Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2017/2018

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 02 feb 2018 13:34

What's new.... Wat Boonen op de weg was (Wuyts kwam al klaar bij het uitspreken van de naam Boonen), is Wout van Aert in 't veld.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 02 feb 2018 13:59

Boonen was dan ook een geweldige wielrenner die vaak op een mooie manier de grooste klassiekers won. Wout van Aert heeft nog lang niet die status, zo'n status is nauwelijks of niet in het veld te verdienen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 feb 2018 15:28

Dat AvdP parcours bouwt is ook een beetje bijzonder, en de term 'voortrekken' is dan makkelijk te gebruiken. Ik snap dat deel nog wel.
De rest in gewoon frustratie.
Less is bore

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 feb 2018 16:16

Mooi toch!?

En hopelijk zijn ze zondagavond nog meer gefrustreerd! :like:

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 02 feb 2018 17:18

Parcours moet door de UCI worden goedgekeurd. De vader van Van Aert kan toch ook een parcours uittekenen bij het volgende WK in België. :lol:
Het parcours schijnt erg glad en technisch te zijn met veel risico op vallen. Dat klinkt niet in het voordeel van de beste renner, want geluk wordt belangrijker naarmate de kans op vallen groter wordt. Als AvdP een parcours wou bouwen op maat van Mathieu dan was het over een keiharde wei naar beneden rijden met veel slingers erin en vervolgens naar boven, weer op een hard weiland met balken en banden.
Ik hoop dat de beste renner van het seizoen wint, ik heb een hekel gekregen aan het belang van deze ene wedstrijd terwijl dezelfde 25 renners elke wedstrijd tegen elkaar rijden. Nys wint het WK maar 2 keer, maar is 12 jaar de beste veldrijder geweest.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 feb 2018 17:40

+1 voor die laatste zin!
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5688
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 feb 2018 17:52

nog nooit al die aplaudiserende toeschouwers gezien zeker als VDP voorbijkomt? Die "gefrustreerde" Vlaamse "supporters" geven gewoon op alles en iedereen af. Kijk maar eens op om het even welk onderwerp bij bvb het laatste nieuws en je leest niets anders dan negatieve commentaren en vuilspuiterij.
Wat Wuyts betreft, 'k al een paar keer er speciaal op geluisterd en 'k vind niet dat hij lyrischer doet over van aert dan over VDP maar bvb nu zondag op het WK kun je toch moeilijk verwachten dat hij voor VDP gaat supporteren of hij wordt nog uit belgie verbannen. :-)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 02 feb 2018 18:04

Dat ben ik met je eens. Over het algemeen zijn ze behoorlijk positief over de Nederlandse deelnemers. Ook van der Haar en van Kessel worden regelmatig in positieve bewoordingen omschreven.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 feb 2018 18:39

Ik ga voor een spannende wedstrijd zondag.
Mathieu heeft de laatste 2 maanden maar 1 keer echt verloren en dat was op het zware parcours in Namen (er waren redenen voor). Ik denk de wedstrijd het meest vergelijkbaar kwa parcours van de laatste maanden als het wk parcours.
En ook vorig jaar was mathieu in deze periode al de beste renner. En toch won hij het wk niet (om andere redenen ).
Maar genoeg om te hopen op een spannende wedstrijd. Ik hoop alleen dat VDP al niet na een halve ronde 100m voorsprong heeft.

Walter

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 02 feb 2018 19:20

timo2.0 schreef: 02 feb 2018 13:21 Mijn God, als ik de Vlaamse supporters zo bezig zie op de Facebook pagina van Sporza dan is het toch wel in en in triest. Adrie van de Poel deugt niet, ooit gepakt op doping dus zijn zoon deugt ook niet, dus Matthieu is een doper, en bovendien hebben zowel vader en zoon dikke nekken en het zijn huilebalken, en dan is senior ook nog eens parkoersbouwer en uiteraard maakt hij elk parkoers in het voordeel van zijn zoon en in het nadeel van "d'n Wout". Mijn hemel zoveel frustratie bij de zuiderburen.
Ook heel veel "zuiderburen", waaronder mezelf, zijn meer fan van Mathieu dan van Wout hoor. Maar op Facebook ga je natuurlijk altijd minder intelligente reacties vinden.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 feb 2018 11:08

bve schreef: 02 feb 2018 12:43

Wout van Aert is de vraag zelf ook gesteld. Begin december zei hij nog dat zijn voorbereiding zowat identiek was aan het jaar daarvoor. Ondertussen zal hij wel getraind hebben voor het wegseizoen, maar dat (vond hij toen zelf) was geen excuus voor zn vele tweede plekken in het begin van het veldrit seizoen. Toen was WvA gewoon iets minder. De verklaring is meer te zoeken bij Van der Poel. Hij heeft eindelijk eens een goed zomerseizoen gereden en is nu gewoon de beste.
Dat is tegengesproken door Albert en is donderdag nog eens bevestigd in Cyclocross Extra Time (ook Herijgers heeft zich daar al over uitgelaten). Inderdaad zal Wout zelf de laatste zijn om z'n tweede plaatsen te wijten aan z'n aangepast programma, nogal wiedes lijkt me. Ik zou zeggen bekijk gewoon de oude en nieuwe beelden en oordeel zelf.
In Extra Time werd er ook gepraat over het absurde van het trachten aan te houden van de supervorm gedurende december, januari en dit trachten door te trekken tot de voorjaarsklassiekers. Dit is gewoon onmogelijk of je moet tevreden zijn met een 'bijna supervorm'. En dat is precies waar Wout tegenaan botst.

Dat de (Nederlandse) fans van VdP diens hegemonie dit jaar graag toeschrijven aan zijn kwaliteiten is begrijpelijk; maar de relatieve verhoudingen tussen VdP en de andere crossers bevestigen dit niet.

Ik volg het cyclocrossen al tientallen jaren en ben het eens met de analyse van Herijgers (in Knack); VdP is een crack maar er wordt nu niet sneller gereden dan in de tijd van Nys, Stybar, Albert, Boom, Liboton etc. De tijd zal uitwijzen op welke plaats hij in dit rijtje komt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4692
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 03 feb 2018 11:10

Na het zien van de eerste beelden bij de Juniores; eindelijk een echt crossparcours op een wk, eindelijk modder.... :D

Plaats reactie