Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 18 jul 2011 20:52

Ze hebben in ieder geval de mogelijkheid om morgen wat te proberen op de Col de Manse. Misschien niet om het hele gat dicht te rijden maar het kon nog wel eens een secondenspel gaan worden en dan is alles meegenomen.

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 18 jul 2011 20:56

Ik hoop dat contador weer een beetje in orde is en dat hij morgen durft aan te vallen. In de afdaling naar de finish zou hij toch ook wat tijd kunnen pakken op de schlecks. Overigens geldt dat ook voor samuel sanchez, die geweldig kan dalen en misschien wat tijd kan goedmaken.

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 18 jul 2011 21:38

Na een soort culinaire hoogtestage weer terug in het land.
Alleen het fietsen zelf ontbrak aan een voor de rest identiek rennersbestaan ,van een klein weekje (lees:Veel eten , rusten en verplaatsingen)

Wat tref je dan aan in de Tour:
Een Contador die doodleuk kan volgen op alleen zijn talent.
Ieder ander was allang op meer dan een half uur gereden.
Schlecks overtuigen nog steeds niet.
Evans wacht op zijn tijdrit.
Gesink is bruut geveld door een val.
Van den Broeck al niet minder.
Basso,bleek ook deelnemer te zijn.
Voeckler,in het geel.
Dan kan iemand veel,heel veel ,ook nu weer.
Spannend tot het einde dus.

Het lijkt weer net zo een Tour als die van 2008 te worden.
Niemand kan echt het verschil maken.
En bij aankomst in Parijs moet je goed nadenken waar nu eigenlijk de definitieve strijd om het klassement is gestreden.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 19 jul 2011 08:45

En hebben jullie Leo van Vliet gisteren nog gehoord op de radio? Hij was ook niet positief over de verrichtingen van de Nederlanders. Hier een samenvatting van zijn verhaal.

http://www.bndestem.nl/sport/wielrennen ... 135423.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Of zou hij er ook geen verstand van hebben? ;)
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 19 jul 2011 08:54

oldandslow schreef:Of zou hij er ook geen verstand van hebben? ;)
Dat geeft hij zelf al aan hè? Leo is van de oude stempel. Wellicht is het hem niet opgevallen dat alle renners die top 10 eindigen met wattages en hoogtestages bezig zijn. Of moeten de Schleckjes, Contador, en al die anderen hun SRM-meters maar rustig houden en moet hij opeens op gevoel gaan koersen?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 jul 2011 09:39

Nou, daar had ik het pas over met een renner, dat er veel jonge jongens zijn die zo vasthouden aan de getalletjes, omdat ze niet beter weten, daar zijn ze mee opgegroeid. Dat het weleens goed zou zijn om al die getalletjes af en toe niet te hebben en inderdaad op gevoel te koersen. Want wat gebeurd er met zulke jongens weleens, ze hechten meer waarde aan de getallen dan aan wat de benen zeggen.

Het is inderdaad zo dat het hele profpeloton met wattages in de weer is, niet alleen Gesink.

Nu denk ik zelf dat het bij Gesink niet het geval is. Hij is inderdaad wel het sort renner dat zich zeer nauwkeurig voorbereid, maar de getalletjes hebben hem hier niet verneukt. Die valpartij is niet niets geweest, de rug speelt zo'n enorme rol in je hele fietsbeweging, ik geloof wel dat dat hem de das om heeft gedaan. Je hoort veel mensen over zijn moraal, maar als ik pijn heb is de moraal ook wat moeilijker te vinden.
Ik vind het gek dat iedereen vergeten lijkt de zijn dat de beste jongen vorig jaar 6e was, Gesink is geen prutser hoor, de verwachtingen liggen aan onze kant wat hoog en iedereen roept maar wat. We roepne meer dan in de vorgaande jaren.

Ik word er een beetje moe van, dat gezeur over gesink. Laat die jongen toch.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 19 jul 2011 10:06

superrose schreef:Gesink is geen prutser hoor, de verwachtingen liggen aan onze kant wat hoog en iedereen roept maar wat.
Ik word er een beetje moe van, dat gezeur over gesink. Laat die jongen toch.
Hij heeft zelf ook gezegd dat hij voor het podium ging, dus dat is niet zo raar dat we dan daar naar kijken.

Wat betreft je woorden over de getalletjes, ben ik het gedeeltelijk met je eens. Ik denk dat als je (tegenwoordig) een grote ronde wil winnen, is het heel belangrijk dat je gedoseerd met je krachten om gaat, niet te vaak in het rood gaat, etc. Vandaar ook dat berekenende gefiets. Het risico van in het rood gaan en dat de volgende dag bekopen is te hoog. Maar tegelijkertijd, als je een ousider bent, is zo'n risico het misschien wel waard. Een fitte Gesink, zie ik niet winnen van een fitte Contador, fitte A. Schleck, etc, als je er dezelfde tactiek op na houdt. Een keer gek doen en een etappe winnen om vervolgens te kijken waar het schip strand lijkt me niet slecht. Maar allicht onderschat ik het belang van een 5de plek in het eindklassement. Een mooie etappe winnen spreekt mij persoonlijk meer aan.

Overigens, is de afdaling van vandaag moeilijk genoeg voor een goede daler om tijd te kunnen gaan pakken? Dat is dan namelijk wel iets wat ik zie gebeuren. Zeker als er ook nog neerslag is.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 19 jul 2011 10:23

Zou zomaar kunnen. Misschien kan Voeckler zijn voorsprong nog wat uitbreiden. Die gozer gaat volgens mij prima naar beneden en is niet bang voor een beetje regen. Eens kijken of ze hem dan wel serieus gaan nemen.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 19 jul 2011 10:28

Ik moet van Vliet toch ergens gelijk geven.
Laat ik eerst en vooral melden dat de vermogensmeters volgens mij essentieel zijn voor de renners. Maar er is iets heel belangrijks wat je niet op de vermogensmeter kunt zien en dat is: hoe goed is je tegenstander. Die renners weten nu allemaal dat ze in de laatste 3 kilometer x minuten aan Y vermogen kunnen rijden, maar ja dat weten ze allemaal en als je iets minder bent dan de andere dan betekend dat echter nog steeds dat je kort een sprintje kunt trekken om het wiel te pakken en dan met 10w minder in het wiel kunt blijven zitten. De onzekerheden waar ze mee zitten worden zo beperkt tot de laatste paar kilometer en blijven meestal binnen de seconden, als ik op de praatprogramma's het woord LAF hoor dan moet ik ze 100% gelijk geven: de angst om te verliezen is veel groter dan de wil om te winnen en dat wordt door de wetenschap van de vermogensmeters alleen ondersteund.

Kompleet tegenstrijdig is trouwens het feit dat de eerste topper die ik zelf in een tour tijdens de wedstrijd met vermogensmeting heb zien rijden dit net gebruikte om gedurende een lange ontsnapping het hele peloton op minuten te rijden (Landis en hij gebruikte ook wat Testosteron maar dat is niet zo belangrijk in deze discussie)
Afbeelding

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5683
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 19 jul 2011 11:09

Ik denk als Contador de tour wil winnen Samuel Sanchez nog een belangrijke rol zou kunnen spelen. De superdaler met de superklimmer aan de haal zou nog voor vuurwerk kunnen zorgen.
Anders zie ik geen mogelijkheid om voor de laatste klim Contador alleen weg te zien rijden. Indien hij wacht tot op de laatste col gaat hij maximum zowat anderhalve minuut terugpakken op de Schlecks, en wat met Cadel?
Voeckler wordt zowat vijfde in de tour.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 19 jul 2011 11:14

Lees op nusport dat ze niet verwachten dat de sneeuwval (!) problemen gaat opleveren. Ze verachten dat dat donderdag weer weg is gesmolten.

rogiervanrijn
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 mei 2011 17:51

rogiervanrijn 19 jul 2011 11:31

Het sneeuwt nu als een gek op de Agnel, en op de Galibier. Vanaf 2200 meter sneeuwt het, zo'n vijfhonderd meter lager dan voorspeld.... Het zal inderdaad wel op tijd wegsmelten, alhoewel ze niet heel erg goed weer verwachten voor donderdag. En voor vandaag is het echt noodweer rondom Gap.

Gesloten