Over de wielersport en zijn beoefenaars.

AGR Finale

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 11 apr 2018 11:45

Ik zie net voor het eerst dat ze de finale ronde in de AGR dit jaar weer veranderd hebben. (Was daar al een topic over?) Feitelijke laten ze Sibbe links liggen (eigenlijk rechts) en kris-krassen ze door de smalle straatjes van Terblijt naar Vilt, in ieder geval is dit een veel smallere onoverzichtelijke weg dan de vorige route en wind komt op dat stuk weinig voor. Een ontsnapping op de Bemelerberg heeft daardoor wellicht iets meer kans op slagen, maar zelf denk ik dat die laatste te makkelijk is om een shifting te kunnen veroorzaken.
Afbeelding

Leonos
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 04 jun 2015 14:08

Leonos 11 apr 2018 11:52

Genoteerd!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 apr 2018 12:26

Wie weet helpt het, want de laatste jaren was het geen leuke koers vanwege het voorspelbare en repeterend terugkerende eindspel.

paliri
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:25

paliri 11 apr 2018 21:56

Ik heb hem zojuist gefietst. Smalle weggetjes met ook wat scherpe bochten. Tussen Terblijt en Vilt loopt het een paar procent op en er stond wind op kop. Of het wat uitmaakt? Ik weet nog dat een postbode wereldkampioen werd door op de Bemelerberg te ontsnappen. Ik denk dat de bochtige smalle weggetjes die er nu in liggen wel kunnen meehelpen!

Vraag me trouwens af of het gedeelte tussen Terblijt en Vilt voor publiek open is?

Na de Geulhemmerberg volgt de afdaling van de Kuitenbergweg. Ook redelijk smal. Daarvoor ook en bochtig. Het stukje na de afdaling naar Bemelen is ook smal. Ziet er veelbelovend uit.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 12 apr 2018 10:28

Nee_Nee schreef: 11 apr 2018 12:26 Wie weet helpt het, want de laatste jaren was het geen leuke koers vanwege het voorspelbare en repeterend terugkerende eindspel.
Vorig jaar, toen de Cauberg ook al uit de finale was, was het alles dan voorspelbaar. Toen ontplofte het al op kleine 40km voor einde op de Kruisberg waar een select groepje met Gilbert en Kwiakowski wegreden. Vervolgens maakte deze 2 op de bemelerberg het verschil en reden ze met zn tween naar de meet.
Of het nieuwe lusje na de bemeler voor nog meer sensatie gaat zorgen lijkt me sterk.
Wil je winnen zul je net als vorig jaar al eerder aan de boom moeten schudden

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 12 apr 2018 12:44

paliri schreef: 11 apr 2018 21:56 Ik heb hem zojuist gefietst. Smalle weggetjes met ook wat scherpe bochten. Tussen Terblijt en Vilt loopt het een paar procent op en er stond wind op kop. Of het wat uitmaakt? Ik weet nog dat een postbode wereldkampioen werd door op de Bemelerberg te ontsnappen. Ik denk dat de bochtige smalle weggetjes die er nu in liggen wel kunnen meehelpen!

Vraag me trouwens af of het gedeelte tussen Terblijt en Vilt voor publiek open is?

Na de Geulhemmerberg volgt de afdaling van de Kuitenbergweg. Ook redelijk smal. Daarvoor ook en bochtig. Het stukje na de afdaling naar Bemelen is ook smal. Ziet er veelbelovend uit.
heb je toevallig een strava log, wil ook die nieuwe route wel eens rijden, maar vind het makkelijker om dat met garmin navigatie te doen

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 12 apr 2018 13:12

Bospaadje schreef: 12 apr 2018 12:44
paliri schreef: 11 apr 2018 21:56 Ik heb hem zojuist gefietst. Smalle weggetjes met ook wat scherpe bochten. Tussen Terblijt en Vilt loopt het een paar procent op en er stond wind op kop. Of het wat uitmaakt? Ik weet nog dat een postbode wereldkampioen werd door op de Bemelerberg te ontsnappen. Ik denk dat de bochtige smalle weggetjes die er nu in liggen wel kunnen meehelpen!

Vraag me trouwens af of het gedeelte tussen Terblijt en Vilt voor publiek open is?

Na de Geulhemmerberg volgt de afdaling van de Kuitenbergweg. Ook redelijk smal. Daarvoor ook en bochtig. Het stukje na de afdaling naar Bemelen is ook smal. Ziet er veelbelovend uit.
heb je toevallig een strava log, wil ook die nieuwe route wel eens rijden, maar vind het makkelijker om dat met garmin navigatie te doen

Zo moeilijk is het allemaal niet, nadat je bijna boven bent op de Geullemer ga je rechtsaf en dan direct links de kuitenbergweg in en daal je af naar Amby. Einde bij klein speeltuintje linksaf en rechtdoor richting Rijksweg. Daar pak je net voor rijksweg de linker ventweg, steek de rijksweg over en vervolg dan het verlengde van de ventweg. Uiteindelijk kom je dan vanzelf op de weg richting bemelerberg. Bovenop, bij café ga je links richting Berg en Terblijt. Weg volgen na lichte afdaling houdt je op 3 sprong het rechter pad aan en zit je vanzelf op het weggetje richting Vilt. Daar boven gekomen is het 2 maal eerste links en zit je op de weg richting finish.

Hier nog een animatie
https://m.youtube.com/watch?v=QXSBiBecPK0

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 12 apr 2018 13:46

paliri schreef: 11 apr 2018 21:56
Na de Geulhemmerberg volgt de afdaling van de Kuitenbergweg.
Inderdaad, dat had ik nog niet gezien. Die afdaling sla ik zelfs bij Clubritten met 10 man over omdat ik het wegdek te verraderlijk vind. (met name als je om wandelaars heen moet sturen kun je op grind of in scheuren komen)

En daarna via de Puetgensweg (een typische Holleweg) naar Bemelen ook erg smal.

Dus uitgezonderd de Bemelerberg met uitloop tot Gasthuis is vrijwel de gehele finale ronde veranderd. In ieder geval is er na de keuteberg weinig mogelijkheid voor een peleton om te jagen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 apr 2018 14:22

Ik vind het alleen beetje ver gezocht om door hele smalle matige weggetje op te zoeken een kunstmatige finale te realiseren. De oude klassieke finale blijf ik dan nog steeds denk ik het mooiste vinden. Wie kon er na de Keut nog serieus versnellen en een gaatje slaan. Na de keut is er van een peloton toch geen sprake meer, maar is man tegen man of kleine groepjes.
Less is bore

paliri
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 31 jul 2012 22:25

paliri 12 apr 2018 20:18

Ik heb helaas niks van strava...en ja zo moeilijk is het niet ja. Maar na 250 km is het wellicht net genoeg. En ja wat is kunstmatig. Alles wat de mens bedenkt is toch min of meer kunstmatig...ik hoop op een spannende finale! En idd de oude keutenberg finale was eigenlijk de beste. Maar dat was blijkbaar ook niet goed dus er is altijd wat . Slecht weer dat is wat we moeten hebben...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 apr 2018 21:38

Nee, ik gun ze een prachtige lentedag!! #danhebikhetook
Less is bore

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 12 apr 2018 21:42

paliri schreef: 12 apr 2018 20:18 En ja wat is kunstmatig. Alles wat de mens bedenkt is toch min of meer kunstmatig...ik hoop op een spannende finale! En idd de oude keutenberg finale was eigenlijk de beste.
Precies, de gehele verplaatsing vd finish naar Valkenburg is kunstmatig en gedaan uit commercieel oogpunt.
De oude finale over de Hallembaye en sint Pieter en finish op de Maasboulevard waren nog eens tijden...

Plaats reactie