Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 jul 2018 18:00

Je kunt ook simpelweg massaal je rug toedraaien oid. Stil protest.
Less is bore

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1072
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 04 jul 2018 18:26

Dat zou ik ook wel mooi vinden, maar het gaat niet gebeuren. Te veel mensen die bijna per toeval langs het parcours staan.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 04 jul 2018 18:55

sta je een hele dag te wachten op het peloton.., ga je er met je rug naar toe staan als ze langskomen omdat froome erin meefietst???
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 04 jul 2018 20:38

Ik ga in deze zaak niet roomser doen dan de Paus door allerlei genuanceerde, maatschappelijk verantwoorde en gewenste opmerkingen te maken. Ik hoop gewoon dat de hele Sky ploeg collectief vernederd wordt, liefst met de UCI erbij en als het publiek daaraan kan bijdragen is dat wat mij betreft prima.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jul 2018 01:51

Same here, maar liefst wel zonder geweld.
Het allerprettigst voor iedereen is een valpartij in etappe 1 met iets onschuldigs als een sleutelbeenbreukje. Klaar met de Tour en we kunnen tenminste minder belast genieten van de tour.
Tot nu toe heb ik er nog steeds niet veel zin in.
Less is bore

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 05 jul 2018 09:12

Nog beter zou het zijn als de voornaamste mannen van sky flink worden opgehouden door materiaal pech en zich dan laten verleiden om onder camera toezicht aan de auto terug naar peloton te piloteren. Uit koers of +30min als gevolg.

Lichamelijke schade hoeft van mij niet, een enorme vernedering en tijdverlies zou ik juichend ontvangen

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 jul 2018 09:14

Bospaadje schreef: 05 jul 2018 09:12 Nog beter zou het zijn als de voornaamste mannen van sky flink worden opgehouden door materiaal pech en zich dan laten verleiden om onder camera toezicht aan de auto terug naar peloton te piloteren. Uit koers of +30min als gevolg.

Lichamelijke schade hoeft van mij niet, een enorme vernedering en tijdverlies zou ik juichend ontvangen
En jij gelooft dat ze uit koers gehaald zouden worden? Keep on dreaming.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 05 jul 2018 09:18

Voor mij is lichamelijk schade niet nodig, evenmin als vernedering, ik wil gewoon een mooie strijd zien ! Ondanks dat ik Froome echt een verschrikkelijke renner vind in verschillende opzichten.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 05 jul 2018 09:29

Ik zou het wel prima vinden als Froome bergop ipv geduwd juist een beetje wordt teruggetrokken. Een extra handicap voor valsspelers, lijkt me wel zo eerlijk.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jul 2018 09:32

Ik vind iemand een valpartij toewensen echt veel en veel erger dan welk doping vergrijp dan ook. Ik wordt gewoon naar, heel naar van dat soort opmerkingen. Hij heeft geen kinderen verkracht!

Fietsers die een andere fietsers een valpartij toewensen of er van kan genieten?
Is dat het middel om aan eerlijke sport te komen?
Walgelijk, walgelijk en nog eens walgelijk.

Triest, heel triest.

Ben geen fan van Froome en zeker niet van Sky. Wat de WADA doet kan ik niet inschatten en ik vraag mij af wie dat wel kan.
Dat de UCI het zo heeft laten duren kan niet.

Maar het is klaar en ik ga gewoon van de Tour genieten en hoop dat deze dit keer net zo leuk wordt als de afgelopen Giro.
Hopelijk gaat Tom ons trakteren op een hoop spektakel en kan hij de opvolger van Jan Janssen worden.
Ook mooi als Jan Janssen dat nog mee kan en mag maken.
Verder hoop ik dat een ieder zich voldoende heeft voorbereid op de kasseirit zodat daar geen gekke dingen (valpartijen en extreme tijdverschillen) gaan gebeuren.
Ik hoop vooral op droog weer in de grote afdalingen zodat renners veilig beneden komen.
Ik hoop dat alle fans met een hond langs de kant deze goed heeft aangelijnd zodat er geen viervoeter ineens voor de renners staat. Beter nog laat die honden thuis!
Ik hoop dat er geen mensen op het laatst nog even selfies maken en daardoor renners in gevaar brengen.
Ik hoop dat de reclame karavaan niet te veel rotzooi over de straat laat waaien wat tussen een wiel kan komen en voor een valpartij kan zorgen.
Ik hoop dat de sprinters er spektakel van maken maar wel met voldoende respect voor elkaar zodat ieder na afloop gezond terug naar z'n gezin kan..
Ik hoop vooral dat ALLE renners zonder narigheid die drie weken door gaan komen.

Wie hoopt dat er ook maar 1 renner valt is wat mij betreft een in en in slecht mens!

Zelf fietsen en dan hopen dat er iemand valt? M'n maag draait om!

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 05 jul 2018 09:49

Gastheerg schreef: 05 jul 2018 09:32 Ik vind iemand een valpartij toewensen echt veel en veel erger dan welk doping vergrijp dan ook. Ik wordt gewoon naar, heel naar van dat soort opmerkingen. Hij heeft geen kinderen verkracht!

Fietsers die een andere fietsers een valpartij toewensen of er van kan genieten?
Is dat het middel om aan eerlijke sport te komen?
Walgelijk, walgelijk en nog eens walgelijk.

[knip]

Wie hoopt dat er ook maar 1 renner valt is wat mij betreft een in en in slecht mens!

Zelf fietsen en dan hopen dat er iemand valt? M'n maag draait om!
Beste gastheerg,
Ik vind het enigzins overdreven dat jij mij een in en in slecht mens vind alleen omdat ik inderdaad ook hoop dat froome valt in de eerste etappe.

Naar mijn mening beschadigd Froom, Sky, UCI enz mijn favoriete sport enorm. Froome is van deze beschadiging het boegbeeld en zou mijns inziens zo verstandig moeten zijn om zich even terug te trekken. Aangezien hij dat niet doet maar zich verschuild achter allerlei regeltjes enz hoop ik dat hij gewoon lullig valt, sleutelbeenbreukje idd!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 jul 2018 09:57

Gastheerg schreef: 05 jul 2018 09:32 Ik vind iemand een valpartij toewensen echt veel en veel erger dan welk dopingvergrijp dan ook
Dan ga je voor het gemak even voorbij aan de miljoenenbusiness die hier achter zit en de enorme bedragen die hier worden verdient. Kijk maar eens hoe makkelijk Lance miljoenenboetes lachend ophoest.
We praten niet over de lokale kermiskoers voor een diepvrieskip en een bosje tulpen.
Ik snap de ethische achtergrond van je betoog, maar ik ben er echt van overtuigd dan voor velen het kijkplezier vergroot wordt als froome niet mee doet. Straks staat hij in de boeken als een van de grootste renners ooit, hoe ongemakkelijk kan het zijn.
Ik gun hem niets ernstigs laat dat duidelijk zijn, maar een kleinigheid waardoor hij uit moet stappen of op achterstand komt zou meer dan prima zijn.
Less is bore

Plaats reactie