Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 23 jul 2021 17:08

BartNL schreef: 23 jul 2021 16:24
Enzzo schreef: 23 jul 2021 15:46 En wat is je punt nu precies?!
dat je als buitenstaander niet objectief kunt beoordelen of de Tourweek in de voorbereiding van MvdP past. Persoonlijk verdenk ik de mensen die dat vooraf zeggen ervan dat ze dat doen om achteraf 'zie je wel' te kunnen zeggen.
Huh, maar mijn reactie ging over jouw stelling dat twee weken op een wegfiets over de Alpen en Pyreneeën gevolgd door één week waarin je rust en en elf uur vliegen moet inpassen ook een goede voorbereiding op de Olympische mountainbikewedstrijd had kunnen zijn. Of bedoel je met "de Tourweek" die twee weken die de Tour nog te gaan had toen hij afstapte?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 23 jul 2021 20:25

timo2.0 schreef: 23 jul 2021 17:08 Of bedoel je met "de Tourweek" die twee weken die de Tour nog te gaan had toen hij afstapte?
ik bedoelde met "de Tourweek" de eerste week Tour zoals MvdP heeft gereden.

Zag in jouw quote dat mijn vorige post twee mogelijkheden geeft terwijl ik meer moeite heb met de negatieve benadering. Heb tekst aangepast. Andersom zou ook kunnen en is bijna net zo fout :D

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 23 jul 2021 22:02

Draai het om, als hij zich niet zo optimaal mogelijk zou voorbereiden op de Olympische spelen, zou het respectloos naar de OS zijn. De koninklijke route om in het OS-jaar geen Tour te rijden was de bedoeling (vorig jaar), maar daar ging een streep doorheen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12403
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 jul 2021 08:23

Ik ben wel bang dat hij niet in het spel gaat voorkomen. Als ik een zwakte bij hem gezien hebt is dat wel het weer en zeker dat in Japan.

Op de MTB nog een groter probleem door de lage snelheid en hoge intensiteit. Het gaat voor meer sporten gelden, maar er gaan er een paar winnen die heel goed met het weer om kunnen gaan, niks mis mee, maar mijn angst is dat mvdp bij lange na geen medaille gaat halen.

Het aanpassen aan de fiets is niet zo'n probleem, wel de manier van fietsen, al is die eerste tour week daar niet zo heel slecht voor geweest, dat was best wel afwisselend.

Maargoed, ook hier geld weer ik heb graag ongelijk.
Al zie ik Mollema eerder een medaille halen, maar dat weten we zo :-)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 24 jul 2021 12:16

Hij was er dicht bij (Mollema) ;-)
Afbeelding

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 jul 2021 09:10

Uit koers na zware valpartij

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 26 jul 2021 13:50

MVDP: "Ik was niet op de hoogte, die plank lag er tijdens de verkenning wel. Enkel meegekregen dat hij op het testevent was weggehaald."
De Knegt: ,,Ik heb het van de week honderd keer tegen hem gezegd. Misschien is hij het vergeten. Wat een domper.”
Jammer en heel erg bijzonder.

Verder een puike race van Pidcock. Die denk ik sowieso gewonnen had.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 26 jul 2021 14:10

Dat duidt toch op onderschatting naar mijn bescheiden mening. Tijdens de OS kun je je geen fouten of foutjes veroorloven. En misschien ook eens over een dropper gaan nadenken.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5338
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 jul 2021 14:41

Geen dropper? Dan laat hij toch wat steekjes vallen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 26 jul 2021 14:45

Zijn val had niets te maken met het al dan niet hebben van een dropper, hij verwachtte van een plankje te rijden dat er niet was.

Die dropper weegt extra, dan is het een keuze om die achterwege te laten. We hebben jammer genoeg niet kunnen zien of dat een goede keuze want zijn race was niet lang genoeg (alles na de val telt al niet echt meer, als je pijn hebt, gaat het altijd trager)

Volgens Gerben de Knecht zou hij niks gebroken hebben, toch al goed nieuws voor de rest van het seizoen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5338
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 jul 2021 14:51

Dat van dat plankje weet ik nu ook wel. Er waren toch genoeg stukken waar je er wat aan had. Een weight weenie zijn op de mtb heeft eigenlijk weinig zin. Maarja wij Nederlanders en Belgen zijn daar vaak nogal conservatief in.

Overigens een parcours wat ik nauwelijks had kunnen afleggen :-).
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6036
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 jul 2021 15:02

Volgens mij was 't Thijs Al, voor de race in de studio die al aangaf dat mathieu 1 van de weinig in dit veld is die zonder dropper rijdt.
Zoals hij het vertelde maakte ik eruit op dat mathieu eigenlijk nooit een dropper gebruikt.

Dus dan is het geen keuze van gewicht, maar keuze van wat je gewend bent. Kan je alleen als advies geven om er eens mee 't egaan beginnen rijden ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie