Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 aug 2020 22:09

Nou, volgens de regels mag je niet op de stoep. Ik vond het daarom niet zo handig om te doen. Vooral als dat de beslissende demarrage was geweest, kon het hem duur komen te staan.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 27 aug 2020 08:13

Dat is idd weer typisch; we hadden afgesproken dat veiligheid belangrijk is; dus stoeprijders moeten uit de wedstrijd (wat ze in de vlaamse klassiekers ook effectief doen). Een favoriet doet het en die mag rustig in de wedstrijd blijven....we juichen het zelfs toe.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 27 aug 2020 08:15

Ps; maar hij maakte er wel een goede wedstrijd van. Alleen sneu van die laatste ronde waarn niets gebeurd.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 aug 2020 08:48

bartaspin schreef: 26 aug 2020 22:04 Die demarrage over de stoep was echt geweldig!
Integendeel. Hij had direct uit koers gehaald moeten worden.

Twee weken lang staan de kranten vol over veiligheid in het wielrennen. Het ene na het andere TV programma besteed aandacht aan wielrennen terwijl ze daar normaal niet naar omkijken.
Het is helemaal niet geweldig maar respectloos naar de afspraken en ook wel een beetje een middelvinger naar de te ruim gevulde ziekenboog die het wielrennen op dit moment heeft.

De regels zijn simpel: niet op het fietspad. Dat is niet omdat we bang zijn dat renners een meter afsnijden. Dat is om 1 hele simpele reden: veiligheid!

Ik zie iemand als vd Poel heel graag koersen en ik vind hem een enorme verrijking voor de sport maar ook hij heeft zich aan de regels te houden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 aug 2020 09:00

Mee eens.., nu stonden een paar supporters net na de bocht.., Dus weinig erg. Maar dat weet je niet als je die actie vlak voor de bocht inzet.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 27 aug 2020 09:20

Sinds wanneer zijn regels er voor iedereen?

bartaspin
Forum-lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 05 dec 2011 09:32

bartaspin 27 aug 2020 09:33

Had zelf de regelgeving mbt het stoep rijden niet meegekregen. Regels zijn regels, het mag dus niet, mee eens.

Ik vond het wel een prachtige actie om te zien. Jammer dat dit soort momenten dan misschien gaan verdwijnen. Als daarmee de veiligheid van het wielrennen verbetert is het doel uiteraard behaald. Soms moet je echter juist een stoeprand nemen om de koers veiliger te maken.....

En dit mag dan natuurlijk ook niet meer. https://www.youtube.com/watch?v=VTYsD0Tpa9w

Jammer

el_loco
Forum-lid
Berichten: 952
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 27 aug 2020 10:06

Gastheerg schreef: 27 aug 2020 08:48
bartaspin schreef: 26 aug 2020 22:04 Die demarrage over de stoep was echt geweldig!
Integendeel. Hij had direct uit koers gehaald moeten worden.

Twee weken lang staan de kranten vol over veiligheid in het wielrennen. Het ene na het andere TV programma besteed aandacht aan wielrennen terwijl ze daar normaal niet naar omkijken.
Het is helemaal niet geweldig maar respectloos naar de afspraken en ook wel een beetje een middelvinger naar de te ruim gevulde ziekenboog die het wielrennen op dit moment heeft.

De regels zijn simpel: niet op het fietspad. Dat is niet omdat we bang zijn dat renners een meter afsnijden. Dat is om 1 hele simpele reden: veiligheid!

Ik zie iemand als vd Poel heel graag koersen en ik vind hem een enorme verrijking voor de sport maar ook hij heeft zich aan de regels te houden.
Tuurlijk man, hij fietste zeker ook te hard? Niet verantwoord als je dan valt, je kunt wel wat breken. :cry:

Veiligheid is belangrijk, maar het zijn geen peuters. Laten we alsjeblieft niet doorslaan in de rubbertegel samenleving! Als je niet wilt dat renners gebruik maken van een stuk weg moet je er een hek neerzetten, zeker op een afgesloten parcours als gisteren.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6057
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 27 aug 2020 10:09

Nou, dat laatste met Sagan is geen stoep, maar een vluchtheuvel.., Volgens mij zijn daar geen regels voor.

De stoepregel is er om renners, maar vooral ook publiek te beschermen.., En metname in vlaamse koersen (vraag me niet waarom), is het nog al eens dringen op de weg, met een stoep of fietspad ernaast die erg aanlokkelijk is. Maar daar zijn nogal eens botsingen geweest met publiek. En zelfs publiek dat in de berm tussen stoep en de weg staat, waar fietsers dan via de stoep achterlangs gaan.
Dat is bij zo'n vluchtheuvel niet aan de orde.

In de ronde van Wallonie, week of wat terug, zijn nog 3 man bestreft met 20 seconden, vanwege een demarage over de stoep op een helling. (waar het ook prima kon, geen publiek.,. maar regels zijn regels).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 aug 2020 11:39

Voorlopig programma Van der Poel:
flag-it 1 augustus: Strade Bianche
flag-it 5 augustus: Milaan-Turijn
flag-it 8 augustus: Milaan-San Remo
flag-it 12 augustus: Gran Piemonte
flag-it 15 augustus: Ronde van Lombardije

flag-it 7-14 september: Tirreno Adriatico
flag-fr 20 september: Les Gets (MTB) (met een groot vraagteken)
flag-be 30 september: Waalse Pijl
flag-be 4 oktober: Luik-Bastenaken-Luik
flag-nl 10 oktober: Amstel Gold Race
flag-be 18 oktober: Ronde van Vlaanderen
flag-fr 25 oktober: Parijs-Roubaix
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 aug 2020 11:47

Dit is toch verouderd? Les gets is al lang afgelast, nk en ek heeft hij wel gereden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 aug 2020 12:17

Klopt. Maar het ging mij even om de data van de Tireno en de klassiekers
Do or don’t, there is no try

Plaats reactie