Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2018

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 30 mei 2018 15:56

amclassic-fan schreef: 30 mei 2018 15:50 Doping gerelateerde berichten verwijderd, we gaan hier niet voor de 11e keer over beginnen in dit topic.
Prima joh, zonder de positieve test van Froome en het andere dopingbewijs bij Sky kun je alleen geen discussie voeren over het wel of niet uitzonderlijk zijn van zijn prestatie.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 30 mei 2018 16:21

Wat wel "zorgwekkend" is, is dat hij aldoor vindt dat hij niks fout gedaan heeft. Maar vorig jaar maakte hij al de fout om te verwachten dat Nibali en Quintana Pinot wel voor hem gingen terughalen. Nu verwachtte hij op de klim naar Sappada dat Lopez en Carapaz voor hem gaan werken, waardoor hij tijd verliest. En op de Finestre wacht hij op Reichenbach om voor hem te werken, waardoor hij tijd verliest.
Maar als hij vindt dat hij niks fout gedaan heeft, hoeft hij er niks van te leren en hoeft hij niks te veranderen. Met als gevolg dat hij nog heel wat truien in de toekomst gaat verliezen, omdat hij denkt dat andere ploegen voor zijn trui moeten rijden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3104
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 30 mei 2018 16:31

Hij zei dat hij er achter bleef staan dat hij op dat moment die keuze maakte. "achteraf is het mooi wonen". Dat wil niet zeggen dat hij het een volgende keer niet anders zou doen. Zo snapte hij een dag later na de Nibs en Q. discussie ook dat zij niet wilden rijden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mei 2018 16:39

Aan andere kant gaat het misschien in je voordeel werken als je cool genoeg bent om een eindzege op te offeren als er een paar andere minkukels niet meerijden.

Volgens mij was Tom over 3 weken de sterkste renner maar komt hij inderdaad in etappe 15 en 19 in de problemen omdat hij niet zelf vol wil rijden en dan vooral afdalen. Maar het was ook wel lastig als je 3 weken lang de enige echte uitdager van de roze trui moet spelen zonder noemenswaardige ploeg. Oomen reed mij net iets teveel voor zijn eigen klassement en de rest was onzichtbaar. Vooral in etappe 15 wist hij niet eens dat hij eigenlijk tegen Froome aan het rijden was en niet tegen Yates.
Het is ook moeilijk te zeggen of het anders was uitgepakt als hij die momenten wel alleen naar zichzelf had gekeken. Was het dan wel gelukt of was er een vierde hond met het been vandoor gegaan?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6083
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 30 mei 2018 17:01

Verwachtte hij dat mensen mee zouden rijden? Of probeerde hij ze wanhopig aan boord te krijgen en kon hij zelf niet beter op dat moment? Daar blijven zitten, zonder proberen de samenwerking op gang te krijgen, is dommer. Naderhand zei hij zelf toch ook dat hij 't niet leuk vond, maar dit wel bij koers hoorde?

En wachten op Reichenbach.., die snap ik nog wel, als knecht van pinot verwacht je daar nog wat effort van, omdat pinot ook aan 't opschuiven was in 't klassement. Kennelijk kon die man niet beter, en had hij, idd achteraf gezien, beter niet kunnen wachten. Maar zo gek was de keuze, midden in koers, ook weer niet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 30 mei 2018 17:21

Probleem was dat groep erachter ook flink tijd verloor op groep met Tom, als die er dichter op had gezeten hadden de 4 andere nog wel gas willen geven gok ik.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 30 mei 2018 17:31

De powerdata van Froome etappe 19 zijn terecht

En weer jeukt het:

'Froome, the data says, put out an average of 397 watts over 3.02km and 11 minutes 3 seconds as he rode away from Dumoulin et al, turning the pedals at an average cadence of 95rpm on the 9.3 per cent gradients. His heart rate - the other metric used by Velon - was not made public.'

'Contacted by Cyclingnews, Velon explained that they didn't publish Froome's data at the time because they didn't have it available. The Briton's live tracking system, as with that of numerous other riders, cut out at certain points on the stage and the data was incomplete in the immediate aftermath. With the help of Team Sky, they said, they then went back to 'piece the puzzle together'.

'Velon explained that, rather than putting up full data files, they pick out sections based on what they think will be most interesting to fans'
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bever
Forum-lid
Berichten: 2120
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 30 mei 2018 18:45

Tracing_NL schreef: 30 mei 2018 14:17 Met betrekking tot deze etappe denk ik inderdaad dat (ACHTERAF GEZIEN!) Tom een verkeerde beslissing heeft gemaakt. Op dat moment leek het echter zeer logisch om te wachten op reichenbach. Eenmaal in het dal bleek dat hij er niets aan had. Verder is het gedrag van Lopez Moreno en Carapaz redelijk verwerpelijk. Ze zitten er beiden bij, waarom doen ze dan echt niets? Ik niet begrijp. Pinot was op een hoopje (achteraf!) Dus hij moest het toch alleen doen. Inderdaad met een paar echte kleppers had Froome nooit 3 min gepakt.

Het is ook altijd echt moeilijk. Ik koers zelf ook (kermiskoersen) en achteraf weet je altijd met welke ontsnapping je mee moest zitten. Tijdens de koers is dat erg lastig. Daarom kun je Tom niet echt iets kwalijk nemen. Gewoon een prima ronde gereden en een bevestiging van zijn ronderennerskwaliteiten.
hindsight bias :)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 30 mei 2018 19:52

Uiteraard heeft Tom de Giro 'verloren' door te wachten op Reichenbach en consorten. Maar volgens mij wordt het idee dat Tom misschien wel stuk zat en niet harder kon hier vrij hard genegeerd. In de afdaling je benen stil moeten houden kost natuurlijk tijd, maar daarna waren er nog 70 km's waaronder een aantal vlakke stukken en lopende klimmen. Ook al heeft Tom daar 75%+ van de arbeid moeten verrichten, misschien was hij ook wel a la Pinot of Yates ingestort als hij alles alleen moest doen.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 mei 2018 20:33

ik denk dat er vergeten wordt dat Froome de voorlaatste rit ook nog een stuk sterker leek dan Tom. Volgens mij had hij die dag ook nog tijd kunnen terug pakken op Tom, indien dit nodig zou zijn geweestt.
De rit over de finestre is altijd vuurwerk.'k Heb nog de cassette toen Simoni samen met o.a. Di Luca voorop lag en Savoldelli in verloren positie lag maar onbegrijpelijk ( alhoewel als er een sportbestuurder Bruyneel heet) de hulp kreeg van 2 lottorenners (waaronder een columbiaan denk ik) die zich te pletter reden voor savoldelli waardoor hij toch nog nipt de roze trui kon behouden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 mei 2018 21:01

Er zijn in ieder geval 3 etappes geweest waar tactiek een rol speelde en alle drie pakten niet goed uit voor TD. Daar mag Sunweb wel even naar kijken voordat ze roepen dat ze technisch hoogwaardiger fietsen nodig hebben.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37619
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 mei 2018 22:33

Zorro schreef: 30 mei 2018 17:31 De powerdata van Froome etappe 19 zijn terecht

En weer jeukt het:

'Froome, the data says, put out an average of 397 watts over 3.02km and 11 minutes 3 seconds as he rode away from Dumoulin et al, turning the pedals at an average cadence of 95rpm on the 9.3 per cent gradients. His heart rate - the other metric used by Velon - was not made public.'

'Contacted by Cyclingnews, Velon explained that they didn't publish Froome's data at the time because they didn't have it available. The Briton's live tracking system, as with that of numerous other riders, cut out at certain points on the stage and the data was incomplete in the immediate aftermath. With the help of Team Sky, they said, they then went back to 'piece the puzzle together'.

'Velon explained that, rather than putting up full data files, they pick out sections based on what they think will be most interesting to fans'
Dit past volledig bij het rookgordijn van Sky. Transparantie prediken, maar het tegenovergestelde doen.
Maar ik heb op de vorige pagina geleerd dat we het hier niet meer over doping mogen hebben. Dus dan kan dit draadje dicht omdat deze editie door de froem-case altijd een smerig luchtje blijft houden.
Less is bore

Plaats reactie