Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2017/2018

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 11 jan 2018 11:51

daniel1975 schreef: 11 jan 2018 11:24
MarkVeenstra schreef: 11 jan 2018 10:47 Maar benadrukt dit niet ontzettend dat het veldrijden mondiaal gezien neer komt op Belgie?
Dit was ook mijn gedachte toen ik het artikel las.

Beste manier om meer bezoekers te trekken is gratis bier denk ik.
Je had even de reacties onder het stuk moeten lezen. Dan had je geweten dat de beste manier om bezoekers te trekken geen alcohol controles meer rond de wedstrijden is. Want als je je niet eens rustig plat kan zuipen en daarna met de auto naar huis kan, dan is er niks meer aan... :roll: :o :shock: :lol:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 11 jan 2018 12:27

Onzinnige hervorming, wat maakt het de kijker uit of er één klassement is of drie? Niks. De renners daarentegen kunnen nu wedstrijden uitkiezen, kijk naar de beloften die bij de Superprestige aan de profs wennen of de internationale vrouwen top die voor een wereldbeker een halve wereldreis moet maken. Een klassement rijden zit er dan niet meer in voor hen.
Sponsoren kunnen hun naam niet meer verbinden aan een klassement. Dus financieel schiet het ook niks op. Beter vragen ze aan Mathieu van der Poel of hij alstublieft tot de laatste ronde gaat wachten om te winnen. En koop 10 spraakmakende overwinningen in voor de Belgen bij Mathieu.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jan 2018 12:39

Laat hem dan gewoon op een halve ronde achterstand starten ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 jan 2018 20:04

bve schreef: 11 jan 2018 12:27 .........De renners daarentegen kunnen nu wedstrijden uitkiezen,.........
En juist daar ligt in mijn ogen ook een probleem.
Ze kunnen niet kiezen, ze moeten buiten de wereldbeker, onderhandelen om te mogen starten.
Van Kessel start daarom niet in de Superprestige.
Als ze daar iets op vinden, bv iedereen hetzelfde (lage) startgeld en/of een hogere winstpremie, krijg je misschien een beter startveld.
(Zie het startgeld als onkostenvergoeding voor het aanwezig zijn)
En als bij elke wedstrijd alle renners startgerechtigd zijn kan je leuke wedstrijd krijgen.
(Helaas zijn er twee toppers die er bovenuit steken. ;) )
Dan kan een renner zelf kiezen waar hij wil rijden, zeker als er meerdere crossen zijn op één dag.
Ook meer wedstrijden met dezelfde puntentelling voor de ranking zal denk ik helpen.
Ik begrijp wel dat sponsorbelangen altijd voor gaan.

Gebruikersavatar
beeb
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 apr 2010 23:12
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar beeb 11 jan 2018 21:56

Dat is wel waar… maar van Kessel heeft er afgelopen week zelf (edit: of nee, volgens mij was het iemand van het team, maar het idee is hetzelfde) duidelijk over gezegd dat dit 100% zijn eigen keuze is, dus niet uit gebrek aan belangstelling vanuit de organisatie(s).

Als hij dat had gewild had hij heus wel een contract voor de superprestige gekregen. Als hij eens een losse superprestigecross zou willen rijden dan kan dat ook gewoon lijkt me, dan betalen ze heus wel. Hij en z'n trainer/team hebben gewoon een bewuste keuze gemaakt uit sportieve overwegingen. Die keuze pakt goed uit, zo blijkt.

Goed punt over startgeld zien als onkostenvergoeding. Je zou dan nog kunnen zeggen dat renners die van ver moeten komen iets extra's kunnen krijgen, wat weer goed is voor de internationalisering, maar voor de rest kan het "startgeld" inderdaad gewoon gelijk zijn voor iedereen. De toppers kunnen hun geld gewoon bij elkaar fietsen en de rest hoeft minder diep in eigen zakken te graaien. Het moet dan niet zo zijn dat alleen het podium geld krijgt, want dan vallen er nog steeds te veel buiten de boot. Goed idee
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 11 jan 2018 22:18

fiedoo schreef: 05 jan 2018 13:04 Ook de "tegenstanders" van VDP zijn wat zoutloos. Van Art valt nog mee, maar een sweeckx, Toon Aerts, Michaël van thourenthout, , van der haar, meeusen, zijn kleurloze figuren en ze zijn veel te zwak.
Jammer dat ras entertainer Kevin Pauwels zijn voorspelde dominantie niet lang heeft kunnen laten zien :lol: :lol: :lol:
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 11 jan 2018 23:00

MWAHHH.....

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 11 jan 2018 23:01

Ik vind Van Der Haar altijd wel fijn voor de camera.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 jan 2018 13:40

MarkVeenstra schreef: 11 jan 2018 10:47 Het Belgische veldrijden...
Wat loopt er fout in het Belgische veldrijden...

De UCI werkt aan hervorming voor dit probleem.

Het artikel is natuurlijk van een belgische bron. Maar benadrukt dit niet ontzettend dat het veldrijden mondiaal gezien neer komt op Belgie? Als het in Belgie niet loopt, moet de internationale bond iets veranderen om dat Belgische veldrijden uit het slop te trekken.

Volgens mij is het probleem bij de organisaties van wedstrijden in Belgie (die missen toeloop van fans). En grijpt de UCI de kans aan om van al die lokale (Belgische) regelmatigheidsklassementjes af te komen en er 1 grote wereldbeker van te knutselen.
Commercieel is het natuurlijk zo dat Vlaanderen (niet Belgie) de enige regio is waar veldrijden tot op heden slaagde.
Dat dit nu afkalft en evolueert naar een belangstelling zoals die er is in andere landen (wat dus financieel onhoudbaar is) komt er enkel door het gebrek aan figuren die er in het verleden waren (Nys, Albert,...)
Dat VdP elke week wint is leuk voor hem, en bij extensie voor nederlanders (maar die komen niet met duizenden naar de cross) dus als dit scenario blijft duren is dit het voorlopige einde van het Veldrijden tot er een nieuwe Vlaamse figuur opstaat die de cross terug spannend kan maken.

Geen enkele verandering die de uci voorstelt kan dit veranderen. De uci heeft ook een andere toekomst op het oog voor de cyclocross dan de doorsnee vlaamse crossliefhebber.
De uci heeft er bijvoorbeeld in het verleden bij organisatoren op aangedrongen op minder modder in de parcours (wegrenners), terwijl het vlaamse publiek dol is op modder en niet op formule 1 crossen.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 12 jan 2018 15:05

Welnee, het probleem is dat de Vlamingen het veldrijden gewoon gemonopoliseerd hebben. Vroeger was het een veel internationalere sport. Leuk dat de Vlamingen alleen maar Vlaamse moddercrossen willen zien, maar als de rest van de wereld en de UCI daarin meegaan, dan versterk je die ideeën.

Wil je het weer internationaler maken, dan zal je als eerste crossen in de achtertuin van de buitenlanders moeten gaan organiseren, zodat die buitenlanders tegen vergelijkbare kosten als de Vlamingen mee kunnen gaan doen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16235
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 jan 2018 16:08

"Och jee, onze sport is een beetje in het slop geraakt. Zullen we maar een soort van champions league gaan organiseren dan komt alles vast weer goed".

De standaard oplossing.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5687
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 12 jan 2018 18:26

nochtans wordt in Frankrijk ook wel redelijk veel aan veldrijden gedaan maar de franse bond en bondscoach vertikken het al jaren om regelmatig af te zakken naar de lage landcrossen. En wat is er van de thjechische crossers eigenlijk gworden? Toch jarenlang ook een topland?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie