Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 09 jun 2021 22:27

Precies! Ik denk ook dat daar een groot verschil ligt.
Overigens geeft Mathieu van der Poel zelf aan dat hij geen moeite gaat doen om aan te klampen. Hij snapt ook wel dat hij af en toe rustiger moet doen om fit te blijven voor Tokio.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 09 jun 2021 22:55

Maar daarom os het nog wel spannend om te zien hoe hij het hooggebergte doorkomt.
Ik verwacht ook niet meteen een wonderlijke actie van hem want hij weet als geen ander zijn doelen te stellen en de OS is in die zin zijn belangrijkste dit jaar denk ik.

Maar je weet het maar nooit met die kerel
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 09 jun 2021 23:35

Mathieu kan natuurlijk ook een meer dan gemiddelde tijdrit rijden. Hij heeft zich er echter nog niet toe gezet.

Winter na winter jaagt hij al in tientallen crossen zijn hartslag voor langere tijd de hoogte in. Die winst in Binck Bank was 1 lange TT. In Tirreno idem. Op NK ook al een heel lange inspanning met belachelijk gemiddelde wattage. Dus hij hoeft het zeker niet enkel van een intensieve versnelling te hebben.

Bovendien heeft Wout die versnelling ook, dus het is niet iets wat die twee echt onderscheidt.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12460
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 jun 2021 09:28

Om MTB explosief te blijven, moet je niet te lang hard rijden. Maar kort heel hard :-)

Hij kan het best wel, maar het is toch iets anders. Wout kan denk ik veel langer een constant hoog vermogen trappen. Dat is meer een Cancellara. MvdP is grilliger.

Volgens mij zat er in de Tireno niet veel verschil tussen MvdP en WvA in die etappe, maar ik weet het ook niet meer zeker.

WvA zit veel rustiger op zijn fiets dan MvdP. Ik wil niet zeggen dat het Alaphillip is :-)

Daar zit denk ik echt wel een verschil. Ik zie MvdP geen vlakke tijdrit van WvA winnen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 jun 2021 09:35

Vandaag een wat vreemde etappe: vanuit de start meteen een col van eerste cat op. Dan heel lang vlak(isch) om vervolgens richting streep nog eens een eerste cat op te knallen, kleine afdaling en weer omhoog richting finish
Dus: veel hersteltijd in het vlakke tussenstuk…..
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 jun 2021 09:57

Enzzo schreef: 09 jun 2021 22:55 Maar daarom os het nog wel spannend om te zien hoe hij het hooggebergte doorkomt.
Ik verwacht ook niet meteen een wonderlijke actie van hem want hij weet als geen ander zijn doelen te stellen en de OS is in die zin zijn belangrijkste dit jaar denk ik.

Maar je weet het maar nooit met die kerel
Het is voor MVDP te hopen dat hij in Zwitserland in de bergen op een flinke achterstand gereden wordt, en dat hij in de TdF niet in het groen (of nog "erger", in het geel) komt te rijden. Dan kan hij tenminste legitiem rustig aan doen (en uitstappen in de TdF) en komt zijn voorbereiding voor de Spelen niet (nog meer) in gevaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 10 jun 2021 10:49

ik verwacht dat van der Poel zich niet bovenmatig gaat inspannen in de berg etappes. Verwacht dat hij die als een trainingsblok ziet en dan zowel deze week als straks in de Tour. Er is voor hem niets te winnen door wel zijn best te doen aangezien hij het eindklassement sowieso niet gaat winnen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6054
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 10 jun 2021 10:51

Ik hoorde dat vd Poel de beklimmingen op zijn mtb gaat afleggen.., om zijn rug wat te oefenen. Net als tijdens zijn hoogte stages wat afwisselen tussen racefiets en mountainbike :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 10 jun 2021 11:09

En de afdaling neemt hij door de naast gelegen bossen :mrgreen:
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37362
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 10 jun 2021 12:03

Dan is ie nog steeds sneller dan Evenepoel via de weg :twisted:
Less is bore

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8926
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 10 jun 2021 12:11

BartNL schreef: 10 jun 2021 10:49 ik verwacht dat van der Poel zich niet bovenmatig gaat inspannen in de berg etappes. Verwacht dat hij die als een trainingsblok ziet en dan zowel deze week als straks in de Tour. Er is voor hem niets te winnen door wel zijn best te doen aangezien hij het eindklassement sowieso niet gaat winnen.
Ik hoop het. Het is wel iemand met een echte winnaarsmetaliteit hè? Dit van te voren bedenken is 1, het ook uitvoeren op het moment dat je kort in het klassement staat is iets anders. En dan zijn er nog de sponsorbelangen.

Ik zie iig MVDP 10 keer liever het goud op de XCO winnen in Tokyo, dan de gele trui in Zwitserland, of de groene in Frankrijk!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 10 jun 2021 12:43

Wellicht was gisteren niet zo inspannend door het laten lopen van de kopgroep. Dan kan hij vandaag prima een FTP testje aan op die pukkel van ruim 8%. Kijken wat dat brengt. En dan de rest van de week km's afhaspelen als training.

Plaats reactie