Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK 2015 Richmond

Gebruikersavatar
vantheman
Forum-lid
Berichten: 608
Lid geworden op: 29 aug 2009 14:29
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar vantheman 27 sep 2015 21:56

Mooie winnaar, maar ook complimenten aan de Nederlandse ploeg.
Ze hebben er een mooie koers van gemaakt.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 27 sep 2015 22:03

Mooie Kampioen.
Ik begon hem twee jaar geleden een beetje arrogant aan het worden maar vanaf dit jaar ben ik hem meer gaan waarderen.

Een goede Nederlandse ploeg gezien maar dit parcours was net niet selectief genoeg, jammer.

ruud_k
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 14 mei 2010 18:51

ruud_k 27 sep 2015 22:06

Goed gedaan van Sagan ! En ik gun het hem wel, mooie bekroning op z'n seizoen.

Tom zat er ook mooi bij op het einde, jammer dat het parcours niet net iets selectiever was. Maar ik zie al uit naar de voorjaars klassiekers.

c.zaballa
Forum-lid
Berichten: 1039
Lid geworden op: 12 feb 2009 12:24

c.zaballa 27 sep 2015 22:12

vantheman schreef:Mooie winnaar, maar ook complimenten aan de Nederlandse ploeg.
Ze hebben er een mooie koers van gemaakt.
+1 Erg genoten ook van de ijverige Gesink.
Gazelle Team TVM \'99

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 27 sep 2015 23:33

HPO schreef:YES! Wat een ontzettende baas is t ook die Sagan! Heerlijk dat ie er ook op t podium een showtje van maakt. Alleen nog even de tekst van zn volkslied uit zn hoofd leren, haha.
Eens , alleen jammer dat hij sinds dit jaar zich in het Engels laat interviewen.
Daarvoor antwoordde hij steeds in het Italiaans en dat maakte hem beter verstaanbaar en klinkt toch heel wat beter dan dat Engels wat in het wielrennen eigenlijk niet thuis hoort.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3107
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 28 sep 2015 06:48

c.zaballa schreef:
vantheman schreef:Mooie winnaar, maar ook complimenten aan de Nederlandse ploeg.
Ze hebben er een mooie koers van gemaakt.
+1 Erg genoten ook van de ijverige Gesink.
Ja, en Mollema vooruit. Zelf heb ik Lars Boom niet echt gezien. Dumoulin was meer een schaduwkopman en bijna op het podium beland. Ik moest nog wel even denken aan de discussie rond het NK. Toen werd gezegd dat als je niet aan het NK deel neemt, je de volgende keer ook niet voor het WK in aanmerking komt. Daar moeten ze nog maar eens over nadenken.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5743
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 28 sep 2015 08:03

Quarantanove schreef:
HPO schreef:YES! Wat een ontzettende baas is t ook die Sagan! Heerlijk dat ie er ook op t podium een showtje van maakt. Alleen nog even de tekst van zn volkslied uit zn hoofd leren, haha.
Eens , alleen jammer dat hij sinds dit jaar zich in het Engels laat interviewen.
Daarvoor antwoordde hij steeds in het Italiaans en dat maakte hem beter verstaanbaar en klinkt toch heel wat beter dan dat Engels wat in het wielrennen eigenlijk niet thuis hoort.
Want Italiaans wordt door 80% van de bevolking gesproken en wielrennen is geen mondiale sport dus hoef je geen Engels te spreken???? :mrgreen: :twisted:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 sep 2015 08:13

Quarantanove schreef:
HPO schreef:YES! Wat een ontzettende baas is t ook die Sagan! Heerlijk dat ie er ook op t podium een showtje van maakt. Alleen nog even de tekst van zn volkslied uit zn hoofd leren, haha.
Eens , alleen jammer dat hij sinds dit jaar zich in het Engels laat interviewen.
Daarvoor antwoordde hij steeds in het Italiaans en dat maakte hem beter verstaanbaar en klinkt toch heel wat beter dan dat Engels wat in het wielrennen eigenlijk niet thuis hoort.
Welkom in het nieuwe millennium, waar wielrennen in meer dan 5 landen leeft. ;) Niet meer dan normaal om in Amerika een interview in het Engels te doen, zeker als de hele wereld mee kijkt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mrcl
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 21 mar 2010 19:51

mrcl 28 sep 2015 08:54

ruud_k schreef:Goed gedaan van Sagan ! En ik gun het hem wel, mooie bekroning op z'n seizoen.

Tom zat er ook mooi bij op het einde, jammer dat het parcours niet net iets selectiever was. Maar ik zie al uit naar de voorjaars klassiekers.
Eerst zondag nog Il Lombardia!

Als er toch geen Nederlander wint op een WK, dan maar Sagan. Geweldig, het is hem gegund. En dat interview na afloop had 'ie net zo goed in het Slowaaks kunnen doen want was compleet onnavolgbaar verhaal over het vluchtelingenprobleem, hahaha.

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 28 sep 2015 09:44

Zeker mooie en verdiende kampioen. Zelden zoveel verliezers gezien die toch met een lach/respect voor de winnaar over de finish kwamen.

Ook mooi werk van de Nederlanders gezien. Gesink heeft zijn kopmanschap voor Rio alvast verdient met al zijn sleur werk. Ben ook wel benieuwd wat die in Lombardije laat zien straks, steekt in goede vorm. Jammer dat de aanval van Niki net niet sterk genoeg was, later op 23rd street leek ie daardoor te ver van achter te zitten om te reageren (als hij de kracht daar nog voor had gehad).

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 sep 2015 10:11

Volgens mij was dat wel een gevalletje van 'echt' niet goed genoeg, in plaats van 'net' niet goed genoeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 28 sep 2015 21:20

amclassic-fan schreef:
Quarantanove schreef:
HPO schreef:YES! Wat een ontzettende baas is t ook die Sagan! Heerlijk dat ie er ook op t podium een showtje van maakt. Alleen nog even de tekst van zn volkslied uit zn hoofd leren, haha.
Eens , alleen jammer dat hij sinds dit jaar zich in het Engels laat interviewen.
Daarvoor antwoordde hij steeds in het Italiaans en dat maakte hem beter verstaanbaar en klinkt toch heel wat beter dan dat Engels wat in het wielrennen eigenlijk niet thuis hoort.
Welkom in het nieuwe millennium, waar wielrennen in meer dan 5 landen leeft. ;) Niet meer dan normaal om in Amerika een interview in het Engels te doen, zeker als de hele wereld mee kijkt.
Helaas waar waardoor het wielrennen enorm aan charme heeft ingeboet.

Plaats reactie