Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mathieu van der Poel

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 sep 2018 18:47

Als Wout ook graag die regenboogtrui wilt houden, gaat Mathieu het toch moeilijk krijgen. Niemand kan zo toeleven naar 1 event dan Wout en Mathieu heeft (precies) altijd wat moeilijker om naar 1 doel toe te leven

(ik gun het ze beiden trouwens)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16201
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 sep 2018 08:59

Je mag toch hopen dat ze onderhand het lek boven hebben en weten waarom hij de vorige WK's niet in topvorm was. Het zou imho in ieder geval verstandig zijn om de klassementen ondergeschikt te maken aan het pieken op het WK.

Op het EK op de weg en het WK mountainbike heeft hij in ieder geval aardig gepiekt, alleen is daar de concurrentie wat sterker. Op het EK mountainbike had hij dan weer wel zo'n mysterieuze off-day.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 13 nov 2018 14:12

Zoals gister te zien/horen was op tv: MvdP gaat in 't voorjaar waarschijnlijk een aantal grotere wegkoersen rijden. Gent-wevelgem en wellicht nog een aantal andere koersen (zal ook afhangen van de uitnodigingen die CC krijgt).

Hij neemt in z'n crossseizoen al een paar weken in december 'vrij' om te trainen voor de weg. Dan heeft hij na het WK nog een kleine twee maanden voor Gent-Wevelgem (eind maart).

Begin maart van Aert vs. vdP in Strade Bianche zou leuk zijn :)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 13 nov 2018 18:23

Wat deze twee heren ook doen, het is altijd een aanwinst voor de wielersport (weg, veld) in het algemeen.

Ik ben ook benieuwd wat Mathieu in een pittige klassieker kan, maar eigenlijk weet ik het antwoord al wel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37637
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 nov 2018 20:48

Ik weet het niet; krachten sparen ipv smijten, langer dan hij tot nu toe gekoerst heeft. Is echt wel weer anders en ik denk dat hij dan écht moet gaan indelen en pieken ipv alles op 90% rijden.
Less is bore

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 13 nov 2018 22:26

Probleem is ook dat er op de weg wel wat meer renners zijn die hard kunnen rijden dan in de Vlaamsche wereldsport veldrijden.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 nov 2018 08:19

daniel1975 schreef: 13 nov 2018 20:48 Ik weet het niet; krachten sparen ipv smijten, langer dan hij tot nu toe gekoerst heeft. Is echt wel weer anders en ik denk dat hij dan écht moet gaan indelen en pieken ipv alles op 90% rijden.
Je hebt het NK weg van afgelopen jaar gemist? qua lengte van koers en "sparen" van Mathieu, incl eindresultaat...
fair enough, de echte klassiekers zijn nog wel een ander laken en pak - het is niet alleen de kilometers, ook ondergrond en tegenstand. Maar het is niet dat hij het nog nooit gedaan heeft.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

bve
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 13 jan 2011 18:09

bve 14 nov 2018 08:54

Er zijn zat koersen waar met je krachten smijten wel kan lonen. In de E3 kan je best op 50km van de streep een aanval plaatsen. Laten we ook niet doen alsof Mathieu geen verstand heeft. In de cross is aanvallen altijd het verstandigste als je de beste bent. Hoe hij zich gedraagt in een grote wegwedstrijd is nog maar de vraag. Hopelijk blijft hij aanvallen (en winnen).

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 487
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 14 nov 2018 11:41

bve schreef: 14 nov 2018 08:54 Er zijn zat koersen waar met je krachten smijten wel kan lonen. In de E3 kan je best op 50km van de streep een aanval plaatsen. Laten we ook niet doen alsof Mathieu geen verstand heeft. In de cross is aanvallen altijd het verstandigste als je de beste bent. Hoe hij zich gedraagt in een grote wegwedstrijd is nog maar de vraag. Hopelijk blijft hij aanvallen (en winnen).
Inderdaad. Zoals tijdens het NK te zien was, als hij ergens aan de start staat dan valt hij aan. En nu nog drie maanden wachten :cry:
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1475
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 14 nov 2018 11:55

kijk maar eens naar de tour of norway van dit jaar,
heel koelbloedig en berekend gereden, zo lijkt het. het resultaat was niet zuinig.
natuurlijk het zijn geen klassiekers, maar VDP is ook geen lid van een scoutingvereniging.

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 14 nov 2018 11:55

Ik vraag me af of die twee mannen nu echt veel gaan winnen. Ik ben geen datafreak, maar in de moderne geschiedenis van het wielrennen kan ik me maar twee namen herinneren die de overstap hebben gemaakt: Lars Boom en Zdenek Stybar. Beiden zeer goede veldrijders in hun tijd en beiden wereldkampioen maar op de weg niet echt doorgebroken. Beiden wel beter als de gemiddelde wegrenner, maar beiden geen klassiekers gewonnen. Ik vraag me af of dat voor WvA en MvdP ook gaat gelden.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2436
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 14 nov 2018 12:18

Het wordt tijd dat ze beide kappen met dat "crossen" en voor 100% mee gaan doen met de grote jongens op de weg.

Plaats reactie