Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2017

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 mei 2017 08:23

Misschien twijfelde hij wel een beetje. Toch lijkt het er op dat hij echt vergiste. Anders zou hij ook in dienst van Nibali de laatste kilometers moeten maken en geen energie verspillen.

Gebruikersavatar
jacobusja
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 apr 2017 16:54

Gebruikersavatar jacobusja 11 mei 2017 08:55

daniel1975 schreef:En heeft zich speciaal als lid aangemeld om er over te zeiken.....
Mag dit als je gewoon je mening geeft ??

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 11 mei 2017 09:46

Ja hoor, je mag best je mening geven. Maar om na elke massasprint te gaan lopen zeuren dat het vroeger zo veel beter was, dat is wel een beetje vermoeiend. Daarbij gaf je aan dat de Tour's van Lance zo veel beter waren. Maar volgens mij waren die hetzelfde als de Tour's van Froome. Met de US Postal/SKY-trein verzengend hard naar de laatste berg rijden en daar demarreren.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 11 mei 2017 10:35

@ jacobusja

Tuurlijk mag je je mening geven, maar als je in je post aangeeft dat je verbaasd / teleurgesteld bent dat het een massasprint werd moet je er niet van opkijken dat je wat reacties op het forum krijgt.

Dit is al zo in iedere grote ronde de laatste 10-15 jaar. Sprinttreinen bestaan grofweg (volgens mijn beperkte geheugen) sinds petacchi begin jaren 2000 met fasso bortolo hiermee begon. Daarna kwamen steeds meer ploegen er achter dat dit een concept is wat werkt. Waarbij met name ploegen met cavendish en later kittel / Greipel dit tot kunst hebben verheven.

Om dan nu opmerkingen te maken over de toekomst van het wielrennen is beetje achterhaald en getuigt niet van veel kennis van zaken (sorry, niet persoonlijk bedoeld)
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 mei 2017 10:43

Verder zijn er topics zoals "wielrennen op tv". Laten we het hier over de actuele Giro hebben. Dan bedoel ik uitslagen en wedstrijdverloop, niet wat er anders zou moeten.

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 11 mei 2017 11:12

Cipo reed met Mercatone Uno en Seaco in de TdF vaak ook al met een treintje.

Vandaag potentieel een leuke rit met een klassiek karakter, finale kan leuk worden (ik heb ingezet op Gasparotto en Woods ;) ) en misschien krijgen een aantal klassementsrenners het ook nog op de heupen.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 11 mei 2017 13:48

Ik hoop al een heel voorjaar in diverse koersen op Tom Jelte Slagter die in dit soort finales goed uit de voeten moet kunnen. maar op een of andere manier heeft hij de topvorm (nog) niet te pakken.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 11 mei 2017 14:16

Je kunt beter stellen dat hij in 3 kleine rondjes echt goed is geweest en de rest is het niet veel met zijn vorm.
Campagnolo Ultra Dork

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 11 mei 2017 14:50

Hij heeft ook een paar keer top 10 gescoord (misschien wel top 5?) in het Ardense voorjaar, dat kun je je nu toch niet meer voorstellen. De laatste keer dat hij een beetje niveau haalde was in de Tour of Alberta in 2015 en dat was met tegenstand van bedenkelijk niveau. Zonde, want dat is een type renner die we als NL een beetje missen.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 11 mei 2017 15:02

Tracing_NL schreef:Dit is al zo in iedere grote ronde de laatste 10-15 jaar. Sprinttreinen bestaan grofweg (volgens mijn beperkte geheugen) sinds petacchi begin jaren 2000 met fasso bortolo hiermee begon. Daarna kwamen steeds meer ploegen er achter dat dit een concept is wat werkt. Waarbij met name ploegen met cavendish en later kittel / Greipel dit tot kunst hebben verheven.
In mijn geheugen zie ik de T.I. Raleigh ploeg met een trein in de laatste kilometers om er voor te zorgen dat het juist een sprint werd voor Jan Raas.
Misschien zijn zij wel de grondleggers van de sprinttrein?

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 11 mei 2017 15:03

Theo V schreef:
Tracing_NL schreef:Dit is al zo in iedere grote ronde de laatste 10-15 jaar. Sprinttreinen bestaan grofweg (volgens mijn beperkte geheugen) sinds petacchi begin jaren 2000 met fasso bortolo hiermee begon. Daarna kwamen steeds meer ploegen er achter dat dit een concept is wat werkt. Waarbij met name ploegen met cavendish en later kittel / Greipel dit tot kunst hebben verheven.
In mijn geheugen zie ik de T.I. Raleigh ploeg met een trein in de laatste kilometers om er voor te zorgen dat het juist een sprint werd voor Jan Raas.
Misschien zijn zij wel de grondleggers van de sprinttrein?
Ik voel me jong, ook wel weer eens lekker, thanks! :D

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 11 mei 2017 16:21

Ergens is het ook wel gaaf zo'n perfect getimede sprinttrein.
Maak joe woar

Plaats reactie