Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Starten met het rijden van wedstrijden

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 18 jan 2017 10:46

amclassic-fan schreef:
Zo groot is het risico niet bij trainingskoersjes, al is het wel zo dat hoe lager de categorie des te groter het risico is.
Klopt helemaal. Met een sportklasse licentie mag je bij de trainingswedstrijden (zomeravondcompetitie.info) starten bij nieuwelingen en junioren. 100% dat in de eerste bocht er wat onderuit gaan straks met de eerste wedstrijd. Dat is bijna traditie. Gelukkig mag ik ook bij de elite en amateurs starten.

cheaprider
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mar 2015 11:04

cheaprider 18 jan 2017 11:46

Hubrecht222 schreef:Iemand ervaringen en/of tips voor de Sani-Dump voorjaarscompetitie bij DRC de Mol in Dordrecht?
Ja, ik ben lid van de club en rijd regelmatig mee in die competitie in de b-groep (basisleden/sportklasse). Met goed weer is het vrij druk en een groot peloton. Zorg dat je in ieder geval niet uit het peloton valt, want dan ben je gezien. Mocht het toch gebeuren, rijdt dan lekker rustig door en wacht tot je gedubbeld wordt en sluit weer aan.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 18 jan 2017 12:32

bve schreef:
amclassic-fan schreef:
Zo groot is het risico niet bij trainingskoersjes, al is het wel zo dat hoe lager de categorie des te groter het risico is.
Klopt helemaal. Met een sportklasse licentie mag je bij de trainingswedstrijden (zomeravondcompetitie.info) starten bij nieuwelingen en junioren. 100% dat in de eerste bocht er wat onderuit gaan straks met de eerste wedstrijd. Dat is bijna traditie. Gelukkig mag ik ook bij de elite en amateurs starten.
Ik vind eigenlijk de volwassen een ramp. Die rijden alsof het een wk is terwijl wij Nieuwelingen en Junioren dit ook als training zien. Vaak kunnen die gasten niet sturen en denken ze dat je de perfect bocht kan rijden midden in het peloton.
Maak joe woar

jawie
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 mar 2010 22:07

jawie 18 jan 2017 12:48

Gei-Kek01 schreef:
53x11 schreef:. Klassiekers waren meer mijn ding. De wilde bond klassiekers in Brabant zijn goed toegankelijk en bieden heel wat meer uitdaging dan een trainingskoersje.

War is da?

Ik wil dit een keer meerijden : http://trainingsritten-oss.nl/

Ik ben 37 lentes jong met 90 kg en een lengte van 174 cm
Als iemand nog tips heeft om het einde te halen is dat welkom :oops:

Geen zadel tasje.
1 bidon
liposuctie van 20 kilo
?/???

of gewoon niet doen
gewoon wel doen. Wedstrijdrijden is heel leuk! Gewicht maakt niks uit (tenzij je moet klimmen). Je moet vooral korte inspanningen aankunnen. Aanzetten na een bocht bijvoorbeeld.

hier wat tips bij de buren: http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... =24&t=3807

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 18 jan 2017 13:07

Fietsen?altijd schreef:
bve schreef:
amclassic-fan schreef:
Zo groot is het risico niet bij trainingskoersjes, al is het wel zo dat hoe lager de categorie des te groter het risico is.
Klopt helemaal. Met een sportklasse licentie mag je bij de trainingswedstrijden (zomeravondcompetitie.info) starten bij nieuwelingen en junioren. 100% dat in de eerste bocht er wat onderuit gaan straks met de eerste wedstrijd. Dat is bijna traditie. Gelukkig mag ik ook bij de elite en amateurs starten.
Ik vind eigenlijk de volwassen een ramp. Die rijden alsof het een wk is terwijl wij Nieuwelingen en Junioren dit ook als training zien. Vaak kunnen die gasten niet sturen en denken ze dat je de perfect bocht kan rijden midden in het peloton.
Mijn ervaring is dat nieuwelingen en junioren in elk gaatje duiken wat ze zien, ook al is er geen gaatje. En onderdoor komen op de raarste momenten. Ze hoeven de volgende dag toch niet op hun werk te verschijnen en papa betaalt die nieuwe fiets wel. Ik ben vorig jaar serieus onderuit gegaan omdat zo'n jeugdrennertje zichzelf flink overschatte...

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 18 jan 2017 13:44

Oké we zijn wat impulsief maar ik ben andersom ook al eens op mn bek gegaan.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 jan 2017 15:05

Omdat je een gaatje in wilde dat er niet was?

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 18 jan 2017 15:42

Nee ik ben zelf niet echt zo'n dringer. Iemand voor mij wou ergens tussendoor en dat paste niet. Die voor mij was een volwassene ;)
Maak joe woar

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 18 jan 2017 16:04

Ik doe in m'n enthousiasme soms ook wel domme dingen hoor :mrgreen:

Overigens vind in licentielozen (mogen bij ons ook meedoen) echt gevaarlijk ;)

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 18 jan 2017 16:55

Ik vind iedereen die voor mij rijdt gevaarlijk :mrgreen:

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 18 jan 2017 18:47

Licentielozen zijn zeker gevaarlijk, vooral de sportievere types die te bang zijn om wedstrijden rijden, maar wel het lef hebben om 40 km/h door een stadscentrum te rijden.

@fiets?altijd Mijn ervaring is juist dat de nieuwelingen in bochten link inhalen en dan op de rechte stukken niet bij kunnen benen, vaak luid aangemoedigd (of asociaal opgenaaid) door hun ouders.

Gei-Kek01
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 mar 2016 13:18

Gei-Kek01 18 jan 2017 20:38

amclassic-fan schreef:
Quarantanove schreef: Gewoon niet doen. Zeker niet met deze kou.
Beter a.s. zondag aan de prachtige toertocht bij de Naaldhof mee doen. Kans dat je ''gehavend" thuis komt is bij het rijden van wegwedstrijden en zeker trainingskoersjes behoorlijk wat groter dan bij het toerfietsen.
Zo groot is het risico niet bij trainingskoersjes, al is het wel zo dat hoe lager de categorie des te groter het risico is.

Ik denk niet dat ik veel te vrezen heb van andere.
Andere misschien wel van mij :oops:
What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als een feesie gemist

Plaats reactie