Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2018 07:26

Op papier heel veel ja....
Less is bore

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 jun 2018 08:56

na de eerste week zijn we daar al minstens de helft van kwijt
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jun 2018 11:28

TL@ schreef: 16 jun 2018 08:56 na de eerste week zijn we daar al minstens de helft van kwijt
Ik sprak vorige week een gepensioneerd Fransman die woont bij het oprijden van Rue de Tournai in Cysoing. In Parijs-Roubaix bekend als secteur Cysoing a Bourgehelles en ook wel bekend als Pave Duclos Lassalle.
Ik stond op een maatje te wachten voor we de strook opreden en in een prachtig Engels accent (mijn Frans is om te huilen) wist hij te vertellen dat er nog niet veel profs waren wezen trainen de laatste weken. Die man vind het ook prachtig als er op zo'n dag 1700 wielertoeristen langskomen.
l'Eau? Water?
Voor de koers in april zie je iedere week hier renners. Sommige al in januari!

Ik vertelde dat in april toen de koers was renners als Valverde, Quintana, Dumoulin en Mollema waren wezen verkennen omdat hun ploegen daar toch waren.

Niet genoeg, niet genoeg (not enough sprak hij uit als een ei in het Frans).
5, 6, 7 weken voor de Tour iedere week!
Hoewel ik het een pracht idee vind om zo'n etappe in de Tour te stoppen zeg ik tegen hem dat je de Tour hier niet kan winnen maar hooguit verliezen.

Gort droog zei hij dat ieder die hij hier de komende weken niet gaat zien het erg moeilijk gaan hebben op het podium te komen.

Ik denk ook dat we 4-5 uit bovenstaand rijtje gaan kwijt spelen.

Hopelijk durven de renners die zich op deze etappe hebben voorbereid er wel voor te gaan. Als ze als een paar wielertoeristen naar Roubaix rijden is een extra rustdag immers een beter idee. Blijven de fietsen ook schoon (het wordt sowieso stof of blubber)

Afgelopen zondag op de wielerbaan in de rij voor het bier was etappe 9 ook favoriete gespreksstof. Vooral onder hen die hier voor het eerst waren en zich geen enkel beeld konden vormen hoe die Tour straks over 15 stroken moet. Sommige bierdrinkers verwachten grote problemen als er echt gekoerst gaat worden die dag!
Ik blijf van mening dat iemand als Tom Dumoulin een koers als Parijs-Roubaix kan winnen. Hopelijk heeft iemand hem dat al eens duidelijk gemaakt en gebruikt hij dat inzicht om er met de ploeg echt koers van te maken.

Ik ga zelf voor die etappe nog een keer die kant op en ben benieuwd wie er dan is wezen verkennen. In zo'n Frans cafeetje weten ze altijd precies te vertellen wie er allemaal langs is geweest :mrgreen: Heel veel meer gebeurd er daar ook niet......

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 16 jun 2018 12:16

Ik zou verwachten dat Froome daar ook gaat verkennen, onder begeleiding van ondermeer Knaven. Bardet verraste mij positief in Strade bianche, wat dat echter voor deze etappe zegt, laat ik aan anderen over..

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jun 2018 13:08

Dat Bardet het goed in de Strade Bianche deed heeft toch veel te maken met z'n klimvermogen. Wat niet wegneemt dat hij daar ontdekt kan hebben dat een beetje slecht weg hem beter ligt dan hij tot dat moment dacht. Voor de spanning alleen maar goed.
In de Strade Bianche zit een serieus pak hoogtemeters. In deze 9 etappe nauwelijks. Ik denk 500 max. Eerste 40km ken ik niet zo maar het is toch vooral Frans vlak.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 jun 2018 18:37

Ik vind ook dat zoiets niet in de TdF thuis hoort. Tenzij Froome daar kapot gaat, dan was het een fantastische etappe :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jun 2018 19:08

Vroeger begon de Tour met een volledige Parijs-Roubaix. Dus ze worden tegenwoordig gematst :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jun 2018 16:47

Selectie TLJ bekend

Robert Geesink
Dylan Groenewegen
Amund Grøndahl Jansen
Steven Kruijswijk
Paul Martens
Primoz Rooklik (ex-skischansspringer)
Timo Roosen
Tony Tolhoek

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2018 17:14

Prima toch? Maar wel vroeg. Wat overigens wel weer voor rust zorgt en dat is goed!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27519
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 jun 2018 18:17

Meest opvallende afwezige is Lars Boom. De afweging was Roosen of Boom.

Roosen is de lead-out van Groenewegen, Boom kan van waarde zijn in de kasseienrit en in de TTT. Ik vind de keuze voor Roosen wel begrijpelijk eerlijk gezegd. Lars Boom is ook niet echt een teamspeler gebleken en heeft dit seizoen nog maar erg weinig laten zien.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2018 18:36

Ik vind Boom een zwaar overgewaardeerde renner. Niet ene keer in z'n carrière op een podium in een grote koers. 1 etappe in de Tour en 1 in de Vuelta. Als we alle renners opsommen die een betere erelijst hebben dan komt Lars heel, heel, heel ver achteraan.

Roosen is een prima keuze! En wat de kasseien betreft. Dat is iets dat moet je toch een beetje onderhouden en Boom heeft geen RVV en geen PR gereden. Roosen goede uitslag in RVV en op karakter PR uitgereden na veel helpen! Wel buiten tijd maar wel aan de finish.
Ik denk dat Jumbo echt een team stuurt en dat lijkt me een erg goed idee!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37614
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2018 21:19

+1 voor Gerard!
Less is bore

Plaats reactie