Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2017/2018

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 13 jan 2018 17:55

**uit de krant online
Lucinda Brand leidde het Nederlands kampioenschap bij de vrouwen van start tot finish en pakte met overmacht de titel in Surhuisterveen.

De Rotterdamse zag al in de eerste blubberstrook daar haar concurrenten moeite hadden. ,,Daar moest je vol doorheen'', wist Brand. De renster van Sunweb zag dat Maud Kaptheijns even inhield en gaf daar nog even extra gas en toen was de vogel gevlogen. Zelfs twee kleine valpartijen in de eerste ronde brachten haar niet van haar stuk. Op de finish had ze 50 seconden voorsprong op Kaptheijns.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 13 jan 2018 20:36

En voor zijn vele fans hier op het forum;
Naast al wereldkampioen te zijn, is onze Erik Dekker vandaag Nederlands kampioen bij de Masters geworden.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jan 2018 20:45

Ik wil nu niet nog meer excuses horen waarom de onvolprezen wielerjournalisten nooit ED eens serieus aangepakt hebben. Die heeft lekker in de luwte de storm over laten waaien en gaat nu overal zijn mastertiteltjes ophalen. De lulsmoes dat MB meer in de spotlight stond begint nu ook achterhaald te worden.
Less is bore

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1704
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 13 jan 2018 20:54

Hopsaaa, van een ieder die op dit bericht zou reageren stond jij bovenaan mijn lijstje :lol: :lol: :lol:

Voor de volledigheid, hij is ook EK strandrace bij de Masters.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37369
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 jan 2018 21:07

Ik stel mijn fans niet graag teleur ;-)

Combinatie van een pesthekel aan persratten met een dubbele agenda en de hypocrisie rondom MB is succea gegarandeerd toch? En verplicht De Mol meekijken thuis helpt ook niet :lol:
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 13 jan 2018 21:46

Ernsto Rudolfo schreef: 13 jan 2018 01:00 Mijn bewondering voor MvdPoel stijgt met de week. Wat een goede carriereplanning vooraleerst. Natuurlijk heeft hij de genen(papa, grootvader). Hij is zo goed dat de crossen er niet spannender op zijn geworden(ik kijk vaak naar de Belg TV).. Hij kan gaan wanneer hij wil. Als ik hem was, zou ik de NK titel aan Corne van Kessel of Lars van der Haar gunnen. Zal mij benieuwen. Die zijn overigens ook goed bezig! Dat veldrijden is natuurlijk wel een beetje te vergelijken met het "Korfbal der Lage Landen". In het verleden zag je nog wel eens een goede Duitser, Zwitser of Tjech. In de VS schijnt het crossen heel populair te zijn(voorseizoen ook Europese inbreng) maar je ziet eigenlijk nooit een renner naar Europa oversteken, althans bij de mannen. Kortom een beperkte, lokale maar natuurlijk wel mooie sport. Mathieu heeft ambitie in het MTB. En hij doet dat inmiddels al meer dan verdienstelijk en het is een Olympische sport. Wat is er mooier dan na een een heel goede Olympische prestatie(ik denk dat hij dat kan doen) naar de weg te gaan. Er zijn al vele voorbeelden van MTB'ers die bovengemiddeld goede wegrenners zijn geworden. Bovendien doen MTB'ers hun duurtrainingen sowieso al op de wegfiets en ook in de kleinere wegkoersen. Die Mathieu wordt ook een grote op de weg, durf ik wel te beweren
Eerlijk gezegd, ik denk dat VDP met zijn talent aan het morsen is. Volgens mij heeft hij geen enkel plan waar hij eigenlijk naar toe wil werken.
Als hij denkt dat hij op zijn 25 of 26 jaar en met zijn onmiskenbaar talent zomaar onmiddellijk top gaat zijn als wegwielrenner zou hij wel eens bedrogen kunnen uitkomen.Twee a drie jaar om de top te bereiken, dan eens een slecht jaar door tegenslag of kwetsuren en voor je het weet ben je een +30-er en reeds op je terugweg.Als je het wil maken op de weg moet je al zeker op je 22 fulltime wegrenner zijn.
Ook het MTB-en zal zeker niet vanzelf gaan. Op hun domein zijn mtb-ers als kulhavy, schurter en absalon al jaren onaantastbaar. Daar zal zelfs VDP zonder specifieke voorbereiding niets aan kunnen doen.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jan 2018 22:45

Het is heel ambitieus maar het siert hem wel dat hij niet voor de standaardroute kiest. Eventjes Sagan het vuur aan de schenen leggen is ook nog niet 1,2,3 gebeurd dus ook als hij naar de weg overstapt is zijn bedje niet gespreid. Als hij blijft crossen dan staan er straks alleen nog een paar verstokte Nys fans bier naar hem te gooien en krijgt hij de prijs van het aantal "ontvangen" biertjes als startgeld uitbetaald. Zeker als het hem lukt om Canyon voor langere tijd aan zich te binden, dan loopt hij flink binnen. Het is dan even geduldig wachten op een plaatsje in een World Tour ploeg die door Canyon gesponsord wordt.

Zolang hij maar niet teveel in één seizoen wil proppen zie ik hem ver komen. Het blijft wel opletten want volgens mij heeft het mountainbiken Vos uiteindelijk de das omgedaan.
Campagnolo Ultra Dork

Ernsto Rudolfo
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 nov 2017 19:03

Ernsto Rudolfo 14 jan 2018 00:06

Wat naief gedacht.Denk je nu echt dat M, al niet bezig is met Tokyo en een wegcarriere daarna. Natuurlijk wel. Gezien zijn technische vaardigheden op een crossfiets, en MTB en in combinatie geweldige conditie/herstelvermogen is hij al in potentie een grote favoriet voor succes op de Olympic uitdaging MTB Tokyo. Is gewoon een heel groot talent. Heeft hij al voor een deel waargemaakt.

Ernsto Rudolfo
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 nov 2017 19:03

Ernsto Rudolfo 14 jan 2018 00:35

Reactie was bedoeld voor fiedoo

Ernsto Rudolfo
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 nov 2017 19:03

Ernsto Rudolfo 14 jan 2018 00:35

Reactie was bedoeld voor fiedoo

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 14 jan 2018 07:00

@fiedoo, er zitten een paar fouten in je veronderstelling.

Mathieu doet vooral wat hij leuk vind. Eerst crossen, daarna focus op OC met de MTB en dan de weg op. Lijkt mij een strak plan.. En volgens mij presteer je ook beter als je doet wat je leuk vind en niet waar het meeste geld te verdienen valt.
Mathieu ziet dus de weg niet als hoogste doel in zijn leven.

Na al zijn jaren als crosser en MTB is een stap naar de weg redelijk klein. Daar heeft hij echt geen 2 a 3 jaar voor nodig. Vergeet niet dat hij al WK op de weg is geweest. Is natuurlijk maar junioren maar ook nu al wint hij af en toe wat op de weg zonder dat daar zijn focus op lag.

Het grootste gevaar zit bij Mathieu in zijn fysieke beoerkingen. Hij heeft al aardig wat knie problemen gehad. Als deze problemen weer op gaan spelen zou het een streep door de rekening kunnen zijn.

Persoonlijk vind ik het geweldige sportman. Hij laat zich niet leiden door de wensen vanuit de wielerwereld maar trekt zijn eigen plan.
o'7o

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 14 jan 2018 07:14

niet mis te verstaan: 'k ben ook een fan van Mathieu en besef dat hij heel grote mogelijkheden heeft maar weet wel dat cyclocross, MTB en wegwielrennen toch heel verschillende disciplines zijn.
Ik denk de 3 combineren (zelfs over verschillende jaren) dat dat toch heel wat aanpassing vergt. Zelfs met de techniek van VDP gaat hij op de topmountainbikers het technisch moeten afleggen of het moet zijn dat ze voor de olympische spelen er een halve cyclocrossparcours van maken.
ook cadel evans bvb heeft er als topmtb-er wel een paar jaar over gedaan voor hij zijn top in het wegwielrennen bereikte.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie