Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sunweb NL kampioenstrui

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4356
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 29 jun 2017 07:23

Zover ik het gelezen heb, is het aan de ploeg om de trui te ontwerpen. Dat de meeste niet verder komen dan een grote vlag met daarop nog ergens de sponsor namen zou je ook een slecht ontwerp kunnen noemen. Persoonlijk vind ik dat in het internationale circuit best wel iets anders mag met het ontwerp, en als je dat dan doe door de herkenbaarheid van de ploeg goed te verwerken en daarbij ook de vlag nog duidelijk weet te tonen, dan heb je het goed gedaan. Verder snap ik de sponsor belangen ook wel, want nu ziet iedereen dat Sinkeldam wel voor Sunweb rijdt. Met een grote 3 kleur met daarop wat sponsor namen ziet Jan met de pet dat lang niet altijd.

Gebruikersavatar
Joskovic
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 15 feb 2017 11:40
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar Joskovic 29 jun 2017 10:27

Wat een BS allemaal. Een van de grote tradities in het wielrennen is dat de landskampioen trots met een 'echte' kampioenstrui mag rijden. Zoals op bovenstaande foto's...dat waren nog eens echte kampioenstruien. Nu wordt vanwege financiele belangen (zoals we zo vaak zien) heel dat verhaal in de prullenbak gemieterd. Dat het publiek dan ook nog een mooi marketingverhaaltje voorgeschoteld krijgt is de kers op de zure taart.

Echt suf.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 jun 2017 10:42

Ik heb er helemaal geen moeite mee. Ik vind het wel een mooi. Om nu te zeggen dat ik het rood-wit-blauw zo mooi vond, eigenlijk was dat in mijn ogen juist inmiddels nogal suf.
Het verbaast me dat er zoveel zijn die oude tradities in ere willen houden.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 29 jun 2017 11:02

Daar gaat het al mis, met het idee dat een kampioenstrui ontworpen moet worden. Als er één sport is die wansmaak tot de standaard heeft verheven met het kledingontwerp, dan is het wielrennen wel. België heeft het wat dat betreft veel beter geregeld, daar staat gewoon in het reglement van de bond vermeld hoe de trui eruit hoort te zien. Daar hoeft dus niks te ontworpen worden en krijg je dus ook niet dit soort mislukte experimenten.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 29 jun 2017 11:06

Wat zal de sponsor en teamleiding hebben gebaald van alle dagen dan TD in rose of rood reed.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 29 jun 2017 11:15

Ach lang niet zo erg als Movistar afgelopen jaar. Daar kon je het amper zien.
Maak joe woar

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 29 jun 2017 12:18

Ze hadden beter de mouwen ook nog rood-wit-blauw kunnen maken. Dat maakt het wat specialer, maar blijft herkenbaar als team-shirt
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 29 jun 2017 12:34

Ik blijf het geen mooi shirt vinden. Het rood with blauw valt amper op. Juist onze vlag is heel goed met een sponsor naam te combineren. Wit in het midden en Sunweb staat kan precies op dezelfde plek in de zelfde kleuren geuit worden. De andere sponsor namen zijn ook prima zichtbaar als je wit op rood ipv wit op zwart doet. Juist bij het nieuwe shirt staat de sponsor naam er minder duidelijk op omdat hij ruimte moet delen met een vlag en het er veel drukker omheen is en omdat de sunweb tekst rood is evenals de bovenste kleur van de vlag waardoor contrast minder groot is.

En het is vooral bijzonder dat Tom dumoulin wel in een volledige driekleur fietst, tenzij ze die ook aanpassen met het behalen van zijn nieuwe NK titel. Sinkeldam zou juist extra publiciteit voor ze kunnen geven omdat een driekleur meer opvalt dan een zwart/wit shirt in het peloton. Enige reden die ik kan bedenken is dat ze een mooi zwart/wit shirtjes treintje op een foto willen zetten in de tour. Maar dan vraag ik mij af, hoe vaak zal Matthews een treintje nodig hebben?

mokum
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 feb 2015 21:42

mokum 29 jun 2017 12:49

MarkCavendishTUR2014_01.JPG
MarkCavendishTUR2014_01.JPG (13.85 KiB) 1439 keer bekeken
Het lijkt wel of hij kampioen van Engeland is! En dan bedoel ik natuurlijk Sinkeldam en niet Cav. :D

Speedybiker2
Forum-lid
Berichten: 51
Lid geworden op: 17 mei 2014 20:33
Locatie: Rotterdam

Speedybiker2 30 jun 2017 20:00

Karl66 schreef: 29 jun 2017 11:02 Daar gaat het al mis, met het idee dat een kampioenstrui ontworpen moet worden. Als er één sport is die wansmaak tot de standaard heeft verheven met het kledingontwerp, dan is het wielrennen wel. België heeft het wat dat betreft veel beter geregeld, daar staat gewoon in het reglement van de bond vermeld hoe de trui eruit hoort te zien. Daar hoeft dus niks te ontworpen worden en krijg je dus ook niet dit soort mislukte experimenten.
En de Belgisch kampioen heeft ook nog eens een fiets in de nationale Belgische driekleur.

https://sportnieuws.nl/wielrennen/tour- ... ele-fiets/
Duct Tape Is Like The Force: It Has A Light Side And A Dark Side And It Holds The Universe Together.

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 30 jun 2017 22:30

rondje schreef: 29 jun 2017 12:34 Maar dan vraag ik mij af, hoe vaak zal Matthews een treintje nodig hebben?
Phil Bauhaus kan ook lekker sprinten

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 01 jul 2017 08:44

Het truitje van Oliver Naesen mag er wel zijn ;)
Eindelijk verlost van die bruine broek :D
Afbeelding

Plaats reactie