Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Nieuwe regels volgauto's en motoren

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 mar 2017 12:00

Ja idd, met zijn allen bidons gooien naar de mensen die het uberhaupt mogelijk maken dat je kunt koersen... dat zal helpen.

En minder motoren is niet de oplossing, in mijn ogen. Minder pers motoren en wagens wel. Maar voor afzettingen, vrijmaken/houden van wegen en kruispunten, kan je wat mij betreft beter een motor extra hebben, zodat je een keer minder vaak langs het peloton hoeft te knallen, dan dat je erop bezuinigd hebt.
Hangt wel een beetje van de koers af natuurlijk, heb je opties om secundair van punt naar punt te rijden.. dan is dat nog beter natuurlijk.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 mar 2017 13:34

DirkJanMoedt schreef:Ik zag gisteren weer een motor verschrikkelijk hard langs de renners rijden in de koers Strade Bianche.
Ze leren het dus nooit.
Heerlijk lekker generaliseren, bedenk alleen wel dat je 't in veel gevallen over vrijwilligers heb.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

DirkJanMoedt
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jul 2016 12:36

DirkJanMoedt 12 mar 2017 20:12

MarkVeenstra schreef:Ja idd, met zijn allen bidons gooien naar de mensen die het uberhaupt mogelijk maken dat je kunt koersen... dat zal helpen.

En minder motoren is niet de oplossing, in mijn ogen. Minder pers motoren en wagens wel. Maar voor afzettingen, vrijmaken/houden van wegen en kruispunten, kan je wat mij betreft beter een motor extra hebben, zodat je een keer minder vaak langs het peloton hoeft te knallen, dan dat je erop bezuinigd hebt.
Hangt wel een beetje van de koers af natuurlijk, heb je opties om secundair van punt naar punt te rijden.. dan is dat nog beter natuurlijk.
Verkeersinzicht is het enige wat helpt.
Niet ten koste van alles ergens langsrazen maar gewoon wachten tot het daadwerkelijk kan.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6102
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 mar 2017 10:58

Dus je stelt dat het aantal motoren totaal niet uit maakt. En dat je puur afhankelijk bent van verkeersinzicht van de bestuurders? Is jouw voorstel dan om potjes verkeersinzicht uit te delen?

Goede bestuurders zijn essentieel natuurlijk, met ervaring (moet je wel ergens op kunnen doen?).
Maar als je de drang cq noodzaak om in te halen verminderd. Krijg je toch ook al minder vaak de situatie dat er "ten koste van alles" voorbij gereden wordt?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie