Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 feb 2016 08:25

De tijd is wel zeer kort om zich "om te scholen".
Maar van een klasbak als VDP mag je niks uit sluiten. Op een echt technisch parcours is hij kansloos maar anders kan hij volgens mij zelfs podium halen, hard rijden kunnen de crossers als de besten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 feb 2016 10:47

robbebopper schreef: Maar, en dat is ook het leuke van de plannen van van der Poel, het is erg interessant hoe dit zich gaat ontwikkelen.
Idd, het is gewoon leuk om te zien wat hij gaat doen. Hij is zo goed, hij kan gewoon heel veel kanten op. OS op de mountainbike, maar misschien wint hij over 6-8 jaar ook wel L-B-L.
Ik hoop vooral dat hij niet té lang blijft 'hangen' in het crossen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 08 feb 2016 10:54

Vergis je niet, Mathieu is een van de meest technische veldrijders, dus de omschakeling kan nog wel eens meevallen. Voor Marianne, was dat heel anders, dat was technisch een van de minste veldrijders, die was gewoon veel sterker dan de rest, maar dat viel in het MTBen weg.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 08 feb 2016 11:27

Mooi om te zien idd, hoe hij bochten over 2 wielen slippend comfortabel neemt. heel veel gevoel in zijn donder. Springen over de planken ging eens mis maar de pirouette was dan wel weer heel kunstig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 08 feb 2016 11:28

Zit je bij veldrijden trouwens niet ingeklikt, hoe komen ze zo makkelijk los?
Afbeelding

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 08 feb 2016 11:35

Gewoon SPD'tjes.
Skills.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3084
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 08 feb 2016 11:41

hier (klik) vermoeden ze XTR M9000

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12463
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 feb 2016 11:48

ottorongo schreef:Ik zie hier vooral een snelheidsrace,enorme lange stukken biljardtafel vlakke stukkenMet wat los geplaatste rotsen die te omzeilen zijn De rotspartijen over de breedte van de weg zijn afgevkakt of met lopend beton overgoten.Ik mis hier de afdalingen tussen de bomen meet zeer korte bochten met grillige rotspartijen waar de snelheid, wegens de moeilijkheidsgraad, zeer laag is.zoals in Duitsland, Zwitserland of België (Houffalize). Nee het kan me niet bekoren.
Dat is echt onzin, ga het eens in het echt bekijken! Vraag het Vos eens die kwam er ook best wel van terug.

"Met wat los geplaatste rotsen die te omzeilen zijn" ja, en dan win je dus de wedstrijd niet.....

Los van dat laat het van der Poel het zeker proberen en winnen mag ie van mij, graag zelfs!

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5650
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 08 feb 2016 12:37

zo juist het parcours op YouTube bekeken: niet erg technisch maar echt gekkenwerk. Met een grote bende supergemotiveerde mtb-ers op zo een ( supersnel) smal parcours en daar allemaal rotsen tussen gesmeten? Daar komen brokken van, gegarandeerd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4612
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 08 feb 2016 12:58

ophetkantje schreef:Vergis je niet, Mathieu is een van de meest technische veldrijders, dus de omschakeling kan nog wel eens meevallen. Voor Marianne, was dat heel anders, dat was technisch een van de minste veldrijders, die was gewoon veel sterker dan de rest, maar dat viel in het MTBen weg.
Ik denk dat je toch een verschil moet maken in techniciteit in het veld en op de mtb.
Nys was op het moment dat hij met mtb begon de meest technisch aangelegde van het veld toch waren zijn prestaties bij mtb sterk afhankelijk van de aard van het parcours. Op echt moeilijke parcours kwam hij er gewoon niet aan te pas.
Tom Meeusen acht ik momenteel nog steeds de meest technische van het hele pak (gisteren in Hoogstraten nog duidelijk gedemonstreerd), ik heb hem ook al wel eens op de mtb bezig gezien, maar dat is toch nog niet hetzelfde als de toppers van het mtb-wereldje hoor.
Het is gewoon een andere discipline.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 feb 2016 00:15

Ik heb mijn mening over het parcours reeds gegeven en ik blijf erbij.Zeer snel en levensgevaarlijk.
Technisiteit eerder laag dan hoog.Ik denk dat Mathieu hier wel tot zijn recht kan komen.Volgens mij gaat hij verrassend uit de hoek kopmen

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 09 feb 2016 14:04

fiedoo schreef:De tijd is wel zeer kort om zich "om te scholen".
Maar van een klasbak als VDP mag je niks uit sluiten. Op een echt technisch parcours is hij kansloos maar anders kan hij volgens mij zelfs podium halen, hard rijden kunnen de crossers als de besten.
Van "omscholen" is ook geen sprake. Eerder van een "tussendoortje"

Plaats reactie