Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2018

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 27 mei 2018 22:01

Keezx schreef: 27 mei 2018 21:07
Who the fuck is DM.
Ik denk Du Moulin, een verre achterneef van Tom.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 27 mei 2018 22:34

SiO2 schreef: 27 mei 2018 19:59
Karl66 schreef: 27 mei 2018 12:23 Ach als ik wielerflits zo volg, dan is Poels nu een landverrader, moet hij zijn paspoort inleveren, gaat hij elk criterium bedolven worden onder bier- spuugdouches en hoeft hij nooit meer in een oranje shirtje te rijden. En dat alleen maar omdat hij opdrachten van zijn werkgever uitvoert.

En dan zijn er ook nog mensen hier die verwachten dat hij zijn eigen kopman in de pers aan gaat pakken :roll:
Kijk, dat t jou geen reet interesseert of er schoon gereden wordt of niet, dat is inmiddels bekend. Maar projecteer je eigen gebrek aan ethisch besef a.u.b. niet op anderen.

"En dat alleen maar omdat hij opdrachten van z'n werkgever uitvoert"....Alsof je altijd alles maar blind moet uitvoeren wat je opgedragen wordt, zonder zelf na te denken.
Het kan zijn dat ik geen ethisch besef heb en dat het mij geen reet interesseert of dat er schoon gereden wordt. Maar mijn persoonlijke mening is dat naar aanleiding van het verhaal Froome naar de regels gekeken moet worden en dat er een maximale periode moet komen om je verdediging aan te leveren. Om te voorkomen dat dit soort zaken door blijven etteren.

Maar die regel is er (nog) niet en tot die tijd ben ik er een voorstander van dat verdachten ook rechten hebben en dat verdachten niet door de publieke onderbuik veroordeeld worden. En als jij gelooft dat geloof in de rechtstaat, ook in de sport, een gebrek aan ethisch beseft aantoont, dan is dat echt jouw probleem.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

beni
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jun 2014 09:46

beni 28 mei 2018 06:30

Iedereen gebruikt behalve de Nederlanders. Naïevelingen.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 28 mei 2018 07:35

Als je van sporters verwacht dat ze 3 weken volcontinue op topniveau presteren tijdens een wedstrijdseizoen, dan kun je wel bedenken dat dat niet lukt op louter Zonnatura producten. Ook niet bij de nederlanders.

beni
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 11 jun 2014 09:46

beni 28 mei 2018 08:31

Bij heel veel die op het forum zitten denken van wel ze branden iedereen af behalve lieve Tom met de rest van de Nederlanders. De rabo's waren ook zulke lieverdjes en zo zielig want de rest zat vol behalve onze Nederlanders.

ncornelisse
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51

ncornelisse 28 mei 2018 08:34

Kan me niet voorstellen dat Tankink tot aan de neus vol zit tijdens een grote ronde bijvoorbeeld.

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 28 mei 2018 08:49

Keezx schreef: 27 mei 2018 21:07 Zijn er geen betere media voor een beetje onderbuikgeschimp?
Who the fuck is DM.
Daniel Martin

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 28 mei 2018 09:00

Karl66 schreef: 27 mei 2018 22:34
SiO2 schreef: 27 mei 2018 19:59
Karl66 schreef: 27 mei 2018 12:23 Ach als ik wielerflits zo volg, dan is Poels nu een landverrader, moet hij zijn paspoort inleveren, gaat hij elk criterium bedolven worden onder bier- spuugdouches en hoeft hij nooit meer in een oranje shirtje te rijden. En dat alleen maar omdat hij opdrachten van zijn werkgever uitvoert.

En dan zijn er ook nog mensen hier die verwachten dat hij zijn eigen kopman in de pers aan gaat pakken :roll:
Kijk, dat t jou geen reet interesseert of er schoon gereden wordt of niet, dat is inmiddels bekend. Maar projecteer je eigen gebrek aan ethisch besef a.u.b. niet op anderen.

"En dat alleen maar omdat hij opdrachten van z'n werkgever uitvoert"....Alsof je altijd alles maar blind moet uitvoeren wat je opgedragen wordt, zonder zelf na te denken.
Maar die regel is er (nog) niet en tot die tijd ben ik er een voorstander van dat verdachten ook rechten hebben en dat verdachten niet door de publieke onderbuik veroordeeld worden.
In het geval van Sky is er nu net niet sprake van onderbuikgevoelens, maar is er sprake van feiten:

Post van Havana van een paar pagina's geleden:

Sky is aantoonbaar een ploeg van bedriegers. Testoteronpleisters worden bezorgd, Froome heeft aantoonbaar te veel salbutamol in zn lijf gehad en op Armstrongiaanse wijze worden critici de mond gesnoerd. Meerder renners zijn ook positief bevonden. Er werken of werkten dokters die aantoonbaar in verband zijn gebracht met doping.

Dat is wat er aan de hand is bij Sky en dat heeft niets met onderbuikgevoelens te maken.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 28 mei 2018 09:24

Tom Dumoulin is een Held en de Giro 2018 was een geweldig spektakelstuk.
Ik heb genoten van 3 weken koers.

Ik zit zelf in een soort schisma: Froome wint de Giro op magistrale wijze door een solo van 80km. Waar "we" altijd op hem schelden om alleen in een SKY-train zetel naar de finish te rijden doet hij het nu anders en is het ook niet goed.
Mijn bewondering voor een dergelijk plan/onderneming is groot maar mijn onderbuik borrelt en ook de onderliggende feiten tav SKY en Froome spreken daarbij niet in het voordeel.

Anyway, diepe buiging voor Tom!
Zou het nog iets hebben uitgemaakt wanneer Kelderman er wel bij had kunnen zijn?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 28 mei 2018 09:57

Vande stukjes die ik heb kunnen zien erg genoten, er gebeurde altijd wel wat.. Zo mogen er meerdere rondes gereden worden..

Die BoBo’s in hun ivoren toren hadden dat gezeik voor/tijdens/na de giro gewoon kunnen voorkomen door wel een uitspraak te doen schorsen/niet schorsen simpel.. net het echte leven ze zitten er voor zichzelf, wat het volk vind boeit ze echt niet

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 28 mei 2018 11:08


timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 28 mei 2018 12:09

Het is maar wat je de onderbuik noemt...

https://publications.parliament.uk/pa/c ... /36606.htm
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie