Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2017

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 23 jul 2017 11:17

Prijs van de superstrijdlust is trouwens een keertje geheel verdiend naar een fransman gegaan.
Als de Gendt die had gewonnen zou belachelijk zijn, aanvallen om alleen maar mee te zitten en zelf zeggen dat als het niet goed voelde hij snel liet lopen. Niet echt 'strijd' denk ik. Ook geen enkele keer succesvol aangevallen.
Maak joe woar

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 23 jul 2017 11:28

De enige prijs die De Gendt in deze tour heeft verdiend is die van domste renner. Zijn manier van rijden was eerder een parodie op de strijdlustigste renner.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
AmstelGoldRaas
Forum-lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15

Gebruikersavatar AmstelGoldRaas 23 jul 2017 11:50

Karl66 schreef: 23 jul 2017 11:28 De enige prijs die De Gendt in deze tour heeft verdiend is die van domste renner. Zijn manier van rijden was eerder een parodie op de strijdlustigste renner.
+1

Zoals Boogerd ook al aangaf is de verkiezing van Barguil gewoon terecht imho. Leuk dat De Gendt honderden (duizenden?) kilometers voorop heeft gefietst, maar het waren vrijwel allemaal kansloze pogingen, in tegenstelling tot die van Barguil.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2017 14:03

Volledig mee eens. Snap de verontwaardiging dan ook niet dat TdG gepasseert is.
Less is bore

christiaan_01
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 okt 2007 17:02

christiaan_01 23 jul 2017 14:22

Keezx schreef: 23 jul 2017 10:07
christiaan_01 schreef: 22 jul 2017 22:41

Op een gegeven moment had Froome 1 minuut achterstand omwille van een kapotte spaak. Hoe kan Froome dat gat dichtrijden met 1 knecht? Als je dan als mogelijk tour-winnaar nóg niet volle bak durft te gaan rijden, verdien je het inderdaad niet om te winnen...
Froome reed harder dan Bardets helpers, zo simpel was het.
Inderdaad. Waarom ging Bardet dan zelf niet harder? Met "rustig" in het wiel van je knechten blijven als je een gat hebt op Froome, ga je de Tour niet winnen.


Karl66 schreef: 23 jul 2017 11:28 De enige prijs die De Gendt in deze tour heeft verdiend is die van domste renner. Zijn manier van rijden was eerder een parodie op de strijdlustigste renner.
De Gendt maakte zich IMO volledig belachelijk. Elke dag vooraan rijden, maar zelden enige rol van betekenis in de finale spelen. Bij Lotto-Soudal moeten ze toch maar een cursusje wielertactiek gaan volgen geloof ik.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2017 14:27

Cursus 'hoe zet ik mijzelf nog verder voor gek' heeft ie wel met vlag en wimpel gehaald:

Thomas De Gendt is boos dat hij niet is uitgeroepen tot meest strijdlustige renner van de Tour de France. De Belg is zo kwaad dat hij het liefst meteen naar huis zou gaan.
De Belgische renner van Lotto Soudal reed de afgelopen drie weken in de Tour de France meer dan duizend kilometer in de kopgroep, maar toch ging de prijs voor de meest strijdlustige renner aan zijn neus voorbij.
De overwegend Franse jury gaf de voorkeur aan Warren Barguil, de Franse klimmer van Team Sunweb. "Het feit dat er vijf Fransen in de jury zitten, heeft zeker een rol gespeeld", zei De Gendt zondagochtend voor vertrek vanuit Marseille naar Parijs, waar de slotetappe wordt verreden.
"Als er vijf Belgen in de jury gezeten hadden, zou de uitslag er anders uitgezien hebben. Dus dat bewijst dat de samenstelling niet klopt. Laat tenminste een internationale jury zich daarover uitspreken."
"Ik ben heel, heel ontgoocheld. Ik heb zin om meteen naar huis te gaan.''


Man man, wat laat je je dan kennen zeg.
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 23 jul 2017 14:31

daniel1975 schreef: 23 jul 2017 14:03 Volledig mee eens. Snap de verontwaardiging dan ook niet dat TdG gepasseert is.
Heeft te maken met de interpretatie van het woordje strijdlust. De connotatie die hierboven wordt toegevoegd; namelijk het resultaat van een aanvalsactie, is niet inherent aan het woord strijdlust.
Dat Barguil die zou krijgen vanwege het succes dat verbonden was aan zijn acties is een illusie, Barguil krijgt de prijs vanwege zijn nationaliteit. De jury bestaat uit vier op zes Fransen en er zijn geen objectieve criteria om de prijs toe te kennen. Dan weet je het wel.

Bardet kreeg de prijs ook al eens (2015) ten nadele van Peter Sagan (die nagenoeg elke dag de show stal, maar de verkeerde nationaliteit had).

Christophe Riblon (2013) had ook de juiste nationaliteit.

Jeremy Roy (2011) kreeg ook al eens die prijs, hij won ook geen rit maar had wel de juiste nationaliteit.

Voor het overige veel Jalabert, Virenque, Chavanel, Durand...

christiaan_01
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 okt 2007 17:02

christiaan_01 23 jul 2017 14:35

TdG heeft niet veel strijdlust getoond. Veel vooraan gereden, dat wel. Maar als je strijdlust hebt dan wil je vechten om te winnen.

Ik herinner me enkel beelden dat ie kansloos werd opgeslokt door het peloton of door achtervolgers. Iemand die de superstrijdlust wil winnen, moet in ieder geval regelmatig meedoen om de overwinning. Dat heb ik TdG nooit zien doen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12633
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 jul 2017 15:47

Toch vind ik het vreemd dat elke keer Sky wordt genoemd die de tour saai maakt door een aantal.
Froome wordt nu in mindere vorm ook nog de winnaar.

De rest brengt sky in deze positie. Er gaan er in de eerste week twee op de grond liggen en deze keer lag het niet aan andere, dus het wordt hem ook wel makkelijk gemaakt. Dan blijven er renners over die niet kunnen tijdrijden, behalve Uran. Dus wat heeft ie te vrezen.

Dan nog de extra motivatie van al dat gefluit en daar staat ie weer hoor!
Er is er echt maar 1 die froome van een volgende zegen kan houden en dat is TD. Met hem gokt ie het niet om met 23s verschil een tijfrit in te gaan. Dan moet hij ook uit z,n hok.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 jul 2017 16:48

De Gendt mag de prijs voor de strijdlust krijgen als hij NU aanvalt. Overigens als hij een statement wil maken is DIT (de etappe is 1 km oud) het moment.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37638
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2017 17:04

Tuurlijk zijn fransen niet eerlijk bij het toekennen van de strijdlustprijs. Chauvinisme is tenslotte een frans woord.
Alleen in dit geval ben ik het als ovjectieve hollander wel eens met de keuze. Barguil heeft serieus gestreden, pech gehad (3mm op de streep) en gewonnen. Als ik dat tegenover kansloos meerijden in ee kopgroep zet is het voor mij duidelijk. Dan heeft Mollema nog meer recht van spreken dan TdG.
Less is bore

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 23 jul 2017 17:30

Gastheerg schreef: 23 jul 2017 16:48 De Gendt mag de prijs voor de strijdlust krijgen als hij NU aanvalt. Overigens als hij een statement wil maken is DIT (de etappe is 1 km oud) het moment.
Sky aan de champagne en het bier...ik begrijp niet waarom er niet keihard weggereden wordt door bijv. Uran.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie