Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 24 jul 2017 17:35

Je kan toch ook het laatste uurtje kijken? Zo uit het werk even voor de buis bevalt mij wel hoor.

lb117
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 11 aug 2016 16:52

lb117 24 jul 2017 20:21

luvene schreef: 24 jul 2017 17:24
i-mac schreef: 24 jul 2017 12:14
rikkert schreef: 24 jul 2017 11:42 Verhaal was dat ullrich niet kwam omdat zijn dochter jarig was. Vond ie belangrijker. Hij schijnt wel uitgenodigd te zijn. Overigens betekent dat niet dat Virenque opeens een mindere leugenaar is.
De Tour is teveel een circus geworden, waar de koers wordt geregeerd vanuit de volgwagen, of hogerhand. Mij allemaal niet gelaten, ik kijk eigenlijk zelden of nooit meer. In de zomer vertoef ik liever buiten in plaats van voor de buis.
Ik ben het geheel met deze tekst heen. De hele dag voor die buis hangen en naar een peloton wielrenners kijken waar zelden of nooit wat gebeurt is slaapverwekkend...... Alleen de echte bergetappes vind ik soms interessant maar ook daar gebeurt er in de regel niet echt veel. Alles word gecontroleerd door ploegentaktiek en iedereen heeft oortjes in. Ik kijk veel liever naar ééndagskoersen zoals Parijs - Roubaix of alle andere grote voorjaarsklassiekers.
Genieten van AGR of LBL en zelfs Milaan San Remo is toch niet veel anders als de tour... op een enkele sprint etappe daargelaten is het 20 km het aanzien waard en voor de rest gewoon goede beeld/kamervulling op de achtergrond.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 jul 2017 20:29

die oortjes moeten er gewoonweg uit. Het parcours en de tijdsverschillen zijn onderdeel van de koers en van een taktiek. Op een bochtig parcours kan iemand bvb proberen uit het zicht te geraken van de achtervolgers waardoor zij (zonder oortjes) niet weten waar zij aan toe zijn. Ook info die de renners bereikt van hun sportbestuurders die rechtstreekse beelden van de koers ontvangen en alles onmiddellijk rapporteren wat er gebeurt buiten het zicht van renners is dodelijk voor de spanning en initiatieven in de koers.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 24 jul 2017 21:43

Aan de finish in Serre - Chevalier gestaan en dag later op de izoard. Als wielerliefhebber een echte aanrader. Wat een circus en wat een sportevenement wat 0 euro kost. (ex reis uiteraard ;) )

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1260
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 24 jul 2017 21:57

kawouter schreef: 24 jul 2017 13:17 Virenque heeft bekend dat hij doping heeft gebruikt. Net zoals Boogerd, de Jong, T. Dekker, Armstrong, Zabel, Kohl, Rasmussen en vele anderen. Waarom is het dan een leugenaar?
Richard heeft jarenlang bij hoog en bij laag beweerd, gezworen bij alles wat hem lief is, dat hij nooit iets heeft gebruikt. Toen de bewijzen onmiskenbaar waren kwam de bekentenis pas. Da's toch wel een beetje dubbel.

Iedereen moet verder voor zichzelf maar bepalen hoe hij naar sporthelden kijkt. Ik zou zijn handtekening wel zijn gaan vragen. Het is toch ook iemand waar ik met een bepaald soort plezier naar heb zitten kijken in die jaren.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2017 22:39

En elk jaar op de 4e maandag van juli vraag je je toch weer af; wie heeft vandaag de etappe gewonnen?
#tochafkicken
Less is bore

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6058
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 24 jul 2017 22:39

fiedoo schreef: 24 jul 2017 20:29 die oortjes moeten er gewoonweg uit. Het parcours en de tijdsverschillen zijn onderdeel van de koers en van een taktiek. Op een bochtig parcours kan iemand bvb proberen uit het zicht te geraken van de achtervolgers waardoor zij (zonder oortjes) niet weten waar zij aan toe zijn. Ook info die de renners bereikt van hun sportbestuurders die rechtstreekse beelden van de koers ontvangen en alles onmiddellijk rapporteren wat er gebeurt buiten het zicht van renners is dodelijk voor de spanning en initiatieven in de koers.
Je wilt helemaal niets meer doen met de tijdverschillen?
Ook niet via een krijtbord op de motor? (old school)
Wordt de koers volgen voor de buis wel een heel stuk onoverzichtelijker. En als je het voor de tv wel doet, dan weet je zeker dat die info, via telefoon, internet, radio of TV, toch wel bij de ploegleiders komt en dus bij de renners.

Bij een sprintetappe zal het verloop echt niet veranderen,behalve dat de vroege vlucht gemiddeld een tikje eerder opgeraapt wordt en heel soms toch nog net aan weg blijft. Komt het aan op koers in finale met bochten, is het tactisch spel er sowieso. Ofwel volle bak rijden, want de streep is niet ver meer en de vluchter moet terug. Of in een kleinere groep, tactisch omgaan met je krachten en bluffen. Maar dat verandert niet door kennis van het aantal seconden verschil met de renner die net weggesprongen is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2017 22:42

Nu kunnen ze wel heeeeel precies uitrekenen wanneer ze de vluchters pakken.
Ik wil het huidige peloton wel eens zien zonder oortjes. Volgens mij weet de helft de finish niet eens meer te vinden. Laat ze zelf weer meer nadenken.
Less is bore

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 24 jul 2017 23:23

MarkVeenstra schreef: 24 jul 2017 22:39
fiedoo schreef: 24 jul 2017 20:29 die oortjes moeten er gewoonweg uit. Het parcours en de tijdsverschillen zijn onderdeel van de koers en van een taktiek. Op een bochtig parcours kan iemand bvb proberen uit het zicht te geraken van de achtervolgers waardoor zij (zonder oortjes) niet weten waar zij aan toe zijn. Ook info die de renners bereikt van hun sportbestuurders die rechtstreekse beelden van de koers ontvangen en alles onmiddellijk rapporteren wat er gebeurt buiten het zicht van renners is dodelijk voor de spanning en initiatieven in de koers.
Je wilt helemaal niets meer doen met de tijdverschillen?
Ook niet via een krijtbord op de motor? (old school)
Wordt de koers volgen voor de buis wel een heel stuk onoverzichtelijker. En als je het voor de tv wel doet, dan weet je zeker dat die info, via telefoon, internet, radio of TV, toch wel bij de ploegleiders komt en dus bij de renners.

Bij een sprintetappe zal het verloop echt niet veranderen,behalve dat de vroege vlucht gemiddeld een tikje eerder opgeraapt wordt en heel soms toch nog net aan weg blijft. Komt het aan op koers in finale met bochten, is het tactisch spel er sowieso. Ofwel volle bak rijden, want de streep is niet ver meer en de vluchter moet terug. Of in een kleinere groep, tactisch omgaan met je krachten en bluffen. Maar dat verandert niet door kennis van het aantal seconden verschil met de renner die net weggesprongen is.
als het toch allemaal geen verschil maakt kunnen die oortjes er dan toch lekker uit?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 25 jul 2017 00:08

fiedoo schreef: 24 jul 2017 23:23 als het toch allemaal geen verschil maakt kunnen die oortjes er dan toch lekker uit?
Ja goed idee en dan in plaats daarvan weer de ploegleiders het peloton in laten rijden om hun boodschap over te brengen. Al die halve en hele ongelukken die je daar mee krijgt, die maken de koers een stuk opwindender.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jul 2017 00:46

Ploegleiders in koers ook afschaffen, dan ben je meteen van dat terugkomen achter de wagens af. Gewoon neutrale motoren inzetten voor de wielen en een paar auto's voor reserve fietsen.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 25 jul 2017 07:51

ik vraag mij af of Mikel Landa zonder gebruik van oortjes ook zo gedisciplineerd zou gereden hebben?
Mikel demarreert, heeft 50 m en hallo hier je sportdirecteur. Wil je eventjes snel terug bij Froome blijven aub?
Echt goed voor de koers zoiets.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Plaats reactie