Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Vangalo74
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 09 dec 2015 20:23

Vangalo74 20 jul 2021 14:53

Ook dan kunnen we nog uitgebreid zeuren :winkthumb:

Robber77
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 21 apr 2019 13:47

Robber77 20 jul 2021 15:39

raven14 schreef: 20 jul 2021 09:02
53x11 schreef: 20 jul 2021 09:00 Dat is toch de bedoeling van een wedstrijd?
Die wedstrijd duurt 3 weken.
Het is een klasbak juist daarom zou hij met zijn kwaliteiten de tour gemakkelijk hebben kunnen uitrijden zonder z'n voorbereiding voor de OS in het gedrang te brengen.
En word je ook sterker van als renner.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 jul 2021 18:31

Onzin! Mathieu moet van de racer overstappen op de mtb. Qua conditie en wedstrijdritme geen probleem maar qua houding, intervallen, verdelen van je krachten en stuurvaardigheden een wereld van verschil!

Wout blijft in dezelfde discipline dus voor hem was uitrijden logisch.

Moest het andersom zijn dan zou Wout precies dezelfde weg bewandeld hebben.
Do or don’t, there is no try

hayes

hayes 20 jul 2021 22:37

IK ben geen MVDP fan. Ik vind veel van z'n prestaties wel bewonderenswaardig, fenomenaal,...
Je kan niet tot drie weken tot het uiterste gaan in de Tour en dan een week later op wereldniveau deelnemen zonder training op de MTB. Zelfs Matthieu kan dat niet.
scottpch schreef: 19 jul 2021 20:01
Laten we nou gewoon lekker genieten van de onvoorspelbare klasbakken Mathieu en Wout en hopen dat ze straks beiden op het podium staan in de verschillende disciplines. :winkthumb:
Conclusie van deze discussie wat mij betreft ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 jul 2021 00:36

Ik moet wel lachen om de reacties op Facebook en Twitter van doorgewinterde Wout-groupies die sowieso alles wat Mathieu doet afkeuren en die het argument opvoeren dat VDP, door de Tour te verlaten, zijn ploeggenoten in de steek heeft gelaten. Alsof die helemaal niets wisten van zijn olympische plannen, totaal overvallen werden door zijn besluit en na de verbijstering 's avonds huilend in slaap zijn gevallen om de volgende dag kokend van woede en Mathieu vervloekend toch maar weer op de fiets te stappen :mrgreen:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 21 jul 2021 10:18

Het zou echter ook weer raar zijn om ons over die lawine aan geveinsde verbazing te verbazen :mrgreen:

Voor hen die in dit soort groepen een overschot aan azijn hebben laat ik nog wel eens een goed recept voor een uitstekende vinaigrette achter.

Ook de aandacht die de ploeg van Mathieu wist op te eisen lag nogal onder vuur. Volgens mij worden die gasten betaald om reclame te maken. Goed gedaan zeg ik dan.
In zo'n ploeg wil je je geld wel steken!

Het meest erger ik mij echter of je zo'n tweede etappe maar "even" op bestelling kan winnen. Zowel de die-hard-fans als de vdPoel-Wappies maken hier toch echt een serieuze beoordelingsfout.

Als vdPoel straks goud pakt gaan we datzelfde weer zien. De doorgeschoven fans vinden het maar normaal en de vdPoel-Wappies trekken vast weer de afstapkaart van de Tour en/of zullen MTB een marginale sport vinden.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 21 jul 2021 10:27

Komt er hier ook een Pool-VanderPoel-Pool?

Wordt het volgende week goud, zilver, brons of een anonieme 24e plaats?

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 759
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 21 jul 2021 11:31

Laat ik me beperken tot mijn eigen mening, dat is al moeilijk genoeg, zeker als ik deze wil voorzien van een steekhoudende onderbouwing. Wat in ver van mijn bed discussiegroepen gebezigd wordt, zal me worst wezen. In de wielersport staat voor mij de Tour vele malen hoger in aanzien dan de Olympische wegrit. Het is leuk hoor dat Van Avermaet zichzelf met goud versiert om de aandacht op z'n prestatie te vestigen, maar 'n beetje over de top vind ik 't wel.

Dat Brentjes ooit in een verre niche van de wielersport, op een mountainbike, ja ook twee wielen, een gouden plak wist te halen, daar gaat en ging mijn hart niet sneller door kloppen. Ik kijk sowieso nooit naar een MTB wedstrijd, en dat infantiele BMX-en al helemaal niet: ingepakt als een pseudo-motorcrosser naar beneden suizen.
Afijn, voor MvdP leuk als ie zijn droom kan verwezenlijken, maar ik zie hem veel liever een gooi doen naar het eindpodium in Parijs. Hopelijk volgend jaar dan, als ie Parijs-Roubaix al opzak heeft?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 21 jul 2021 14:34

Voor de sporter zelf, is een Olympische medaille het hoogst haalbare en wel ontzettend belangrijk (voor de sponsors niet zo want de door hen betaalde atleten dragen niet hun kleding)

Dat eindpodium in Parijs is toch niet realistisch, niet voor Wout en niet voor Mathieu. Als de rest zou daarvoor moeten wijken en het plezier in hun sport ook (kijk maar wat dat met Dumoulin gedaan heeft)

Laat ze lekker alles combineren, hebben we er een heel jaar plezier van (maar dan niet al voor de 1ste rustdag naar huis, al kan ik het in dit geval wel min of meer begrijpen)
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 21 jul 2021 15:27

Bovendien zou iemand die meer plezier heeft in mountainbiken dan in wegwedstrijden dat eerste dan aan de kant moeten zetten en dat tweede vanuit zijn beleving nog minder leuk maken (afvallen, tijdrit verbeteren)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4562
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 21 jul 2021 15:47

TL@ schreef: 21 jul 2021 14:34 Voor de sporter zelf, is een Olympische medaille het hoogst haalbare en wel ontzettend belangrijk .
Is dat zo? Als je aan Wout nu zou vragen zijn 3 (recentste) zeges uit de Tour in te wisselen voor een medaille, mogelijk slechts een bronzen of zilveren. Zou die daar dan niet over twijfelen. Ik heb daar zo mijn gedacht over.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8928
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 jul 2021 16:57

Voor de meeste sporten is Olympisch goud het hoogst haalbare, en dat geldt zeker voor het XC MTB'en. Blijkbaar is het voor een enkele "wielerfan" moeilijk te verkroppen dat voor een klasbak als MVDP er een hoger doel is dan de tour.
Ik zit in ieder geval maandagochtend gekluisterd voor de TV. Net als de rest van de familie 53x11 trouwens.

@Klein verzet: met 60 km/u een steile startheuvel afknallen, terwijl je ruim 2000 watt aan vermogen levert, om vervolgens schouder aan schouder meters door de lucht te vliegen kan ik moeilijk infantiel noemen. Wist je trouwens dat veel succesvolle baanwielrenners een geschiedenis in de BMX hebben?

EDIT: typo
Laatst gewijzigd door 53x11 op 21 jul 2021 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie