Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2017/2018

Gebruikersavatar
wido
Forum-lid
Berichten: 1110
Lid geworden op: 29 okt 2009 18:47

Gebruikersavatar wido 28 jan 2018 17:58

daniel1975 schreef: 28 jan 2018 17:15 Help mij even; op 8sec achterstand over de streep, maar voor jou de winnaar? Wat heb ik gemist?
Voor z'n witte broek krijgt van der Poel van mij 10 seconden tijdstraf Daniel1975 :-) :-)
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 28 jan 2018 18:01

Laten we zeggen dat de neutrale toeschouwer terug hoop heeft dat het volgende week spannend kan zijn.
Een parcours zo zwaar als Namen en als mathieu niet de beste start heeft en als... -vul zelf aan met minsten 3 voorwaarden. Het kan misschien nog spannend zijn (start je lijstje 'alsen' opnieuw...).

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 jan 2018 19:10

Ik geloof er helemaal niets van. Als VdP geen pech heeft of op een boom rijdt kan VanAert met z'n huidige vorm rijden voor de zilveren plak. En dat allemaal in de hoop dat hij Parijs Roubaix kan uitrijden (veel meer moet hij zich daar niet bij voorstellen). Zonde.

Het enige dat nog iets kan veranderen is wat Albert uit z'n hoge hoed tovert...

Bij de vrouwen zal het wel eens spannend kunnen worden. Er zijn tal van rensters die op dit parcours kans maken. Ik gok op Compton.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 28 jan 2018 19:31

Zou VanAert zonder wegambities wel een kans hebben gemaakt dan? Dat denk ik eigenlijk niet.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 28 jan 2018 19:37

lugosi schreef: 28 jan 2018 19:10 ..
Het enige dat nog iets kan veranderen is wat Albert uit z'n hoge hoed tovert...

...
Van alle manieren dan wout kan winnen lijkt me dit een onwaarschijnlijke: beetje op gelijk niveau met "mathieu wordt uitgesloten wegens valse start".

Gebruikersavatar
mranmo
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 03 jul 2009 14:48

Gebruikersavatar mranmo 28 jan 2018 19:43

Ook MvdP heeft een zwaar trainingsblok gedaan met het oog op het WK. Hij wist dat hij hier vandaag iets minder zou zijn om met het WK enorm te gaan pieken. Ik vind de hoop van de Belgische commentatoren wel grappig dat ze hoop putten uit de zware trainingsarbeid van van WvA maar dan vergeten dat MvdP het zelfde heeft gedaan.

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 28 jan 2018 20:02

Kweenie... ik heb toch het gevoel dat Wout verstoppertje speelt omdat er in de klassementen toch niks te halen meer is. :(

Ik hoop dat ik me wat inbeeld :|

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 28 jan 2018 20:17

dc schreef: 28 jan 2018 20:02 Kweenie... ik heb toch het gevoel dat Wout verstoppertje speelt omdat er in de klassementen toch niks te halen meer is. :(

Ik hoop dat ik me wat inbeeld :|
Ik sluit het ook niet uit, ik kan me niet voorstellen dat WvA zo gemakkelijk afstand doet van zijn regenboogtrui. Ik heb het idee dat WvA voor de trilogie gaat, en zich daarom al een paar weken richt op Valkenburg. Zou hem onsterfelijk maken in het Belgische.
Kan hij daarna voluit de weg op....
Volgende week om deze tijd weten we meer.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 28 jan 2018 20:36

dc schreef: 28 jan 2018 20:02 Kweenie... ik heb toch het gevoel dat Wout verstoppertje speelt omdat er in de klassementen toch niks te halen meer is. :(

Ik hoop dat ik me wat inbeeld :|
Tuurlijk joh, hij accepteert dat hij door de halve wielerwereld meewarig bekeken wordt met al die tweede plaatsen, zodat hij zich kan verstoppen voor het WK. Hij is dus nou ook al favoriet omdat hij het hele jaar verliest? :roll:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 28 jan 2018 22:12

Triest dat voor velen blijkbaar alleen het geld de drijfveer is om bepaalde keuzes te maken.... Voor veel topsporters geldt dat (gelukkig) helemaal niet. Dan heb ik het niet over voetballers, die gaan al bij de amateurs voor twee kwartjes naar een andere club.
Veel sporters volgen hun hart en hun gaven en hebben er vele uren training voor over om zo hoog mogelijk te komen. Vaak zelfs zonder geldelijke verdiensten.

Als ik hier lees dat MvdP beter niet naar de weg moet willen omdat hij nu een miljoen verdient..... so what, mag hij dat zelf bepalen? Er draait al te veel in dit leven om geldt. Ik hoop / denk dat hij meer ambitie heeft om winst te behalen in het wegwielrennen dan alleen voor het geld.

PS die witte broek moeten ze inderdaad strafbaar stellen......
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 29 jan 2018 07:54

LongTallErne schreef: 28 jan 2018 22:12 Triest dat voor velen blijkbaar alleen het geld de drijfveer is om bepaalde keuzes te maken....
Ik vind dat een prachtige uitspraak van iemand die voor zijn plezier naar een sport kijkt en financieel een andere broodwinning heeft :roll:

Het is een beroep met een eindige looptijd en dan speelt geld een rol, Je morele oordeel is een holle boom. Het is niet alsof jij voor nul euro en geen pensioen naar je werk gaat om plezier te hebben.

Gebruikersavatar
beeb
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 apr 2010 23:12
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar beeb 29 jan 2018 14:55

LongTallErne schreef: 28 jan 2018 22:12
Als ik hier lees dat MvdP beter niet naar de weg moet willen omdat hij nu een miljoen verdient..... so what, mag hij dat zelf bepalen?

PS die witte broek moeten ze inderdaad strafbaar stellen......
Volgens mij zeggen de meesten hier juist dat hij niet naar de weg hoeft voor het geld, hij zelf heeft aangegeven nu nog niet naar de weg te willen, en hij dus (gelukkig) in een positie verkeert waarin hij mooi aan zijn eigen plan kan werken: MTB en CX combineren de komende jaren en naar Tokyo op de MTB. Wat hij "moet willen" heeft niemand iets over te zeggen, en dat probeert ook niemand volgens mij. Er zijn wel heel wat mensen die proberen te doen alsof hij ambities op de weg zou (moeten) hebben, maar die mensen hebben blijkbaar de vele interviews waarin hij zelf aangeeft nu eerst andere doelen te hebben gemist .

Over die witte broek: Volgens mij is het niet dragen van die witte broek (om exact te zijn: een wit snelpak met rode sterpen, zoals aangeleverd door de UCI) juist "strafbaar" als je wereldbeker-leider bent ;-) Relevante artikel uit de UCI regelementen:

5.3.023 Leader's skinsuit:
For each category, the UCI shall award a leader's skinsuit to the leader in the individual classification of the UCI cyclo-cross world cup.

A leader’s skinsuit shall also be awarded to the best women U23 rider as defined per article 5.1.001, in the women individual classification of the UCI cyclo-cross world cup.
In all rounds other than the first the leader shall be required to wear the leader's skinsuit in all the UCI cyclo-cross world cup events.

The leader's skinsuit may only be worn at rounds of the UCI cyclo-cross world cup, and
in no other event.

For all categories (except the men junior category) participating in races of the UCI cyclo-cross world cup, the leaders of the overall UCI world cup ranking are allowed to add the advertising of their team on the leader’s equipment as per the article 1.3.055bis, only if they are members of a UCI recognised team as defined in article 5.1.001.
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

Plaats reactie