreren met andere world tour evenementen. En je bedient direct gelijke kansen voor dames - in de zin van wedstrijdaanbod op wereldniveau en exposure.
Natuurlijk wat haken en ogen, want het profpeloton moet dan inkrimpen, 2e niveau wordt daarmee belangrijk, competatiever, en dus duurder, en er zullen wedstrijdorganisaties buiten de boot vallen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 jun 2018 13:45

Twee WT wedstrijden tegelijk is toch niet wenselijk vind ik. Het staat de rijkere ploegen dan nog altijd vrij om naast een WT koers nog ergens anders te rijden.

WT hoeft niet meer te zijn dan de grote rondes, de monumenten 5 kleine rondes en 5 andere eendaagse koersen. Dan heb je ruim honderd koersdagen met twee finales per dag. Kijk je alleen naar de weekenden dan kun je bijna ieder weekend in het zomerseizoen vullen (WK, EK en NK komen er nog bij) Meer hoeft van mij echt niet.
Campagnolo Ultra Dork

Jordi9
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 sep 2018 00:30

Jordi9 17 sep 2018 01:43

Ben ik het wel mee eens.

Kun je van andere koersen spannende koersen maken voor niet-topploegen.

vermeulen
Forum-lid
Berichten: 1259
Lid geworden op: 14 sep 2008 12:58

vermeulen 17 sep 2018 11:53

Ik vind dat het vrouwenwielrennen gewoon een grote 3-weken etappekoers nodig heeft, momenteel is de grootste eigenlijk de giro rosa van een week, en dan zit je als kijker toch een beetje te vergelijken met de mannen, en kom je (gewild of ongewild) tot de conclusie dat de mannen nog twee weken langer aan de bak zouden moeten.
Ik denk dat dat echt wel belangrijk is voor het imago, want in die drie weken "leer je ze kennen". Met een handjevol rondes en één week etappekoers is het gewoon lastiger om de sporters te leren kennen en te leren herkennen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 sep 2018 13:03

vermeulen schreef: 17 sep 2018 11:53 Ik vind dat het vrouwenwielrennen gewoon een grote 3-weken etappekoers nodig heeft, momenteel is de grootste eigenlijk de giro rosa van een week, en dan zit je als kijker toch een beetje te vergelijken met de mannen, en kom je (gewild of ongewild) tot de conclusie dat de mannen nog twee weken langer aan de bak zouden moeten.
Ik denk dat dat echt wel belangrijk is voor het imago, want in die drie weken "leer je ze kennen". Met een handjevol rondes en één week etappekoers is het gewoon lastiger om de sporters te leren kennen en te leren herkennen.
Aan de top van de vrouwen zal het niet liggen. Die willen niets liever dan dat. Ik vraag me wel af of je een volwaardig peleton bij elkaar krijgt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 17 sep 2018 13:50

timo2.0 schreef: 25 jun 2018 22:28 ….. Een flink aantal wedstrijden in Nederland, Vlaanderen en Italië hebben in dat opzicht dit voorjaar het goede voorbeeld gegeven het is alleen spijtig dat een aantal andere prachtkoersen niet te zien waren omdat de betreffende omroepen het laten afweten (Wallonië, Frankrijk, etc.)
Frankrijk zendt anders erg veel courses féminines uit hoor:

– Tour des Flandres : 1 avril (féminines)

– La Course by Le Tour : 17 juillet (féminines)

– Bretagne Classic – Ouest France : 25 août (féminines)

– La Madrid Challenge by la Vuelta : 16 septembre (féminines)

– Amstel Gold Race (course femmes et hommes)

En dan nog een hoop lokale rondjes die per regio verschillend zijn qua uitzenden


In elk geval een aantal wedstrijden die je in NL nooit te zien krijgt!
Do or don’t, there is no try

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 17 sep 2018 17:44

Welke Franse zender zendt dit uit?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 17 sep 2018 20:18

timo2.0 schreef: 17 sep 2018 17:44 Welke Franse zender zendt dit uit?
Daar ben ik ook benieuwd naar.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 17 sep 2018 22:11

vermeulen schreef: 17 sep 2018 11:53 Ik vind dat het vrouwenwielrennen gewoon een grote 3-weken etappekoers nodig heeft, momenteel is de grootste eigenlijk de giro rosa van een week, en dan zit je als kijker toch een beetje te vergelijken met de mannen, en kom je (gewild of ongewild) tot de conclusie dat de mannen nog twee weken langer aan de bak zouden moeten.
Ik denk dat dat echt wel belangrijk is voor het imago, want in die drie weken "leer je ze kennen". Met een handjevol rondes en één week etappekoers is het gewoon lastiger om de sporters te leren kennen en te leren herkennen.
[/quote
een ronde van 3 weken voor vrouwen? Ik denk niet dat daar veel wielerliefhebbers zitten op te wachten. De pers heeft nu al omzeggens geen belangstelling voor een ronde van week als dat dan 3 weken duurt met 10 overwinningen van annemiek van vleuten misschien en een uur voorsprong? Nee met alle respect voor het vrouwenwielrennen , bedankt.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6059
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 18 sep 2018 08:41

Moet er eerst een groot peloton, met veel concurrentie zijn voordat je zo'n koers organiseerd? Of moet je juist dat soort koersen organiseren, incl media aandacht, om de sport naar een hoger plan te trekken en daarmee de concurrentie binnen het peloton te laten toenemen (kost wat jaren, maar laten we wel wezen, 100 jaar terug waren de verschillen bij de mannen ook aanzienlijk).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7825
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 18 sep 2018 09:58

Jans schreef: 17 sep 2018 20:18
timo2.0 schreef: 17 sep 2018 17:44 Welke Franse zender zendt dit uit?
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Verschillende. Bij ons:
FRance 2, France 3 en Equipe 21.
Dus niet alle races op een en hetzelfde net. De Franse Eurosport doet er ook een paar.
Bovendien zenden ze ook regelmatig andere fietsevenementen uit zoals downhill racing, vooral op Equipe 21

Vreemd genoeg wordt van de grote rondes alleen de Vuelta niet uitgezonden, giro en tour wel
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 sep 2018 10:19

MarkVeenstra schreef: 18 sep 2018 08:41 Moet er eerst een groot peloton, met veel concurrentie zijn voordat je zo'n koers organiseerd? Of moet je juist dat soort koersen organiseren, incl media aandacht, om de sport naar een hoger plan te trekken en daarmee de concurrentie binnen het peloton te laten toenemen (kost wat jaren, maar laten we wel wezen, 100 jaar terug waren de verschillen bij de mannen ook aanzienlijk).
Daar heb je zeker een punt. Maar laten we dan vast beginnen om ook een TdF van een week erbij te organiseren. En de Giro Rosa een dag of 3 langer te maken.
@Vermeulen. Ik denk dat door de minimale verdiensten bij de vrouwen het ook niet meevalt om serieus meer te trainen, en vooral op andere plaatsen. Dus is het ook een probleem om meer vrouwen op een hoger plan te krijgen.

Plaats reactie