Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2018.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 sep 2018 10:25

Volgens mij was het een veel te mooie koersdag om het over het commentaar bij Eurosport te hebben. Hoewel het contrast in kwaliteit inderdaad wel groot is
Ik gok dat Kruiswijk vandaag nog een treedje hoger op het podium komt. En wie weet, misschien heeft Yates gisteren de tank wel leeggereden? Hij hield in elk geval niet in!!
Maarja hij kent het terrein op zijn duimpje dus weet ook exact wat hij vandaag nog op z’n bordje krijgt. Spannend!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 sep 2018 10:40

Vandaag is een slopersdag in de Vuelta.... minder dan 100km met, een door de Vuelta organisatie conservatief geschatte, kleine 3300 hm.
Slotklim van 8km tegen 8%, de Vuelta organisatie heeft alleen de laatste 3,5km gecategoriseerd tegen 8,7% gemiddeld. Ik hoop dat Kruijswijk kan standhouden want de echte klimmers zoals Mas en Lopez zullen zeker iets proberen vandaag. Zal ook afhangen hoe goed TLJ het als team doet vandaag.


Edit: irritante typo's
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 15 sep 2018 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 sep 2018 11:00

…En van meet af aan al berg op! Daarna alleen op en af, geen vlak stuk te bekennen. Ik vond dat het team het gisteren echt formidabel deed. Hopelijk vandaag weer zo afzetten.
Daarnaast nog de stijd om de bergtrui tussen de Gendt en Mollema. En de plaatsen 5 t/m 15 zullen ook wel flink doorheen geschud worden :D
Start is pas om 15:00
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 sep 2018 11:04

TLJ rijdt als team vooralsnog echt heel goed. Kunnen ze bij Sunweb nog een puntje aan zuigen. Als Dumoulin dit team om zich heen had gehad, had ie 2 GT's kunnen winnen ;)

En Spekebrink maar zagen en macrameeën over visie en de "Team Geist". Bij TLJ doen ze het gewoon.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 15 sep 2018 12:03

mrcoffee schreef: 15 sep 2018 11:04 TLJ rijdt als team vooralsnog echt heel goed. Kunnen ze bij Sunweb nog een puntje aan zuigen. Als Dumoulin dit team om zich heen had gehad, had ie 2 GT's kunnen winnen ;)

En Spekebrink maar zagen en macrameeën over visie en de "Team Geist". Bij TLJ doen ze het gewoon.
't kan verkeren zei Bredero al. Nog maar een paar jaar terug werd TLJ nog afgefakkeld als het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 sep 2018 12:24

Ik denk dat de huidige ploeg nog steeds een gevalletje "meer geluk dan wijsheid" is. Nu wil Fritske van Eerd uit gaan breiden naar België en krijgen ze extra budget voor een paar goede Belgen.

Ook de jongere generatie ploegleiders die er nu werken ontstijgen het niveau van Nico Verhoeven wel heb ik het idee.

Toch heb ik het idee dat behalve Kruijswijk en Benett de koek wel grotendeels op is deze Vuelta. Kruijswijk kan zomaar de top 5 uit donderen als hij een slechte dag heeft maar plek twee is ook nog best wel te doen. Hij zag er de afgelopen dagen niet heel best meer uit dus het zal spannend worden vandaag. In ieder geval is Kruijswijk de leukst koersende klassementsrenner van Nederland sinds tijden. Het mag dan nog niet veel hebben opgeleverd voor hemzelf, voor ons als toeschouwer is het genieten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 sep 2018 13:15

Is het iemand opgevallen dat Yates in de laatste meters nog even 5 seconden laat lopen? was het van moeten of willen? In de Giro pakte hij elke bonificatie seconde mee. En met zijn punch zou hij normaal de betere moeten zijn lijkt me
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 15 sep 2018 13:26

Tegen Pinot sprinten gaat die niet winnen en sprinten kost ook kracht beter de krachten sparen voor de finale.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27532
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 sep 2018 14:59

timo2.0 schreef: 15 sep 2018 12:03
mrcoffee schreef: 15 sep 2018 11:04 TLJ rijdt als team vooralsnog echt heel goed. Kunnen ze bij Sunweb nog een puntje aan zuigen. Als Dumoulin dit team om zich heen had gehad, had ie 2 GT's kunnen winnen ;)

En Spekebrink maar zagen en macrameeën over visie en de "Team Geist". Bij TLJ doen ze het gewoon.
't kan verkeren zei Bredero al. Nog maar een paar jaar terug werd TLJ nog afgefakkeld als het schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.
Inderdaad opvallend, overigens terecht. Nu behoren ze gewoon tot de sterkste WT ploegen in de bergen en grote rondes. Stel je eens voor, Roglic, Kruijswijk, Kuss, Bennett en Gesink in één Tourploeg...

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 sep 2018 15:07

Eerste bergpuntjes:

1- De Gendt met volle overgave
2- ?
3- ?

Geweldige regie van die Spanjaarden NOT!!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Slowracer
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 13 sep 2011 15:21
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Gebruikersavatar Slowracer 15 sep 2018 15:48

havana schreef: 15 sep 2018 14:59 Stel je eens voor, Roglic, Kruijswijk, Kuss, Bennett en Gesink in één Tourploeg...
En daar dan nog Groenewegen, Martin en ... bij.
Maar goed, eerst maar eens kijken wat Kruijswijk vandaag doet.
Zeer geleidelijk weer een beetje Slowracer

http://www.gaul.nl

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 sep 2018 16:53

En dan Tom D als kopman?
Ik heb serieuze twijfels bij huidige beleid van Sunweb. Lijkt er beetje op dat TD het volgend jaar wéér vooral zelf moet gaan doen.
Less is bore

Plaats reactie