Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2015

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 05 nov 2014 19:40

Ik kan nog niet een topic vinden met dit onderwerp, dus maar een aangemaakt. Lijkt me handig om het nieuws met betrekking tot seizoen 2015 hier voortaan te plaatsen.

Ploegmanager Brent Copeland van Lampre-Merida had Chris Horner willen behouden, maar vanwege druk van sponsoren was er geen plek meer voor de 43-jarige renner. "We moeten verschillende sponsoren tevreden houden", verklaart hij tegenover Cyclingnews. "Ze wilden graag bepaalde renners in het team."

"Het is niet eenvoudig om iedereen tevreden te houden aangezien aangezien er maar een beperkt aantal plekken zijn in de selectie", vervolgt Copeland. "Dit ging niet om het budget, maar om de ruimte binnen de ploeg. Als je drie plekken over hebt en je krijgt tien verzoeken, dan gaat het niet meer over maar één renner."

"Het is niet zo dat sponsoren wilden dat Chris vertrekt. Er waren gewoon een paar sponsoren die graag renners wilden van hun regio, zoals Taiwan en China. Maar wij halen niet alleen coureurs omdat een sponsor het vraagt. Andere aspecten zijn ook belangrijk, zoals het talent van de renner en de economische kant van het verhaal."

Copeland gelooft dat Horner, ondanks zijn leeftijd, goede prestaties kan behalen. "Ik denk dat Chris nog steeds top tien kan halen in een grote ronde. Dat is mijn persoonlijke mening. Ik weet niet waar hij volgend jaar terecht gaat komen, maar ik hoop dat hij een contract krijgt. Dat verdient hij."

Lampre-Merida haalt Taiwanees
Vandaag werd bovendien bekend dat Lampre-Merida Chun Kai Feng uit Taiwan een contract gegeven. Hij wordt de eerste Taiwanees in de de WorldTour. De 26-jarige renner is een aantal keer nationaal kampioen geworden en krijgt nu de kans op het hoogste niveau. Naamsponsor Merida is een Taiwanees bedrijf. De fietsenfabrikant krijgt daarmee een landgenoot binnen de ploeg.

"Wij geloven dat Chun Kai Feng de kwaliteiten bezit om aan te tonen dat het Taiwanese wielrennen een dusdanig niveau heeft behaald dat het land een kans verdient in de WorldTour", verklaart Copeland in een persbericht.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 nov 2014 21:09

Met geld kan je een hoop bereiken, ik blijf dit soort dingen altijd wel zuur vinden voor de renners die sportief gezien wel wat op dit niveau te zoeken hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27543
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 nov 2014 21:51

Doet een beetje denken aan de zoon van Gadaffi die ergens in Italië profvoetballer was geworden omdat papa de club rijkelijk steunde met fout geld. :D

Zonder commercie is de sport nergens. Zie ook al die kansloze trips van CL voetbalteams door Azië. Maar in principe heb je natuurlijk gelijk. Echter, een ECHT groot talent komt elders ook heus wel aan de bak.
Laatst gewijzigd door havana op 06 nov 2014 06:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 nov 2014 22:44

Zie ook die kansloze Belkin trips naar Azie waar ze vorig jaar bijna alle etappes wonnen ;)
Less is bore

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 06 nov 2014 00:12

daniel1975 schreef:Zie ook die kansloze Belkin trips naar Azie waar ze vorig jaar bijna alle etappes wonnen ;)
Die vergelijking gaat niet op. Globalisering van de sport is juist goed vind ik. Wanneer dat ook nog eens sponsorbelangen én uci punten oplevert? Prima.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 07 nov 2014 06:58

Wielerseizoen 2015, je kan niet vroeg genoeg zijn...

"El Diablo", Dieter Senft zien we volgend jaar in ieder geval niet meer terug in het peloton. Heeft niet voldoende sponsors voor 2015.

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 10 nov 2014 12:24

Die Taiwanees die bij Lampre gaat rijden schijnt ook niet heel indrukwekkend te zijn. Vriend van me heeft met hem gekoerst in China maar vond hem tegenvallen.

Misschien dat ik na een paar WT wedstrijden hier wel op terug kom :mrgreen:

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 nov 2014 12:43

Dat is pure commercie. Helaas begin je in het wielrennen steeds meer de invloed van sponsoren te zien. Een sport waar dit al heel veel gebeurt is de formule 1. Daar zie je ook dat de beste coureurs niet meer aan de start komen, maar de coureurs die het meeste geld meebrengen. Ik weet nog niet of we deze ontwikkeling moeten toejuichen. De vraag is uiteindelijk wat ze ermee doen. Globalisering van de sport kan natuurlijk ook een hoop voordelen met zich meebrengen. We gaan het zien.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 10 nov 2014 15:16

Klopt, het is niet goed voor de sport. Ik snap het ook wel van de sponsoren, het moet wel aantrekkelijk blijven om te sponsoren. Neem nou die chinees die bij Giant-Shimano rijd, heeft wel een goede ontwikkeling door gemaakt in die paar jaren. Is beter gaan rijden en heeft ontzettend veel aandacht in zijn thuisland.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5298
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 10 nov 2014 15:18

Klopt. Maar hij is ook niet alleen aan het team toegevoegd vanwege zijn commerciële waarde. Hij kan ook een potje fietsen. Zoals hij in de Tour aan het sleuren was .....
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 10 nov 2014 16:43

Zeker, maar voordat hij bij Giant kwam kon die echt niet zo goed fietsen als nu. Dat is ook goed om te zien dat zo'n jongen gewoon ook beter wordt.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 nov 2014 21:15

Natuurlijk wordt je beter als je al zoveel jaar profrenner mag spelen. Vele zullen zich verbazen hoe Cheng zich in het verleden voor een Vuelta voorbereidde. Enige reden dat hij prof is, is zijn afkomst.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie