Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Annemiek van Vleuten...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 sep 2020 10:40

Nee_Nee schreef: 17 sep 2020 20:17 Wielrennen is een heel onbarmhartige sport.
Absoluut waar maar dat maakt het tevens tot zo'n mooi sport. Zoals met alles wat de moeite in het leven is: Hoge toppen worden nu eenmaal geleverd met diepe dalen.
Dat neemt niet weg dat er niet aan kan wennen als ik renners/rensters tegen de grond zie gaan. Brrr.

Ik heb diepe bewondering voor een van Vleuten (maar ook voor een Vos) dat ze ondanks al die successen keer op keer weer weten op te laden. Ook nog keer op keer van succes genieten.
Maar dit zal voor Annemiek toch mentaal wel een stevige dreun zijn.

Hopelijk hersteld ze snel maar polsen zijn nare dingen en dit seizoen zullen we haar - als het idd een breuk is - helaas niet meer zien.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 sep 2020 10:46

Eigenlijk vind ik niet dat het risico op letsel of dood wielrennen tot een mooie sport maakt......
Kan hooguit bijdragen aan de heroiek....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 sep 2020 11:04

Ze zit tot aan haar bovenarm in het gips, dus zal toch wel gebroken zijn. Morgen in Arnhem in het ziekenhuis verder onderzoek en zeer waarschijnlijk een operatie.
Annemiek kennende zal ze er best even flink ziek van zijn, maar ik denk dat ze over 6 weken meer last heeft dat ze door Corona niet kan doen wat ze zou willen dan van een gebroken pols. Beetje afhankelijk natuurlijk van hoe het gebroken is.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 sep 2020 11:13

Je taalbeheersing bis best wel goed, maar soms vergeet je gedachtensprongen ook meteen in passende woorden te vangen...en dan wordt het cryptsch.
Wat zou ze door corona niet kunnen doen, los van de beperkingen die we allemaal in bepaalde situaties hebben....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 sep 2020 11:14

Keezx schreef: 18 sep 2020 10:46 Eigenlijk vind ik niet dat het risico op letsel of dood wielrennen tot een mooie sport maakt......
Voor de duidelijkheid dat is niet wat ik bedoel. Aan mooie pluspunten zitten negatieve kanten.

Ik heb een langharige kat. Pracht beest (de plus) maar moet iedere dag stofzuigen (min)
Zo is het met alles. En ga er maar vanuit dat hoe gaver iets is hoe heftiger de minnen ook zijn,

Spectaculaire afdalingen en ziedende sprinten (plus), vallen (min).
Zoals ik post kan (en volg deze sport 50 jaar) ik er niet aan wennen als ze vallen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 18 sep 2020 11:45

Ben het helemaal met je eens GG.

Volg naast het wielrennen ook al meer dan 40 jaar de motorsport.
Daarin zijn er "liefhebbers", die hopen op een mooie crash.
Mijn eerste reactie is er altijd 'een van schrik, en daarna "als het maar goed afloopt".

Als je de val van Annemiek gisteren goed terugkijkt valt ze heel erg ongelukkig op haar arm.
Op een gegeven moment zie je dat ze bovenop haar arm ligt, De arm ligt in een onnatuurlijke houding.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 sep 2020 11:59

@Keezx, je bedoelt dat je niet begrijpt waarom ze meer last van Corona zou hebben dan jij en ik?
Omdat ik denk dat ze wel weer naar Colombia zou willen gaan om te trainen. Ik denk niet dat dat er in zit. En op andere plekken trainen zal misschien ook niet meevallen.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 18 sep 2020 12:26

De zijpaden van de zijpaden en daar dan het onnavolgbare labyrinth in. Kansloos verdwaald in een onnavolgbare gedachtegang. Het zal buiten inderdaad best kouder kunnen zijn dan achter een boom

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 18 sep 2020 18:18

Jans schreef: 18 sep 2020 11:59 @Keezx, je bedoelt dat je niet begrijpt waarom ze meer last van Corona zou hebben dan jij en ik?
Omdat ik denk dat ze wel weer naar Colombia zou willen gaan om te trainen. Ik denk niet dat dat er in zit. En op andere plekken trainen zal misschien ook niet meevallen.
Okee , ik weet nu waar je aan dacht....
Overigens kan je in Europa op veel plaatsen ongehinderd trainen en het is maar de vraag of ze over 6 weken wel op hoogte wil gaan trainen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 sep 2020 20:17

Dat ongehinderd trainen op hoogte in Europa moet je ook nog afwachten. Maar als ze weer kan fietsen, zal ze daar ook wel weer iets op vinden.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 20 sep 2020 12:35

Annemiek heeft het WK nog niet opgegeven....

https://www.cyclingnews.com/news/van-vl ... ken-wrist/

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 sep 2020 15:14

Ik hoop voor haar dat ze kan starten, zou een mooie stunt zijn (die ze zeker verdient)
Afbeelding

Plaats reactie